17 Ocak 2021 Pazar

#sevdailegeziyorum Mudanya - Tirilye Turu 3

Mudanya'dan başladığımız, Tirilye'de devam ettiğimiz turumuzun 3. ve son yazısına geldik. O kadar çok (ve güzel) fotoğraflar çekmişim ki elemek de çok zorlandım. Turun ilk yazısını okumadıysanız buradan ikinci yazısını buradan okuyabilirsiniz.

Çamlı Kahve
En son Tirilye'nin popüler mekanı Çamlı Kahve'de kalmıştık. Çok yorulduğumuz için uzun süre mola verdik. Dinlendikten sonra gezimize devam ediyoruz.

Tirilye
Çamlı Kahve'den Tirilye'nin çarsına ve deniz kenarına ulaşmak isterken çok güzel sokaklardan geçiyoruz.

Tirilye'nin diğer adının Zeytinbağı olduğundan bahsetmiştim. Tirilye'nin geçim kaynağı zeytin ve balık.

Tirilye halkına bayıldık. Kapılarının önünden geçerken göz göze geldiğinizde gülümseyip hoşgeldiniz diyorlar ve hemen konuşmaya başlıyorlar. Çok sıcakkanlı ve yardımseverler

Sahile az kalmış :)
Tirilye'de Rumlar'dan kalan evler kiliseler ve çeşmeler mevcut.

Cumbalı, kerpiç ve ahşaptan yapılmış tarihi evler. Yine nereye bakacağımızı şaşırdığımız harika sokaklar.

Fatih Cami (St. Stephanos Kilisesi)

Tirilye
Burada görülmesi gereken çok tarihi yapı var. Ama hepsi oldukça kötü durumda. Umarım koruma altına alınmıştır bu güzelim yapılar.

Burada gezerken zaman nasıl geçiyor anlamıyoruz. Çok güzel bir yer.

Tirilye Çarşısı

Tirilye
Yukarılardan gördüğümüz Fatih Cami'nin (St. Stephanos - Hinolakkos Kilisesi) yanına ulaşıyoruz.
610-850 yılları arasından günümüz kadar gelen en önemli Bizans mimarisi yapılarındandır.

Tirilye sahili

Tirilye
Tirilye sahilde mutlaka balık yemenizi tavsiye ediyorum. Burada çok güzel balık restoranları var.

Tirilye Çarşısı

Tirilye'nin ikonik yapılarından. Mutlaka daha önce görmüşsünüzdür.

Akide Butik Otel
Tirilye gezimizin sonu Burası Akide Butik Otel. Gerçekten akide şekeri gibi. Bayıldık.
Mudanya - Tirilye turunu toparlarsam;;
-İstanbul - Kadıköy'den feribot ile gelip döndük. En erken saatteki feribotların biri ile gelip en geç saatte dönenlerden biri ile döndük. 9:00 gibi Mudanya'daydık, dönüş feribotumuz 22:00 civarı kalktı. Bu süre bize dolu dolu yetti.
-Mudanya'dan Tirilye'ye gitmek için dolmuşa bindik. Bunun haricinde başka araç kullanmamıza gerek kalmadı.
-Bu turu neden daha önce yapmadığımıza hayıflandık. Çok kolay, düşük bütçeli ama çok keyifli bir tur oldu..
🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈
Harika fotoğraflar paylaştığım instagram hesaplarım;
ve yeni twitter hesabım
Takip ederseniz sevinirim.

1. Sevdacim, Bursa'da yıllardır süren davalarımiz var. Her duruşmaya gittiğimizde bir yerini gezdik. Mudanya'da denizin tam kıyısında Green House diye bir butik otelde kalmıştık. Orda kalırken de Tirilye'yi gezmistik. Ela minicikti, pıtır pıtır yürümeye başlamıştı. Tirilye İtalyan kasabalarına benziyo, renkleri, dokusu cidden büyüleyici. Şiddetle tavsiye ediyorum, hele o camlı kahvenin manzarası cidden cok dinlendirici. Tabi bebek arabası, bebek çantası derken sıcakta yürümek biraz meşakkatli olmuştu ama hiç pişman olmadik, iyi ki gitmişiz. Fotolar harika, ellerine sağlık❣️

1. Teşekkür ederim canım, insanlarında da o İtalyan kasabası sıcaklığı vardı.. Selam verenler yardımcı olanlar. Biz de hiç pişman olmadık inşallah bir daha görme şansımız olur diyoruz.

2. merak ettiğim bir yer Tirilye fotoğraflarınızla gezmiş kadar oldum :)

3. En az diğer fotoğraflar kadar harika bunlar da kadrajına emeğine sağlık 😍

4. İlk defa o tarihi evde "satılık" yazısı olmayan fotoğrafı sizde gördüm:-)) Harika fotoğraflar eşliğinde yeni gezi yazılarınızı bekliyorum, ellerinize sağlık.

5. Bizden sonra satmaya karar verdiler demek :) Çok teşekkürler, beğenmenize sevindim..

6. Ahhh, gönlüm istiyor bütün dünyayı karış karış gezeyim. Ama bir sorun evden dışarı ciktigin var mi? Harika fotoğraflar... sevgiler

1. Şu an hepimiz aynı durumdayız, bir an önce eski güzel günlere dönmek dileği ile. Teşekkür ederim 💕 Sevgiler.🤩

7. oyyy salgın bitse de gitsem şu trilyeyee :)

1. Çok güzel bir yer, inşallah gidersin 🥰

8. Bursa her şeyiyle en sevdiğim şehirlerden. Tirilye'yi görmedim ama görmek isterim

1. Çok güzel bir yer, umarım görme fırsatın olur🍀

9. yine geez yine gezdir bizi amaa :)

Hoşgeldiniz! Yorumunuzla bloguma değer kattınız, çok teşekkür ederim🌼🌼🌼