24 Aralık 2019 Salı

#sevdailegeziyorum Beyoğlu Turu

Taksim'e (Beyoğlu) yıllardır giderim, birçok yerini de iyi bilirim. Ama bilmediğim ya da uzun zamandır gitmediğim o kadar çok köşesi var ki bu turumuzda görmediğimiz yerlere gidelim dedik.
Sıraselviler Caddesi
Sıraselviler Caddesi'nden Cihangir'e doğru yürüyoruz. Burası Eseyan Ermeni Lisesi'nin binası. 1895 yılında yapılmış okul. 

İstiklal Caddesi
Eseyan Ermeni Lisesi'nin ön tarafı. Bu sokağın sonu İstiklal Caddesi'ne çıkıyor.


İtalyan Hastanesi
Sıraselviler'den Cihangir ve Tophane civarlarına kadar yürüdük. Burası da Tophane İtalyan Hastanesi. Hastane 1820 yılında kurulmuş. 

Nusretiye Camii
Tophane'den Boğaz'a bakıyoruz. Nusretiye Camii'de 1800lü yıllarda yapılmış. 

Cihangir
Minnoş :)

Çukurcuma
Çukurcuma'dayız. Tarihi binaları, eskici ve antikacıları ile çok güzel bir semt Çukurcuma.

Çukurcuma

Çukurcuma
Çukurcuma antikacıları. Tam sokak fotoğrafçılarına göre bu sokaklar. 


Çukurcuma

Çukurcuma
Kaybolmalık sokaklar. Bundan 10 yıl önce gece 2'de 3'te kızlarla yürüyebildiğimiz sokakların gündüz bile korkutucu bir hale gelmesine şahit olduk üzüldük. Beyoğlu çok değişmiş.

Çukurcuma

İstiklal Caddesi
İstiklal Caddesi'ne çıktık.
İstiklal Caddesi

İstiklal Caddesi

İstiklal Caddesi
Beyoğlu turumuz devam edecek :)

🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈
Harika fotoğraflar paylaştığım instagram hesaplarımı takip ederseniz sevinirim;

21 yorum:

  1. Gezi yazılarınızın müdavimi oldum :))
    Fotoğraflar da çok güzel, kartpostala bakıyor gibi hissediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, beğenmene çok sevindim :)

      Sil
  2. Muhteşem fotoğraflar..
    10 yıl önceki halini hatırlayınca içim acıyor gerçekten, ne hale getirdiler :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de içim cız ediyor Bildiğimiz Beyoğlu değil artık burası.

      Sil
  3. Çok güzel fotograflar kısa bilgiler çok teşekkürler emeğiniz için biraz tur atmış olduk :)

    YanıtlaSil
  4. Great review and beautiful photos! :)

    YanıtlaSil
  5. Beyoğlu'nu çok seviyorum. Çok değiştiği tespitiniz de doğru maalesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok çok değişti. Başka bir ülke gibi.

      Sil
  6. istiklalin bu çorak hali hiç içime sinmediğinden eskiden ilk gidilecek yerler listemin başında iken artık pek ayaklarımın götüremediği yerlerden ne yazık ki, insanoğlu işte...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de öyle. Sokak fotoğrafçılığı için tarihi binaları ile 1 numaralı yerlerden ama gidesi gelmiyor insanın.

      Sil
  7. ah ah en sevdiğim yerlerden tabii en sık gittiğim yerlerdeeen ama şimdi arabistan sankii, türkçe yabancı dil gibiii. iyice gezi yazarı oldun seeeen ne güzeeeel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Deep kafamı kaldırıyorum oymalı heykelli binaları ile adeta Avrupa ama kulağıma gelen tantana gürültü Arapça. Gezi yazmak çok keyifli oluyor.

      Sil
  8. Şimdi ben Beyoğlu'nda gezecek olsam yanıma bilen biri ararmiyim tabiki HAAYİR sevdanindunyasi bizim için gezmiş ve sokak sokak resimlemis ve bize sunmuş teşekkürler

    YanıtlaSil
  9. Eski eşya satılan dükkanları ve eski binaları çok severim

    YanıtlaSil
  10. Ben de her yıl en az bir kere ziyaret ederim, kaybolmadan şehir gezilmez. Son yılların İstiklal manzaraları beni de çok üzüyor.

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz! Yorumunuzla bloguma değer kattınız, çok teşekkür ederim🌼🌼🌼