17 Kasım 2016 Perşembe

Kitap Önerisi; Harita Metod Defteri / Murathan Mungan

Hastalıklar, seyahatler, kısıtlı internet derken hayatımda bir çok şeyi ihmal eder oldum. Bunlardan biri de kitap okumak. Az okuyorum ve bundan hiç memnun değilim. Umarım bu kış bol bol okuyabilirim.
Geçmişi yalnızca ondan bir şey inşa edecekseniz anmalısınız," demiş eski ustalardan biri. Ben kendi payıma geçmişimden bunu yapmaya çalıştığımı söyleyebilirim. Ömrünün yıllarla ölçülen süresi "kaç ortalı" olursa olsun, yaşamı boyunca kendine çizdiği yol haritasını izleyerek bıkmadan usanmadan ders çalışan, elinden kolundan, kucağından defter, kitap, kalem eksik olmayan "bir çocuğun" anılarını yazdığı kitaba Harita Metod Defteri adının yakışacağını düşündüm. Umarım okunması, yaşanmasından daha güzel bir hayatın kitabı olmuştur.
-Murathan Mungan-
(Tanıtım Bülteninden)

Murathan Mungan bu kitabın önsözünde ''yalnız gelecek değil, çocukluk da uzun sürer...'' demiş. Kitabı okurken bunu anlıyorsunuz. Özellikle 80ler civarı hatta daha önce doğanlara çocukluğuna harika bir yolculuk yaptırıyor bu kitap. 
 ''Çocukluk başlı başına bir memlekettir, hatta sılasıdır insanın. Büyüdükçe sıla özlemimiz artar, hayat giderek gurbetleşir. Sanki ne yaşarsak yaşayalım hep gurbetteyizdir. Büyümek, gurbete çıkmaktır.''
Başkasının çocukluk anılarını okurken kendinizinkine yolculuk yapmak. Bu kitabı böyle tanımlayabilirim. Mutlaka okurken kendinizden bir şeyler bulabileceğiniz naif bir kitap. Sanki bir akrabanızın, eski bir tanıdığınızın aile albümüne bakar gibi okuyorsunuz kitabı. 
Mardin'de ki yaşamı, babası, Haboş, annesi, Ankara, İstanbul... Çocukluğu, gençliği çıkmazları. Çok güzeldi. Bu kitapla ilgili tek olumsuz yorumum konudan konuya zamandan zamana atladığı için kafam çok karıştı. Onun dışında akıcı dili ile keyifle okuduğum bir kitap oldu.
“geçmişi yalnızca ondan bir şey inşa edecekseniz anmalısınız”
" oysa hiçbir hayat tek bir kitaba sığmaz."
''Umarım okunması, yaşanmasından daha güzel bir hayatın kitabı olmuştur.''
"yalnızca insanlar büyür. yaralar büyümez. yaralar çocuk kalır."
" hiçbir geçmiş yüzleşmeden aşılamaz"

4 yorum:

  1. sosyal medya yüzünden kitap okumayı ihmal ediyorum ben de. Son aldığım kitaplar birikti, eşim sürekli okur, darısı benim başıma :) Murathan Mungan'ın kitabını da en kısa zamanda almak isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de okunacaklar birikti ama ihmal ediyorum işte. Bu kış bol bol okumak dileği ile:)

      Sil
  2. Çok severim Murathan Mungan'ı. Kitap okumayı da çok özledim. Biraz sakinlik olsa hayatımda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende de yok bu ara o sakinlik. Bu kış çok okuruz inşallah :)

      Sil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)