5 Kasım 2016 Cumartesi

Benim Gözümden / Son Zamanlarda #142

Çengelköy'de akşam oluyor :)


Sular sarardı… Yüzün perde perde solmakta 
Kızıl havaları seyret ki akşam olmakta… 
-Ahmet Haşim-



Müthiş, fotoğraf çekmeye doyamadım

Otopark manzarası

Geçen kış yeni yıldan birkaç hafta önce bir hastane maceram oldu. Bu fotoğraf o günlerden. 6-7 aydır çok şiddetli halsizlik, yorgunluk, baş ağrısı, baş dönmesi gibi şikayetlerim vardı. Sürekli uyumak istediğim, baş dönmelerim, halsizliğim yüzünden yanımda bir yakınım yoksa dışarı çıkmak istemediğim günlerdi. O günlerde gitmem gereken bazı yerlere gidemedim daha asosyal oldum. Pek anlatamadığım insanların da beni yanlış anladığı bir dönemdi. Sosyal güvencemle ilgili de bir sorun olunca neyim olduğunu bilmeden endişelenerek bir süre geçirdim. Sosyal güvencem ile ilgili sorunum çözülür çözülmez korkarak da olsa doktora gittim. Bazı testler istediler. Aç karnına olan testler için kan verdim, ertesi gün alacaktım sonuçları eve gitmeden kahvaltı yapayım dedim dışarıda. O anda telefonum çaldı ve doktorun acilen beni görmek istediğini söylediler. 10 dakika uzaklıktaki hastaneye halsizlik ve korku ile nasıl gittiğimi, kafamda ne felaket senaryoları yazdığımı anlatamam size. Doktorun yanına girdim, bana kansızlık dedi, bir hastanenin hematoloji servisi dedi. Ömrümden ömür gitti. Allah ciddi hastalığı olan herkese şifa versin. Çok uzattım, kan değerlerim aşırı düşük çıktı. Bir yetişkinin kan değerlerinin yarı seviyesinin de altında, çok çok düşük bir değer. Evime yakın bir hastane de çeşitli testler sonucunda 2 gün kaldım. Doktorlar o değerlerle nasıl bayılmadığıma şaşırdılar ki ben hemen her gün araba kullanan biriyim. Açıkçası beni en çok bu korkuttu. Bayılma riskli hasta sınıfından el bebek gül bebek bakıldığım 2 gün geçirdim, 3 ünite kan verildi. 
Hastanede yanımda kimseyi istemedim. Çok rahat, temiz bir hastaneydi. Hemşire bankosu tam karşımdaydı. 2 gün hastanede kafamı dinledim :) Tek kötü tarafı daha zifiri karanlık ve derin derin uyuduğum bir saatte sabah 6 da gelen kahvaltı :)  Ayrıca ilk ünite kandan sonra bile yüzüme kan geldi. 
Kardeşimden geçmiş olsun orkidesi.  

Hastane odamdan manzara böyleydi.
Kan değerlerim hala normal seviyede değil. Hatta nerede ise 1 yıl sonra bu günlerde eski şikayetler beni tekrar yoklamaya başlayınca sizinle de paylamak istedim. Bu arada bu tedaviden sonra dökülen, kırpık kırpık saçlarım canlandı, dökülme bitti. Eğer saç dökülmeniz ciddi boyuttaysa kozmetik çözüm aramak yerine önce bir kan testi yaptırın derim. Saçımın yapısı bile değişti sonrasında. 

10 yorum:

  1. geçmiş olsun Sevda Hanım, kansızlık ne yazık ki birçok kadında görülüyor, ben de en kısa zamanda bir kan testi yaptırsam iyi olur diye düşünüyorum, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, bir çoğumuzda var ve pek önemsemiyoruz. Varsa belirtileri hemen yaptırın, ertelemeyin benim gibi. Sevgiler ☺

      Sil
  2. Geçmiş olsun dikkat edin kendinize ...

    YanıtlaSil
  3. Geçmiş olsun çok çokya:|,sağlık onemlı hastaneye gıtmeye üşenıyoruz ama gitmemiz lazım bu gibi durumlardada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, şikayet uzun sürüyorsa hemen doktora gitmek şart :(

      Sil
  4. çok geçmiş olsun büyük bir varta atlatmışsın dikkat et kendine...

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)