17 Nisan 2017 Pazartesi

Siyah mercimek (Beluga Mercimeği), Enginar ve Baklanın Faydaları

Sağlıklı yaşam için beslenme diye başlık atmak istedim ama böyle bilirkişi edasında bir yazı yazmak istemiyorum. Çünkü tamamen sağlıklı beslenmiyorum. Ama gün içerisinde yediğim bir çok şeyin daha doğal ve sağlıklı olmasına dikkat ediyorum. Kan değerlerim çok düşük ve ilk teşhis konulduğunda nerede ise 1 senedir hastalığımın belirtileri olmasına rağmen hiç baygınlık geçirmemiş olmama şaşırmıştı doktorlar. O zamandan beri dediğim bir şey var; beni yediklerim korudu.
Beni yediklerim korudu çünkü çeşitli gıdalarla besleniyorum. Gıda da çeşide dikkat ediyorum. Bir çok sebzeyi, meyveyi, bakliyatı mevsiminde tüketiyorum. Akıllı ya da fonksiyonel besinler olarak adlandırılan bazı gıdaları her gün ya da en azından hafta da 3-4 kez yemeye çalışıyorum. Sağlıklı beslenmek için neler yiyorum arada paylaşayım dedim sizlerle...

Siyah mercimek (Beluga Mercimeği) salatası
Biz karamelize edilmiş soğanla yaptık ama istediğiniz şekilde hazırlayabilirsiniz. Ben genellikle bol yeşillikle karıştırıp yapıyorum ama bu ablamın denemesi idi.
(Beluga Mercimeği) Siyah mercimek'in faydaları nelerdir?
Siyah mercimek güçlü bir lif kaynağı. 120 gr siyah mercimek tükettiğinizde günlük 
lif gereksinmenizi karşılıyorsunuz. Kötü kolestrolü düşürüp tok tutuyor, kan basıncını düşürüyor. İçeriğinde ki antosiyanin ile kanser hastalığını önlemede faydalı, kalp hastaları için uygun. Proteinler, vitamin ve mineraller dışında, fosfor, folik asit ve demir içermesi, tam bir karbonhidrat kaynağı olması ile diğer bakliyatlar arasında en yüksek besin değerine sahip olan gıdalardan birisidir.
Bunlar benim kısaca yazmaya çalıştıklarım, bahsettiğim özelliklerin vücudunuza faydası ancak düzenli kullanımla olabilir. Beslenme düzeninize eklemenizi tavsiye ederim.

Bildiğiniz enginar
Enginarın faydaları nelerdir?
Enginar çok iyi miktarda C ve K vitamini içerir. Düzenli olarak tüketildiğinde bünyenin ihtiyaç duyduğu magnezyum, çinko, demir, potasyumu sağlar, bünyenin lif ihtiyacını ciddi anlamda giderir, kalsiyum açısından da zengindir. Karaciğeri temizler, böbrekleri çalıştırır e idrar söktürücü özelliği vardır. Nisan Mayıs gibi taze enginarlar pazarlara gelmişken bol bol alıp yemeli.

Baklalı Enginar yediniz mi hiç? Gerçekten nefis.
Baklanın faydaları nelerdir?
Enginarı baklalı yaparak faydalarını arttırmak mümkün. Bakla da protin ve vitamin açısından yüksek besinlerdendir. Kırmızı et tüketmesi yasak olan kişilere yüksek protein içerdiği için önerilir. Kanser ile etkin mücadele eden besinlerdendir. Bağışıklık sistemini kuvvetlendirir, A, B, C ve B2 vitaminleri açısından zengindir.
Benim anlattıklarım faydalarının bir kısmı. Doğa sağlığımız için mucizelerle dolu. Arada ben de işlenmiş gıdalar yesem de açığı sağlıklı besinleri daha çok yiyerek kapatmaya çalışıyorum.
Sağlıklı beslenme ile ilgili yazılarım devam edecek.

9 yorum:

  1. Çok güzel bir yazı Sevda, beluga mercimeğinin hiç kullanmamıştım. Ben de alayım. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Gökçe, beğenmene sevindim. Kendimce öneriler vermek istedim :)

      Sil
  2. Öncelikle çok geçmiş olsun Sevdacım. Sağlıklı beslenmek gibisi var mı, hele ki spor yapmadan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım, sporla çok aram yok ama sağlıklı beslenmeye çalışıyorum kendimce :)

      Sil
  3. Enginarı çok ama çok severim. Şu an emzirdiğim için bakla tüketmiyorum. Beluga mercimeğini de Yen'i duydum. Verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Enginarı ben de çok ama çok severim ♥

      Sil
    2. Gel sana enginar yapayım 🕺🏻

      Sil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)