26 Eylül 2020 Cumartesi

#sevdailegeziyorum Karaköy - Galata Turu

 Merhabalar Arkadaşlar,

Fotoğraf eğitimi aldığım dönemde hem teknik öğrenmek hem de kursta verilen ödevler için bol bol -yürüyerek- İstanbul turu yapıp harika fotoğraflar çekmiştim. Şunu söyleyebilirim ki bir şehir en güzel yürüyerek geziliyor. İnşallah İzmir'i de böyle gezeceğim günler gelecek. O günler gelene kadar size daha önce anlatamadığım eski gezilerden bahsedeyim;

Kadıköy
Kadıköy'de bir pazar günü fotoğraf çekmek için erkenden buluştuk, sonra da hadi karşıya geçelim dedik Yolculuğumuz Kadıköy'den başlıyor. Tabii ki en sevdiğimiz toplu taşıma aracı olan vapurla. 

Haydarpaşa Garı
Vapurdan Haydarpaşa manzarası
Eskiden tren garı idi biliyorsunuz, yıllardır kapalı ve tadilatta. Tren için çok girdim çıktım içerisine, imkan olsa da herkes görseydi. Gar binası 1906 yılında yapılmaya başlanmış ve 1908 yılında hizmete açılmış. 

Kadıköy

Karaköy
İstanbul'un simgelerinde Galata Kulesi göründü.  

Karaköy
Big brother (Galata Kulesi) bizi izliyor. 


Karaköy

Muhteşem. Çok güzelsin İstanbul.

Haliç Metro Köprüsü
Haliç Metro Köprüsü
M2 metro hattının geçtiği köprü. Fotoğrafçılar için özellikle akşamları görsel şölen sunar. 2014 yılında hizmete açılmış.

Eminönü
Karaköy'den Eminönü'ne bakıyoruz. Solda görünen Yeni Camii, 1665 yılında hizmete açılmış. Buralara gelmek tarihe yolculuk gibi. 

Karaköy


Karaköy
Karaköy Motor İskelesinde martıların şovu var.

Turumuza başlıyoruz. Big Brother her yerden bizi izliyor. 

Karaköy
Karaköy Barlar Sokağı. Burada çok güzel barlar, kafeler, kahveciler var. Müşteri profili ve işletmeler, dekorasyonları ile Avrupa şehirlerinde gibi oluyorsunuz buralarda gezerken. Umarım değişmez.

Karaköy

Karaköy - Tophane Kasrı
Karaköy'den Tophane'ye doğru yürüyoruz. Burası Tophane Kasrı. Renkleri, işlemeleri ile muhteşem bir yapı. 1850’lerde yapılan kasır, Nusretiye Camii, saat kulesi ve Tophane Çeşmesi’nin de bulunduğu meydanı süslüyordu. Şu an Mimar Sinan Üniversitesi Geleneksel Türk Sanatları Bölümü olarak kullanılıyor.

Karaköy
Big Brother bizi izliyor demiştim.

Karaköy - Tophane Kasrı


Karaköy - Tophane Çeşmesi
Tophane Çeşmesi, Kılıç Ali Paşa Camii ile Nusretiye Camii arasındaki meydan çeşmesini I. Mahmud 1732’de yaptırmış. Arkadaki Kılıç Ali Paşa Camii.

Karaköy - Surp Krikor Lusaroviç Kilisesi
Tophane'den yeniden Karaköy'e doğru farklı bir yerden yürüyoruz. Karşımıza Surp Krikor Lusaroviç Kilisesi çıkıyor. 1431’de yapıldığı anlaşılan İstanbul’un en eski Ermeni Kilisesidir.  1731 ve 1771’de iki büyük yangın geçiren kilise en son 1958’de tamamen yıkıldı. Mimar Bedros Zobyan’in hazırladığı planlar üzerine klasik Ermeni mimarisine uygun şekilde yeniden yapılarak 1966’da ibadete açıldı. 

Karaköy
Karaköy'ün muralları, görmek gerek. 

Karaköy - Kamondo Merdivenleri
Ve en en en sevdiklerimizden biri daha, Kamondo Merdivenleri. Kamondo Merdivenleri İstanbul'un Galata semtindeki Bankalar Caddesi ile Banker Sokağı'nı birleştiren art nouveau üslûplu merdivenlerdir1850'li yıllarda yapılmıştır. Az sonra buradan çıkıp her yerde bizi gözetleyen Büyük Abi'miz Galata Kulesi'ne kavuşacağız.

Bol fotoğraflı ve alt yazılı bir post olduğu için kalanını bir sonra ki postta yayınlayacağım. Beğenenler yorum yazabilirse sevinirim. 

🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈
Harika fotoğraflar paylaştığım instagram hesaplarım;







11 yorum:

  1. Her bir fotoğraf kartpostal gibi, bakmaya doyamadım. Ayrıca bakarken de oraları geziyormuş gibi hissettim :)

    YanıtlaSil
  2. Harika fotoğraflar, ah Kadıköy 💜
    Karaköy'ü bir gezemedim, bir kısmet olmadı. Virüse rağmen her an gidebilirim gerçi belli olmaz :)
    Big brother :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir rotadır sakin günlerde ya da haftasonu erken saatlerde gezilebilir. Big Brother bizi gözetliyor :)

      Sil
  3. Blogunuzu agac ev sohbetlerinde keşfettim. Takopte olacağım. İstanbula birkaç kez gitme fırsatım oldu, başkaca telaslardan Kadıköyün hakkını veremedim ve gezemedim. Sonra hayat, evlilik, annelik falan derken... bjrgun gitmeyi çok isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz, mutlaka iade-i ziyaretinize geleceğim. İnşallah gider görürsünüz, en güzeli İstanbul'da turist olmak.

      Sil
  4. Çok güzel resimler. Vapuru çok sevmeme rağmen, bir şehir en güzel yürüyerek gezilir görüşünüze katılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En güzel toplu taşıma aracı ama şehirleri mutlaka yürüyerek gezmek şart. Teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Harika fotoğraflar, ellerinize sağlık 👏 🙏

    YanıtlaSil
  6. Harika Fotoğraflar, harika anlatım. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, beğenmenize çok sevindim

      Sil

Hoşgeldiniz! Yorumunuzla bloguma değer kattınız, çok teşekkür ederim🌼🌼🌼