22 Mart 2017 Çarşamba

İzmir Turu / Tarihi Asansör

İzmir gezim yeni değil aslında, geçen yıl yapmış fakat bu benim için önemli yolculuğu gezi blogumda bir türlü yazamamıştım. Önümüzde ki Nisan ayında tekrar İzmir'e gideceğimden heveslenip yazmak istedim. 
İzmir yolculuğu benim için 2 açıdan çok önemliydi; İlki, İzmir'i çok sevmeme rağmen yıllardır gidememiştim. İkincisi de ikinci uzun yol denememdi ve şoför olarak en uzun yolculuğumdu. Bu 2 sebep yüzünden çok heyecanlı bir yolculuk oldu. 🚗💃💃
Yolculuğumuzun ilk molası feribotta oldu. Şimdilerde köprü geçişi yapılıp yol oldukça kısalsa da feribotun tadı bir başka bence 💓

Sabahın çok erken saatlerinde kalkıp güneşin doğuşunu feribotta yakalayınca yola devam etmek için kahvaltı şart. Tesadüfen girdiğimiz Sepetçioğlu Restaurant'ta kahvaltımızı yaptık. Hem mekanı, hem kahvaltıyı, hem çalışanların ilgisini beğendik. 

Sepetçioğlu Restaurant Yalova-Bursa yolu üzerinde. Tavsiye ederim.

Biz 4 kişi, annem, ablam ve teyzem çıktık yola. Her gördüğümüz yerde durduğumuz keyifli bir yolculuk oldu. Susurluk Festiva Outlet AVM Starbucks'dayız.

Biz İzmir'e Çanakkale tarafından gittik. Burada da İzmir sınırlarına girmiş bulunuyoruz. Dinlenmeyi hak ettik diye yine bir moladayız 😁

Ve İzmir'den bir günaydın fotoğrafı 😂
Teyzemin evinden bir manzara

Tarihi Asansör
Daha yeni geldik ve hemen ilk gezi planımızı yaptık. İstikamet Tarihi Asansör. Asansöre ilk olarak 10 yıl kadar önce gelmiştim. Kesinlikle tekrar, tekrar gelinmeyi hak ediyor. 


Tarihi Asansör
Tarihi Asansör 1907 yılında Musevi işadamı "Nesim Levi (Bayraklıoğlu)" tarafından yaptırılmıştır. Birinden diğerine 155 basamakla ulaşılan, aralarında 58 m. yükseklik bulunan Mithatpaşa Caddesi ile Şehit Nihatbey Caddesi arasında bulunan Tarihi Asansör  iki semt arasında hızlı ve kolay ulaşım sağlama amacıyla yaptırılmıştır. (Kaynak: Vikipedi)
Tarihi Asansör
Asansörden manzaralar. 
Burası bizim Beltur'lar gibi İzmir Belediyesi tarafından işletiliyor.


İzmir'de 10 gün kadar kaldığım ve her günü ayrı güzel geçtiği için hem Asansör turu, hem İzmir turumuz devam edecek 😅

4 yorum:

  1. ben de gitmiştim tarihi asansöre İzmir'deyken tüm İzmir ayaklarınızın altındaydı çok güzeldi:)

    YanıtlaSil
  2. Yeni fotoları da bekliyoruz :) Teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz! Yorumunuzla bloguma değer kattınız, çok teşekkür ederim🌼🌼🌼