14 Kasım 2016 Pazartesi

Benim Gözümden / Son Zamanlarda #144 ~Hamamönü - Ankara~

Geçen kış İstanbul'da misafirimiz olan teyzem Ankara'ya evine dönecekti. Biz de Annem ile ani bir karar verip onlarla birlikte bir kaç günlüğüne Ankara'ya gitmiştik. O dönem ki sağlık sorunları ve ard arda yaşanan bazı sorunlar nedeni ile bir türlü paylaşamamıştım. Fotoğrafları depolarken görünce paylaşmak istedim. Fotoğrafta ki Paşa, o da bizimle birlikte Ankara yolcusu :)

Ankara'da çok sevdiğim ve beni hep Ankara'ya davet eden Tuba'cımla görüşmüş olduk. Tuba uzun zamandır blog yazan nam-ı diğer Koyu Kırmızı blog. Tuba'cım aldığı eğitimlerden sonra Kişisel Gelişim Uzmanlığı Yapmaya başladı. Özellikle Ankara'da olanlar bilgi almak isterlerse Tuba Şahin Kişisel Gelişim, NLP ve Koçluk Akademisi ve buradan alabilirler.  
Bir pazar günü çok erken saatte buluşup mini bir Ankara turu yaptık. Bu arada ben çook uzun yıllardır Ankara'ya gelmiyordum. 


Tuba ile Sıhhiye'de buluştuktan sonra Hamamönü'ne geldik. Önce uzun uzun bir pazar kahvaltısından sonra Hamamönü sokaklarını gezmeye başladık. 

Hamamönü Altındağ ilçesine bağlı restore edilmiş eski evleri ve konakları ile ünlü bir mahalle. 

Burada nedense kendimi Ankara'da değil de başka bir şehirde gibi hissettim. 

Tahta pencereli, bahçeli sevimli evler, dar sokaklar.. Ankara'yı Hamamönü ile sevdim :)

HamamönüAnkara ilinin Altındağ ilçesinde bulunan tarihi bir semttir. Semtte bulunan 19. yüzyıl sivil mimarlık örneği tarihi binalar restore edilerek bölge yeniden canlandırılmıştır. Hamamönü, adını bir Türk boyu olan Oğuzların Bayındır boyu beylerinden Karacabey’in yaptırdığı çifte hamamdan almıştır. (Kaynak: Wikipedi)

Hala oturan var mı emin değilim çünkü her tarafta kafeler var. Bir de bolca sanat atölyesi gördüm. Zaten bu dokuya en çok sanat atölyeleri ve bu temaya uygun kafeler yakışıyor bence.


Bir sonra ki Benim Gözümden / Son Zamanlarda yazım da Ankara ile ilgili olacak. 

6 yorum:

  1. Biz de seviyoruz Hamam Önü'nü :) Fiyatlar da çok uygun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli bir yer, ben de sevdim ♥

      Sil
  2. Ankara'yı pek sevmem ama burayı görsem ben de severmişim .-))

    YanıtlaSil
  3. Ankarada bi yakinimizin evinin dibi diyebilirim hamamonu :) yuruywrwk 5 dakika. Her gittigimizde ugramadan gecmeyiz :)

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)