13 Mayıs 2017 Cumartesi

Sağlıklı Yaşam İçin Beslenme

Diyet yapmak için değil de elimden geldiğince daha sağlıklı beslenmek için bir miktar yemek şeklimi değiştirdim. Yaşam blogumda ki son bir kaç yazıda sağlıklı beslenme ile ilgili bir kaç ufak önerimi okuyabilirsiniz.
Izgara tavuklu salata
Tabi ızgara tavuk lafın geliş, ben genelde az yağ ile tavada pişiriyorum. Ama en sevdiğim salatalardan diyebilirim.

Kuru börülce salatası ile tarhana çorbası. Tarhana çorbası en sevdiğim çorba. 2-3 günde bir içsem bıkmam. Biliyorsunuz, tarhana çok faydalı. Vücut direnci açısından önemli olan vitamin ve mineraller açısından zengindir. 
Börülce de yine çok faydalı gıdalardan. Zayıflamaya ve vücuttaki yağları atmaya yardımcı. C vitamini içerir,Potasyum kaynağı olan börülce bağışıklığı kuvvetlendirip, kansızlığa iyi geliyor. Sindirim sistemini çalıştırıyor, göz sağlığı için de faydalı. Ayrıca salata içerisinde çok lezzetli buluyorum. Pilaki gibi zeytinyağlı, az salçalı yemeği de güzel oluyor.  
Chia puding
Ben chia puding sayesinde iyi hissediyorum dedikçe, ben bir faydasını görmedim diyenler oluyor. Yiyecekleri 3-5 kere yiyerek değil uzun süre ve düzenli tüketirseniz faydalarını görürsünüz. Ben 1,5 senedir chia tohumu tüketiyorum. İlk 4-5 ay neredeyse her gün yedim, şimdi ise haftada 2-3 kere yiyorum. Azı karar çoğu zarar gıdalardan, günlük ölçüye dikkat edilerek tüketilmesi gerekiyor.
Sizin sağlıklı yaşam için rutin tükettiğiniz ve faydalı bulduğunuz gıdalar neler?

3 yorum:

  1. Chia tohumunu ben de aldım bakalım sevecek miyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım seversin, afiyet olsun :)

      Sil
  2. Chia tohumu ilginç gerçekten hem tok tutuyor hem sağlıklı hem de lezzetli. Puding yapmadım hiç, bir deneyeyim...

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)