20 Ekim 2016 Perşembe

Benim Gözümden / Son Zamanlarda #139

Kahvaltı zamanı....

Bir vapur yolculuğu günü daha :) İstikamet Kapalıçarşı. 


Sonbahar gibi ama değil gibi de.

Galata Köprüsü ve Galata Kulesi

Tramvay ile Kapalıçarşı'ya geldik. 
Kapalıçarşı 110 bin 868 m2’lik bir alana yayılmış, 45 bin m2 kapalı alana, 65 sokak üzerinde 3600 dükkân ve 14 hana sahiptir. Günümüzde çoğu değişikliğe uğrasa da Kapalıçarşı’nın sokakları ve hanlarının taşıdığı adlar ile eskiden orada ne yapıldığını ne satıldığını anlamak mümkündür.
Kapılar: Beyazıt, Çarşıkapı, Çuhacıhan, Kuyumcular, Mahmutpaşa, Nuruosmaniye, Örücüler, Sepetçihan, Takkeciler, Tavukpazarı ve Zenneciler.
Hanlar: Ağa, Alipaşa, Astarcı, Balyacı, Bodrum, Cebeci, Çukur, Çuhacı, Hatipemin, İçcebeci, İmamali, Kalcılar, Kapılar, Kaşıkçı, Kebapçı, Kızlarağası, Mercan, Perdahçı, Rabia, Safran, Sarnıçlı, Sarraf, Sepetçi, Sorguçlu, Varakçı, Yağcı, Yolgeçen, Zincirli ve Evliya.


Kapalıçarşı'da aktarlar... 


Acaba hangi çaydan alsak? :) 


4 yorum:

  1. bayılıyorum bitki çaylarına :) yasemin çayı favorim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yasemin çayının görüntüsünü seviyorum :)

      Sil
  2. Kapalı çarşıya bayılırım ben o kokular renkler çok güzel bence 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyülü bir yer değil mi? Ben de çok seviyorum.

      Sil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)