28 Ekim 2016 Cuma

Benim Gözümden / Son Zamanlarda #140

Pembe gül ve kırmızı gül bitki çayları... Güllü çay içer miyim bilmem, kafamda bunları dekoratif olarak kullanmak var. Kapalıçarşı'dan aldım.

Bu pano çoktan sahibine ulaştı ama paylaşmayı unutmuşum. Bitmiş halini de ayrıca paylaşırım.  Çarpı işi çok güzel, özellikle bebelere bir şeyler yapmak daha da güzel. 

Yine Kadıköy, yine Haydarpaşa ve ben yine Eminönü'ne gidiyorum. Uzun zamandır istediğim ama benim olması imkansızdan bir tık düşük olan bir şey benim oldu, onu almaya gidiyorum :) Mucizelere inanın.

İstediğim şeye sabah da kavuşabilirdim ama akşama kadar bekleyip heyecanımı ve sabırsızlığı katladım. Bu da bir nev'i kendine eziyet. 

Eminönü sokakları


Sirkeci Büyük Postane. Eminönü'nin en bilinen yapılarından ve Türkiye'nin en büyük postane binası. 
Büyük Postane binasının inşaatına Posta ve Telgraf Nezareti binası olarak hizmet etmek üzere 1905 yılında başlandı. 1909 yılında inşaatı tamamlanan binanın adı 1930’larda “Yeni Postane”, sonradan “Büyük Postane” oldu.   Yapı, mimar Vedat Tek'in ilk eseridir.  Mısır Çarşısı ve Yeni Cami'ye yakın bir konumdadır.  İçinde ülkenin iletişim ve telekomünikasyon tarihi hakkında bir müze de barındırır. (Kaynak: Vikipedi)
Müze Hakkında BilgiYeni Postane`nin arkasında ve alt katında bulunmaktadır. Ulaştırma Bakanlığı İstanbul PTT Başmüdürlüğü yönetimindeki müze, Posta, Telgraf ve Telefon, Pul olmak üzere üç ayrı bölümden meydana gelmiştir. Türkiye'de ki posta hizmetlerinde kullanılan araç ve gereçler, ilk telgraf hattı, ilk telefon hattı, çeşitli telefonlar ve Osmanlı döneminden günümüze geniş bir pul koleksiyonu sergilenmektedir. Hafta içi açık olan müzeye giriş ücretsizdir. 
Bir daha ki gidişimde müzeden detaylar da çekip eklerim.
Akşam oldu ama henüz mesai saati bitmedi. O saatlerde burası insan seli oluyor.
Eminönü, balık ekmekçiler ve Galata Kulesi...


Çengelköy'e daha doğrusu Çınaraltı'na gidiyoruz. Çınaraltı'na gitmenin ritüeli vardır, boş boş gidilmez. Aynı sırada ki Çengelköy Börekçi'nin tazecik, sıcacık böreklerinden alınır öyle gidilir Çınaraltı'na. Bizim tercihimiz yine tam buğday unlu, zeytinyağlı içinde de ceviz ve peynir olan nefis börek. 

4 yorum:

  1. Bu güller çaymıymış ben hep pasta ve tatlı üzerinde görüyorum bunları nerede var merak ediyordum :) gördüğüm iyi oldu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım çay, Eminönü'nde bütün aktarlarda var.

      Sil
  2. Böreği görünce canım çekti valla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi baktım da benim de canım çekti :)

      Sil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)