13 Mart 2021 Cumartesi

#sevdailegeziyorum Mini Balat Turu

Upuzun bir süre önce mecburi sebeplerle gittiğim Balat'ta işim bitince bir gezi yapmıştım. Blogumda da bulunsun istedim. Fotoğraf makinemi boynuma asıp saatlerce yürüdüğüm, keşif yaptığım, insanlarla tanıştığım, konuştuğum, yerel lezzetleri tattığım o güzel günleri çok özledim. Şimdi hepsi başka bir tedirginlik, geziyoruz ama özgürce değil maalesef.
Balat

Balat denilince aklınıza ne geliyor? Rengarenk evler, nostaljik ve popüler kafeler, dizilerin çekildiği sokaklar, cumbalı ahşap binalar, sanat galerileri, atölyeler ve antika dükkanları ile mutlaka gezilmesi gereken bir yer Balat. Ben vakit azlığından detaylı gezemedim, gezilecek çok yeri görülecek çok detay var. 
Balat
Balat'ı bu kadar popüler olmadan önce keşfetmiştim. Eski İstanbul olarak anılan bölgede Haliç'in kıyısında bir semttir. Balat adı, Rumca saray anlamına gelen palation kelimesinden gelir.

Balat
Balat'a ilk olarak İspanya'dan gelen Yahudiler yerleşmiştir. Burası Eski Musevi Mahallesi olarak da bilinir. Komşu semt Fener ise Rum Mahallesidir. 


Balat
Balat cumbalı evleri dar sokakları ile hep güzel bir semtti, ama pek bilen yoktu, ilgi duyulmuyordu. Atölye evler, popüler ve butik kafeler, yenilenen binalar, çekilen diziler ve fotoğrafçılar sayesinden Balat bir çekim merkezi oldu.

Balat
Ben Anadolu yakasından Balat'a Üsküdar'dan kalkan Haliç Hattı ile geldim. Bu hatta seyahat etmek çok keyifli. Üsküdar'dan kalkıp Karaköy, Hasköy, Kasımpaşa, Ayvansaray, Balat, Fener iskelelerine uğrayıp Eyüp'te biten bir hat. Piyer Loti'ye gitmek için de yine bu hattı kullanabilirsiniz.

Balat

Balat
Balat'ın renkli sokakları.

Fener Rum Erkek Lisesi
Kırmızı Mektep olarak da bilinen Fener Rum Erkek Lisesi. Genelde görkemli binası nedeni ile Patrikhane ile karıştırılır. Kırmızı rengi, bir tepenin üzerinde kaleye benzeyen heybetli yapısı ile Haliç'in her iki kıyısından da görülür.  

Fener Rum Erkek Lisesi
Okul Avrupa’da da birçok şato yapan meşhur mimar Konstandin Dimadis tarafından yapılmış. Dış cephesindeki kırmızı tuğlalar Marsilya'dan getirilmiş. Okulda öğrenci sayısı azalsa da halen eğitime devam edilmektedir. 

Balat
Balat'ın ikonik binalarından biri. Bu evi yıllar önce bir dizide, Ezel'de görmüştüm ilk olarak. 

Balat

Balat
Cennet Mahallesi, Ezel, Yeditepe İstanbul, Çukur ve daha bir çok dizi ve film Balat'ta çekilmiştir. Doğal plato gibi sokaklar :)

Balat

Balat'ın kedileri

Balat
Yukarıda bahsetmiştim, ben Haliç Hattı ile geldim Balat'a ama buraya Eminönü'nden toplu taşıma ile ulaşım çok kolay. Hatta yürünebilir bile. Buraları tehlikeli bulanlar var ama ben tek başıma gezdiğim halde bir sorunla karşılaşmadım. Yine de dikkatli olmakta fayda var. 
🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈
Harika fotoğraflar paylaştığım instagram hesaplarım;
ve yeni twitter hesabım
Takip ederseniz sevinirim.
 

4 yorum:

  1. Emeklerinize sağlık güzel bir anlatım ve detay içeren fotoğraflar. 👏📷

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, beğenmenize sevindim. 🌺🌺🌺

      Sil
  2. ah ah yaa balat yaa arnavut köftecisini özlediiim :)

    YanıtlaSil
  3. Burayı acayip merak ediyorum. Bir ara gelip keşfe çıkacağım. Fotoğraflar çok güzel. :)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz! Yorumunuzla bloguma değer kattınız, çok teşekkür ederim🌼🌼🌼