30 Eylül 2016 Cuma

Kitap Önerisi; Kürk Mantolu Madonna - Sabahattin Ali

Kürk Mantolu Madonna - Sabahattin Ali 
Arka Kapak Yazısı
"Her gün, daima öğleden sonra oraya gidiyor, koridorlardaki resimlere bakıyormuş gibi ağır ağır, fakat büyük bir sabırsızlıkla asıl hedefine varmak isteyen adımlarımı zorla zapt ederek geziniyor, rastgele gözüme çarpmış gibi önünde durduğum "Kürk Mantolu Madonna"yı seyre dalıyor, ta kapılar kapanıncaya kadar orada bekliyordum."
Kimi tutkular rehberimiz olur yaşam boyunca. Kollarıyla bizi sarar. Sorgulamadan peşlerinden gideriz ve hiç pişman olmayacağımızı biliriz. Yapıtlarında insanların görünmeyen yüzlerini ortaya çıkaran Sabahattin Ali, bu kitabında güçlü bir tutkunun resmini çiziyor. Düzenin sildiği kişiliklere, yaşamın uçuculuğuna ve aşkın olanaksızlığına (?) dair, yanıtlanması zor sorular soruyor.

Kürk Mantolu Madonna - Sabahattin Ali 
Kürk Mantolu MadonnaSabahattin Ali'nin 1943 yılında yayımladığı bir romanıdır. İlk olarak Hakikat gazetesinde 18 Aralık 1940-8 Şubat 1941 tarihinde “Büyük Hikâye” başlığı altında 48 bölüm olarak yayınlanmıştır.  (Kaynak : Vikipedi)
 İsmi nedeni ile popüler popüler kültür çağrışımı yapsa da, ilk okunduğunda aşk romanı sanılsa da daha derin bir kitaptır ve bittiğinde tadı damağınızda kalır. Ben açıkçası neden daha önce okumadım ki diye çok hayıflanmıştım. Kürk Mantolu Madonna'nın baş karakterleri Raif Efendi ve Maria Puder'dir. Raif Efendi içine kapanık, dış dünyayla bağlantısını kesmiş, uğradığı haksızlıklara bile sesini çıkarmayan birisidir. Sevmediği bir kadın ile evlenmiş, kendisinin dışında herkesin; eşinin, çocuklarının, akrabalarının, iş arkadaşlarının hayatına yön verdiği bir karakterdir. 

Kürk Mantolu Madonna - Sabahattin Ali 
Raif Efendi bir gün hastalanır ve ölümünün yaklaştığını düşünerek kendisini ziyarete gelen iş arkadaşına çekmecesinde bulunan günlüklerini yakmasını rica eder. İş arkadaşı da bu boyun eğmiş ve sessiz karakteri merak eder ve günlüklerini okur. 
Günlüklerde 20'li yaşlarda Berlin'e giden, eğitimli, sanata ilgi duyan Raif Efendi'nin hayatı vardır. 
İlk sayfalarda anlaşılmasa da konuyu yakalayınca bitirmeden bırakılamayan, incecik olduğu için de bu kadar mıydı? devamı yok muydu? dedirten güzel bir kitaptı. 

8 yorum:

  1. S.Ali benim en sevdiğim Türk yazarlardan birisi. Kürk Mantolu Madonna' da tekrar tekrar okuyabileceğim derin bir aşk hikayesi..
    Yazarı ilk Kuyucaklı Yusuf eseriyle sevmiştim, okumadıysan öneririm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuyucaklı Yusuf ilk fırsatta okuyacaklarımdan.

      Sil
  2. Merhaba, Blog Atlası'nda blog sayfanızdan kısaca bahsettim. Bilgi vermek istedim. Bu adresten ulaşabilirsiniz: http://blog-atlasi.blogspot.com.tr/2016/09/sevdanin-dunyasi.html

    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hemen bakıyorum.
      Teşekkürler.

      Sil
  3. Çok önerilen kitaplardan ve çok popüler diye şimdilik okumadığım bir kitap.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de o yüzden geç okudum ama pişmanım keşke daha erken okusaydım:)

      Sil
  4. Ben de kitabı bloğumda yazmıştım.

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)