31 Aralık 2020 Perşembe

#sevdailegeziyorum Mudanya Turu

2020'nin son yayınından merhaba,

Herkese sağlıklı, kesinlikle 2020'yi aramayacağı, mutlu, huzurlu, bereketli ve bol seyahatli bir yıl dilerim.

🎆🎉🎉✨🎆🎉🎉✨🎇🎉🎉

Yine İstanbul'da yaşadığım dönemde yaptığımız bir günübirlik geziyi yazmak istedim. Yolculuğumuz Kadıköy İdo iskelesinden başladı. Bursa'ya daha doğrusu Mudanya'ya gidiyoruz.

Mudanya

İdo'nun fiyatları çok uygun. Fotoğraf çekmeyi ve keşfetmeyi seviyorsanız, İstanbul'dan biraz uzaklaşmanın en ekonomik yollarından biri. Hala var mı bilmiyorum ama eskiden İdo bazı dönemlerde çok çok uygun fiyata promosyon bilet kampanyası yapardı. Bunları da takip edebilirsiniz.
Bizim yolculuğumuz Kadıköy'den başladı. Yenikapı'dan kalkan feribot Kadıköy iskelesine uğruyor. Keyifli ve tahmini 2 saat süren bir yolculuktan sonra Mudanya'ya vardık.

Mudanya'ya gelirken şöyle bir internetten araştırdım, ama not almadım plan yapmadım. Biz biletimizi gidiş-dönüş aldık ve saatimize göre plansız, rotasız gezeceğiz. İçgüdüsel gezi yapıyoruz :)

Mudanya
Biraz Mudanya'dan bahsedersek, tarihi M.Ö. 7. yy'a dayanıyor. İlk adının Myrleia olduğu bilinen Mudanya, 12 İyon şehir devletinden olan, Kolofonlular tarafından kurulmuş. Uzun yıllar Bizans egemenliğinde kalan Mudanya 1321 yılında fethedilerek Osmanlı topraklarına katılmıştır.
Mudanya'yı sokakta gördüğümüz insanlara, esnafa sora sora geziyoruz. Bu arada halk nasıl sıcak, nasıl yardımsever. Büyükşehirlerde unuttuğumuz güzellikler bunlar. Yönlendirmelerle Rum ya da Girit Mahallesi olarak bilinen mahalleye doğru ama sokak aralarına girip kaybolarak yürüyoruz.

Burası iskeleye daha yakın olan Hasan Bey mahallesi. Elimizde makineler fotoğraf çektiğimizi gören bir amca yanımıza gelip buranın tarihini anlatıp bize nereleri gezmemiz konusunda yardımcı oldu. :)

Hasanbey Kültür Merkezi
1652 yılında Hasan Bey tarafından yaptırılan hamam zaman içerisinde kullanılamaz hale gelip depo ve marangozhane olarak kullanılmış, daha sonra özgün yapısına uygun olarak kültür merkezi fonksiyonuyla yeniden Mudanya’ya kazandırılmıştır.

Bereketli topraklardayız :)

Mudanya Mütareke Anıtı
Mudanya Mütareke Evi Müzesi'ni de buraya geldiğinizde ziyaret edebilirsiniz.

Mudanya Halitpaşa Mahallesi
Rum ya da Girit Mahallesi olarak bilinen Halitpaşa Mahallesi'ne geldik. Burada harika ahşap konaklar var. Hepsi birbirinden güzel. El işi tezgahları, ince ince işlenmiş ahşap konakları ile çok renkli bir mahalle. Gezmeye ve fotoğraf çekmeye doyamıyoruz.

İtalyan mühendis Piçiretu tarafından planlanmış Halitpaşa Mahallesi yaşayan bir tarih. Evlerin çok iyi yapıldığı ve her penceresinden deniz gördüğü söyleniyor.

Tavan süslemeleri ve kalem işleri ile bu ahşap konaklar göreni kendine hayran bırakıyor.

Mudanya Halitpaşa Mahallesi
Mudanya turumuzda çok fotoğraf çektiğim için seri halinde paylaşacağım. 2. bölümde buradan devam edeceğiz.
 🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈
Harika fotoğraflar paylaştığım instagram hesaplarım;