24 Ekim 2020 Cumartesi

#sevdailegeziyorum Karaköy - Galata Turu 2

Merhabalar,
Daha önce bir kısmını yayınladığım Karaköy - Galata Turu yazıma kaldığımız yerden devam edelim. 
Kamondo Merdivenleri
En son Kamondo Merdivenlerinde kalmıştık  İstanbul'un Galata semtindeki Bankalar Caddesi ile Banker Sokağı'nı birleştiren art nouveau üslûplu merdivenlerdir1850'li yıllarda yapılmıştır. Az sonra buradan çıkıp her yerde bizi gözetleyen Büyük Abi'miz Galata Kulesi'ne kavuşacağız.

Galata Kulesi'ne çıkan harika sokaklar.

Big Brother bizi gözetliyor :)

Şu sokaklarda defalarca yürüdüm defalarca yürümek isterim. Çok seviyorum ♥


Galata Kulesi
Ve Big Brother'ımız, Galata Kulesi

Galata Kulesi
Galata Kulesi 528 yılında yapılmıştır. Dünyanın en eski kulelerinden biridir. İstanbul'un sembollerindendir. "Kule, Bizans İmparatoru Anastasius tarafından 528 yılında Fener Kulesi olarak inşa ettirilmiştir. 1204 yılındaki IV. Haçlı Seferi'nde geniş çapta tahrip edilen kule, daha sonra 1348 yılında "İsa Kulesi" adıyla yığma taşlar kullanılarak Cenevizliler tarafından Galata surlarına ek olarak yeniden yapılmıştır. 1348 yılında yeniden yapıldığında kentin en büyük binası olmuştur." (Kaynak : Vikipedi)

Galata Kulesi

"Galata kulesi 1445-1446 yılları arasında yükseltilmiştir. Kule Türklerin eline geçtikten sonra hemen hemen her yüzyıl yenilenmiş ve tamir edilmiştir." (Kaynak: Vikipedi)

Galata Kulesinin çevresindeki binalar. Adeta bir Avrupa şehrinde gibi.. 

Galata Kulesi
Galata Kulesinden bahsetmişken kule ile ilgili bir efsaneden bahsetmeden olmaz; Galata Kulesi'ne ilk kez beraber çıktığın kişiyle evlenirsin derler. İnanmasanız bile ilk kez çıkıyorsanız dikkat edin :) 

Galata Kulesi

Galata Kulesinden Karaköy'e doğru iniyoruz.

Ve eve dönüş. Kadıköy'den başladığımız turu Üsküdar'da bitireceğiz. 

Canım İstanbul ♥

Turumuzu güzel bir İstanbul dörtlüğü ile bitirelim;

Vapurdaydık vapur kıyıya gidiyordu. 
Üç kulaç öteden İstanbul gidiyordu. 
Uzanmış seni usulca öpmüştüm. 
Hemen yanımızdan balıklar gidiyordu. 
Cemal SÜREYA

🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈
Harika fotoğraflar paylaştığım instagram hesaplarım;

12 yorum:

  1. Galata efsanesine inanasım yok benim.. Bir arkadaşım çıktı Galataya sevgilisi ile. Ertesi ay ayrıldılar.. :( Tabi gerçek olan da olmuştur ona bişey diyemem, benim örneğim kötüdür belki..

    YanıtlaSil
  2. Her duyduğumuza inanmayacağız tabii ki ama denenebilir :)

    YanıtlaSil
  3. Yanıtlar
    1. Şu anda özellikle İstanbul çok zor. Keşke gidebilsek.

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Ahh Bahar'cım benim de. Gidemiyorum çok üzülüyorum

      Sil
  5. hep burda bir evde yaşamak istiyorum bakalım ne zaman olcak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah olur. Misafir kabul eder misin? :)

      Sil
  6. harika fotoğraflar içim açıldı :)

    YanıtlaSil
  7. Yine çok güzel fotoğraflar. Galata Kulesi restorasyondan sonra ne hale geldi merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 ay kadar önce gördüm dışarıdan aynı içeriyi bilemiyorum. Teşekkür ederim.

      Sil

Hoşgeldiniz! Yorumunuzla bloguma değer kattınız, çok teşekkür ederim🌼🌼🌼