24 Aralık 2016 Cumartesi

Benim Gözümden / Son Zamanlarda #153

Evimizin ilk orkidesi... Kış gelince orkideler yine coştu.

Kendi usülümce mantılı-nohutlu çorba yapıyorum ve evdekiler çok seviyor.


Çay saati gelmiş :)

Poğaça yaptım.

Menengiç Kahvesi yaptım.
Menengiç kahvesiLatincesi pistacia terebinthus denilen Menengiç ağacından üretilir ve Türkiye'de AkdenizGüneydoğu Anadolu ve İç Anadolu bölgelerinin dağlık kırsal bölgelerinde ekimi yapılmaksızın doğal olarak yetişir. Türkiye'nin doğal bitki örtüsünün parçalarından biri olan menengiç; yörelere göre farklı isimler alabilir. (Örnek: Çitlembik, çedene, çitemik, çıtlık gibi.) Menengiç Kahvesi bu ağacın meyvelerinin kurutulup kavrulması, ardından tıpkı Türk Kahvesi gibi pişirilmesi ile elde edilmektedir. Oldukça faydalı olan Menengiç birçok sağlık sorunu için kullanılabilmektedir.
Faydaları
Nefes darlığına iyi gelmesi, Ses tellerine faydası, Solunum yollarını açması, Mide ağrılarını azaltması, Göğsü yumuşatması, Böbrekteki kumların dökülmesine yardımcı olması, Afrodizyak etkisi yapması, Öksürüğü kesmesi.
Özündeki yağı sebebiyle yağlı bir içecektir, yüksek miktarda E vitamini ve doymamış yağ asidi sebebiyle kolesterolü düşürmeye, kalp-damar sertliklerini önlemeye yardımcı olur. (Kaynak: Vikipedi)
Ben daha önce bir kafe de denemiştim, kremamsı yumuşak bir içimi var. Kavanozlu ambalajda satılıyor, ben süt ile pişiriyorum. 

Orkidelerim coştu.

Çiçek köşesi.

Salep saati.

Son dönemin popüler tatlılarından Chialı Puding yaptım. Üzerine de likapa reçeli ekledim. Likapa reçeli ev yapımı. Likapa yaban mersinine benzeyen yabani bir meyve. Karadeniz bölgesinde yüksek yerlerde fundalık ve ormanlık alanlardan toplanır. Sağlık yönünden çok faydalı olan bu meyvenin reçeli üstte gördüğünüz gibi. 
Likapalı Chia Puding.
Chia ve faydaları bir sonraki yazımda.

4 yorum:

  1. Eline sağlık 😊😊 orkidekerin Harika olmuşlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Evet coştu orkidelerim :)

      Sil
  2. Puding çok güzel gözüküyor, elinize sağlık. Chia kullanmadım. Nedende tatlı içinde hayal edememiştim bu şekilde görünce muhakkak denerim. Afiyet oldun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Tavsiye ederim, ben aldığımdan beri hafta da 2-3 defa yapıyorum.

      Sil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)