24 Ocak 2017 Salı

Benim Gözümden / Son Zamanlarda #164 ~Kalamış - Fenerbahçe~

Çayın kalabalıkla arası iyidir. Kahve yalnızlık ister.

Güneşli bir kış günü yolumuz Kalamış, Fenerbahçe tarafına düştü. İstanbul'da en sevdiğim ve huzur bulduğum yerlerden biridir.  


Kalamış İstanbul Anadolu yakasında Kadıköy'e bağlı bir semt. Büyük bir marinası ve deniz kenarında büyük bir parkı vardır. Kafeler, gece klüpleri ile buluşma, eğlenme noktalarındandır.  
Galatasaray'ın Kalamış tesisleri ile Fenerbahçe'nin Dereağzı Tesisleri de burada bulunur.




♩♪♫Yok başka yerin lütfu ne yazdan, ne de kıştan;♬♩
Bir tatlı huzur almaya geldik Kalamış'tan ♫♬♩
Güfte: Behçet Kemal Çağlar / Beste: Münir Nurettin Selçuk

19. yy'ın 2. yarısında varlıklı ailelerin buraya köşkler ve yazlıklar yaptırmış. O zamanlar buralarda denize giriliyormuş. Bazen en azından Türkiye'nin çok yanlış bir döneminde yaşıyorum hissi geliyor bana. 

Kalamış İstanbul'un nezih semtlerindendir. Tabi son dönemlerde kalabalık ve trafikten nasibini almıştır.


Fenerbahçe burnundan Adalar manzarası


12 yorum:

  1. eski İstanbul semtlerini çok seviyorum, galiba eski yıllarda oralara yaşamış insanlardan biri de bendim :)

    YanıtlaSil
  2. eskiden çok severdim şimdi her yer gibi orası da çok değişti..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok değişti maalesef. Yine de huzurlu ama, özellikle hafta içi sabahları :)

      Sil
  3. gene çok güzel kareler. Son 10 yıl içinde ne kadar değişti İstanbul, eskiden dah abir güzeldi sanki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, İstanbul eskiden kesinlikle daha güzeldi.

      Sil
  4. Çok sevdim ama ya çayın kalabalıkla arası iyidir, kahve yalnızlığı sever. Doğru valla. İstanbul dikkatimi çekmiyor bu arada 😜

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence ikisi de yanında biri olunca güzel aslında. İstanbul'dan nasıl bıktıysan artık :)

      Sil
  5. Fotoğraflardan anlaşılıyor ne kadar da huzurlu bir yer olduğu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yansıtabildiysem ne mutlu bana :)

      Sil
  6. Fotoğraflar çok güzel olmuş, doğal blogunuzu yeni keşfettim artık takipteyimi bize de bekleriz
    http://hedefbodrum.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, beğenmenize sevindim. Geliyorum ilk fırsatta iade-i ziyarete :)

      Sil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)