19 Haziran 2015 Cuma

Okudum; Solup Giden Aşklar - Sveva Casati Modignani

Çook uzun zamandır kitap paylaşımı yapmıyorum, son zamanlarda da biraz az okuyabiliyorum, fırsatım olmuyor. Daha doğrusu kışın çok hastalandım, ciddi hastalandım, o hastalık esnasında yatakta geçirdiğim saatlerde sürekli kitap okudum. Beynim nasıl şartlanmışsa şimdi kitap gördüğüm yerde o hastalık günlerim aklıma geliyor ve strese giriyorum. Giriyordum diyeyim. Çünkü ufak ufak da olsa bir kaç aydan sonra yeniden okumaya başladım. Bu kitap taaa o hastalık dönemlerimden ama;
Arka Kapak Yazısı
Yaşanmışlıkların, terk edilişlerin, olmayacağı baştan bilinen
ama yine de göğüs gerilen sevdaların romanı " Solup Giden Aşklar..." Büyükanne Agostina (Ağustos demektir), kızı Rosanna (Gülden gelir) ve onun kızı İrene (barış, iyilik, huzur anlamındadır eski bir dilde)...
Üç sıradan kadın... Yaşıyorlar... Sokakta her gün görebileceğimiz kimseler... Ama aynı zamanda üç onurlu kadın; çünkü hayata karşı koyarken kendi ayakları üzerinde duruyorlar. Aşkta sınır tanımadığını biliyorlar, sevgileri de nefretleri de çok güçlü; hataları gibi...
Ülkemizde çok sevilen Modignani'nin İtalya'da çok okunan bu kitabı; ölüme ve aşka inananlar için; bize, yaşantılarımıza çok yakın bir ülkeden, Akdeniz'in öte yanından sesleniyor...
**********
Bir sabah San Marco Kilisesinde genç bir kadın saldırıya uğrar. Çantası çalınmış, kimliği bilinmemekte ve hafızasını kaybetmiştir. Doktorlar yavaş yavaş hafızasının yerine geleceğini düşünürler. O kadın Irene'dir ve hafızasının yerine geldiği süreçte flahbacklerle neler olduğunu, geçmişte neler yaşadığını okuyoruz. Kitabın dili akıcı, konusu da fena değildi. Arada yapılan flash backler kafa karıştırıcı olsa da, özellikle Irene ve Büyükanne Agostina'nın mücadele ile dolu hayatını okumak keyifliydi. Bizim gibi 7,95TLye bulursanız özellikle, kesinlikle kaçırmayın :)

6 yorum:

  1. ben de bu ara çok okuyamıyorum artık tatile saklıyorum kendimi :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatilde bol bol okursun umarım, ben okuyamadım bu tatilde de :(

      Sil
  2. heyecanlı bir kitaba benziyor

    YanıtlaSil
  3. yaz geldi unut kışı :) bu kitap yazın iyi gider diyo musun yaniii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Unuttum bile çoktan :) Gider gider tam yazlık kafa dağıtmalık :)

      Sil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)