11 Kasım 2017 Cumartesi

@mutfaktaugurvar - Fırınlanmış Pancar Çorbası


Mutfaktaugurvar'dan daha önce bahsedip arada harika tariflerini paylaşacağımı söylemiştim. İkinci @mutfaktaugurvar tarifimiz gelsin o halde.
Bakalım Uğur bu çorba için neler demiş;
Bir yazıda okumuştum “her gün bir gökkuşağı yiyin”diyordu.. Günlük tükettiğimiz meyve sebzeler arasında yeşil, turuncu, kırmızı renklerini bulmak çok kolay fakat mor rengini yakalamak kesinlikle zor!  Şimdi mevsimi başlayan pancar hızır gibi yetişti. Artık hepimiz biliyoruz ki kırmızı ve koyu renk tüm sebzeler çok yüksek miktarda anti-oksidan içeriyor! Pancar ise açıkcası ailemde bile çok pişmeyen bir şeydi hatta şimdi eminim bir çoğu “nee pancar mı? Pff tadı bi tuhaftır onun demeye başlamışlardır 😊
Bu tarifi ben de yaparken “beğenmediğim bir şeyi paylaşmam hadi Uğur kalk yap güzel olmazsa paylaşmazsın zaten ” dedim ve yaptım (Paylaştığımdan da anlayacağınız gibi muhteşem oldu ve şu an iki kase içtim)

O zaman gelelim Fırınlanmış Pancar Çorbası tarifimize;
@mutfaktaugurvar - Fırınlanmış Pancar Çorbası


Malzemeler
750/800 gram pancar
1 orta boy Patates
2 adet pırasa (sap kısımlarını yani alt yarısını kullandım)
Zeytinyağı 
Tuz
Karabiber

Dereotu 
Üzeri içinde ekşi krema güzel olurdu kesin ama biraz masumlaştırmak için 3 kaşık yoğurdu 2 kaşık labne ile iyice çırptım hem ekşi kremadan daha masum hem de çok çok lezzetli oldu
@mutfaktaugurvar - Fırınlanmış Pancar Çorbası
Pancar ve patateslerimi bir kaseye gelişi güzel doğradım, 3 kaşık zeytinyağı, biraz taze karabiber, 1 çay kaşığı himalaya tuzuyla iyice karıştırıp tepsiye yağlı kağıt serip 200c fırında 20-25 dakika pişirdim
Daha sonra ince kıydığım pırasaları iki kaşık zeytin yağında 5 dk soteledim. Karabiber ve 1 çay kaşığı tuzu ve fırından çıkan pancar ve patatesleri ekledim. Üzerine 5 bardak sıcak su ilave ettim.
Kaynamaya başlayınca kısık ateşte 15 dk pişirdim ve blender dan geçirdim
Ve ev yapımı ekşi kremamla (!) servis yaptım 
Denemenizi öneririm gerçekten çok şaşıracaksınız en azından arkadaşımın yorumu bu oldu. 

Afiyet olsun.😋😋😋
--------------------------------------------------
@mutfaktaugurvar  ı instagramdan takip etmeyi unutmayın. 💓
--------------------------------------------------
Instagram hesaplarımı takip ederseniz sevinirim;

2 yorum:

  1. Pancarı çok severim ama çorbasını hiç denememiştim :) teşekkürler tarif için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım dener ve seversin sen de :)

      Sil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)