30 Mart 2016 Çarşamba

Kitap Yorumu; Bir Psikiyatristin Gizli Defteri - Gary Small + Gigi Vorgan

Bir Psikiyatristin Gizli Defteri - Gary Small
(Tanıtım Bülteninden)
Gerçek hikâyeler kurgudan çok daha tuhaftır, Dr. Gary Small da bunu gayet iyi biliyor. Psikiyatriyle ve insan beyni üstüne çığır açıcı araştırmalarla geçen otuz yıl içinde Dr. Small pek çok şey görmüş. Şimdi ofisinin kapılarını açmaya ve kariyerinin en gizemli, ilginç ve tuhaf hastalarını anlatmaya hazır.
Bu kitap bir psikiyatristin zihnine ve onun giderek gelişim gösteren mesleki yaşamına yapılan aydınlatıcı bir yolculuk. Aynı zamanda bu branşın ve daha önce görülmemiş, tanısı koyulmamış çeşitli akıl hastalıklarının perde arkasına da bir bakış… Kitabı okurken kendinizi, bizi insan yapan şaşırtıcı tuhaflıklar üstüne düşünürken bulacaksınız.
Sıkça komik, kimi zaman trajik ve daima etkileyici Dr. Small, sizleri kariyeri içinde Boston'un kalabalık acil servis koridorlarından başlayıp ülke elitlerinin multimilyon dolarlık kayak localarına dek uzayan bir geziye çıkarıyor. Bu gezi sırasında birbirinden tuhaf gerçek karakterleri anlatırken, bir yandan da esrarengiz histerik körlükle, penisinin küçüldüğüne inanan bir adamla, gizli sürdürülen çifte hayatlarla ve ürkütücü derecede psikotik romantik arzularla baş ediyor. Akıl hocası kendi hastası olduğunda Dr. Small'un kariyeri ve kişisel hayatı tam bir döngüyü tamamlıyor ve Small'un kimsenin zihinsel araştırmanın ötesinde olmadığını anlamasını sağlıyor; kendisinin bile...
*******************************************************
Bir Psikiyatristin Gizli Defteri bir dönemin çok satanlar listesinde ilk sıralarda olan bir kitaptı. Çok satılan demek -eğer hemen alamadıysak- okuyanını çok görüp çok merak ettiğimiz kitaplar demek. Bu yüzden benim de okumayı planladıklarımdandı, okumam ise bu günleri buldu. 
Kitapta ayrı başlıklar halinde bir psikiyatristin meslek hayatı boyunca karşılaştığı ilginç vakalar anlatılıyor. Her bölüm 10-12 sayfa şeklinde hastanın hikayesi, teşhis ve tedavisi şeklinde ilerliyor. Ve okudukça bu belirtiler şunda var, bu bunun eltisinde öbürkünün kaynında var gibi teşhisler koyuyorsunuz kendinize ve yakınlarınıza. (Ben öyle yaptım en azından)
Dili akıcı, bazı vakaların sonucu havada kalmış gibi yani şimdi ne oldu sorusunu sorduruyor. Yine de okunabilir bir kitap. Sıkıcı bulanlar olmuş, ben sıkıcı bulmadım, hatta bazı bölümleri ilginç de buldum ama olmazsa olmaz bir kitap değil. Yine de bir kitaptan ne beklediğinize göre değişiyor sevip sevmeyeceğiniz.

22 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Ben de. Beğenmeyen de çokmuş :(

      Sil
  2. Yorum bi harika olmuş, diyebilirim. Bende yeni bitirdim bu kitabi.. Yorumlar tam da böyle.. Hele ki okuduğumuz bi hastalık da direk takımlarımıza teshisnkoymamiz beni oldukça güldürdü. Kendimi psikiyatri olabileceğimi inandırmak da cabasi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı duygularla okumuş olmamız güzelmiş, beğenmeyen de çok çünkü bu kitabı :)

      Sil
  3. bu yoruma sevindim çünkü benim de ilginç bulduğum bir kitaptı.
    herkes sıkıcı dedikçe üzülüyordum.
    ama ben zaten psikolojik türü çok seven biriyim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de şaşırdım sıkıcı buldum diyenlere. Ben de seviyorum psikolojik kitapları :)

      Sil
  4. ben de almıştım da hala okuyamadım :-((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakalım sen okuduğunda sevecek misin?

      Sil
  5. Okumuştum canim ama çok sarmamisti beni yinede sonuna kadar okuyup bitirmistim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatımın kitabı değil tabi ama ben beğendim ama canım.

      Sil
  6. Bu kitap benim baya ilgimi çekiyor yaa bi an önce alıp okumam lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım sen de okur ve seversin :)

      Sil
  7. enteresan değişik bir kitaptı, son 50 syda bırakmıştım. Plaj kitabı olarak sıkıcı ama gene olarak güzel kitaptı. Aklıma getirmişkn bitireyim<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Plaj kitabı değil aslında, çok hafif değil çok ağır da değil. Ben sevdim ama tarz meselesi tabi. Ben de arım kitapları sevmesem bile bitiriyorum :)

      Sil
  8. Çok satanları sevmem genelde ama Tüyap'ta NTV standındayken satıcının ısrarı ve bir adamın evet evet ben çok beğendim demesiyle almıştım. Gerçekten baya ilginç vakalar vardı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bir müddet uzak duruyorum çok satanlardan. Evet vakalar ilginçti :)

      Sil
  9. Ben de işim gereği sürekli dert dinleyen bir insan olduğum için, bu kitap hiç bana göre diilmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen canım fazladan dert yüklenmeye gerek yok :)

      Sil
  10. Benim de merak ettigim kitaplar arasinda ki bu güne kadar bu kategoride olan kitaplari pek okumadim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akıcı güzel bir kitap canım ama illa okunmalı demiyorum :)

      Sil
  11. 2. cisi cıkmıs sanırım okudunuz mu???

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)