29 Ocak 2021 Cuma

Hayata Dön - Gülseren Budayıcıoğlu

Hayata Dön - Gülseren Budayıcıoğlu
Gülseren Budayıcıoğlu ile ilk tanıştığım kitap Hayata Dön. Okuyalı uzun bir zaman oldu aslında. İstanbullu Gelin dizisinin bu kitaptan uyarlandığını öğrenip okumuştum. Sonra da yazarın bütün kitaplarını merakla bekler oldum. Ayşe Kulin, Ahmet Ümit, Zülfü Livaneli gibi, bütün kitaplarını okumak istediklerimden.
Gülseren Budayıcıoğlu'nun bu kitap ve diziden sonra birkaç kitabı daha dizilere uyarlandı.
Hayata Dön - Gülseren Budayıcıoğlu
"Hiç de güzel denemeyecek suskun mu suskun bir kız… O sustukça, terapistin tarihin mahrem yerlerinden bulup çıkardığı unutulmuş hikâyeler dökülüyor ortaya.
Genç firavun Tutankamon’un esrarı, Hitler ve Freud’un kişiliklerinde gücün analizi… 18. yüzyılda adına “Fısıltı Sanatı” dedikleri, evli kadınların yaşadığı aşk ilişkileri… Çariçe Katerina’nın çamaşırcılık ve hayat kadınlığından başlayan tılsımlı yazgısı… Eva Peron’un ve Prenses Süreyya’nın hüzünlü hayat hikâyeleri ve daha niceleri…
Derken suskunluk bozuluyor. Çirkin kızın hikâyesi başlıyor. Öyle bir hikâye ki acısıyla, dehşetiyle, hüznüyle her şeyi gölgede bırakıyor.
Çirkin genç kızın açıldıkça güzel bir prensese dönüşmesi… Psikanalizin sihirli değneğinin dokunduğu yerde ortaya çıkan bir başarı öyküsü…" (arka kapak yazısı)

Hayata Dön - Gülseren Budayıcıoğlu
Kitabı okurken güzellik, çirkinlik, dış görünüş, önyargılar, aile ve çocukluk kavramlarını sorguluyorsunuz. Çocukluk travmalarının ve aile davranışlarından kaynaklı kader motifinin etkilerini görüyoruz kitapta. Ailesi tarafından sevilmemiş, şiddete maruz kalmış, hukuk fakültesinden mezun olmuş Ala yardım almaya karar veriyor ve Gülseren Hanım'a gidiyor. Ve zor bir iyileşme yolculuğu başlıyor. 
Kitap benim için 2 bölüm gibi. İlk başta durağan gitse de sonrasında çok akıcı bir şekilde ilerliyor. Keyifle demek isterdim ama Ala'nın hikayesini üzülerek okuyoruz.
Bu kitabı da sonrasında okuduğum diğer Gülseren Budayıcıoğlu kitaplarını çok beğendim ve okumanızı tavsiye ederim.
🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈
Harika fotoğraflar paylaştığım instagram hesaplarım;
ve yeni twitter hesabım
Takip ederseniz sevinirim.

8 yorum:

  1. Bu kişinin kitaplarını ben de okumak istiyorum ve bu kitaptan başlayacağım sanırım sayenizde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben birkaç kitabını okudum hepsi birbirinden güzeldi, tavsiye ederim.

      Sil
  2. gerçekten de hem dili çok güzel hem işlediği konular hayattan çok seviyorum

    YanıtlaSil
  3. dört beş kitabını okudum, vakalar ilginç ama bir de çok kendinden ve kliniğinden söz etmese idi iyiydi yanii :) o bölümler dikkat dağıtıyoooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın ama yine de seviyorum sıkılmadan okuyorum 😊

      Sil
  4. İsmini duydum ama hiç bir kitabını okumadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son zamanlarda kitap ve kitaplarından uyarlanan dizilerle çok popüler bir yazar 😊

      Sil

Hoşgeldiniz! Yorumunuzla bloguma değer kattınız, çok teşekkür ederim🌼🌼🌼