15 Mart 2015 Pazar

Kitap Yorumu; İkinci Bahar - Jane Porter

Arka Kapak Yazısı
Dile kolay. Kırkıma girdim. Ama pes etmedim. Hemen tatile çıktım ve kendime müthiş bir sörf hocası buldum. Tabii ki tek meselem eğlenmek değildi. Elzem hayat dersleri ve sörf bahaneydi, okyanussa şahane. Hem kolay öğreniyor insan. Canı istediğinde, kırkından sonra bile! 

Öğrendiğim bir iki şeyi sizinle paylaşmak istiyorum.

1. Okyanusa asla sırtınızı dönmeyin
Hayata ve risklere karşı uyanık olun, okyanusa sırtınızı dönmeyin.
2. Küçük dalgalarda yüzün
Büyük dalgalarla boğuşmayın. Tahtanızı aradaki küçük dalgalarda yüzdürün. Hayatınızı neden zorlaştırasınız ki?
3. Dalgalar sıra sıra gelir
Hayatın doğal bir ritmi vardır. Dalgalar sizin tarafınızdayken hareket enerjisini kullanın ve kendinizi akışa bırakın. Dalgalar durgunsa dinlenin.
4. Nereye gitmek istediğinize bakın
Tahtanız baktığınız yöne gidecektir. Hayatta nereye gitmek istediğinizden emin olun. Gözlerinizi hedeften ayırmayın.
5. Dengenizi bulmak için kendinizi rahat bırakın
Gerilmek, dengenizi bulmanıza ya da iniş çıkışları kontrol etmenize yardımcı olmaz. Sakin olun. Her şeyin yoluna gireceğini unutmayın

İkinci Bahar'ın kapağını çok beğendim, konusu hakkında hiçbir fikrim yoktu. Arka kapak yazısını okuyunca -yukarıdaki- maddeler çok hoşuma gitti ve okumaya karar verdim. Yıllar içinde ben de yukarıdaki maddeleri farklı söylemlerle hayatıma dahil etmiştim zaten. 
Ana karakterimiz, hayat hikayesini okuduğumuz Jackie 40 yaşına girmek üzeredir ve hayatını yolunda sanırken aldatıldığını öğrenir ve boşanır. Eskiden eşi ile birlikte çok sosyal bir hayatları vardır ama boşandıktan sonra çevresindeki herkesin evli olması nedeni ile sosyal hayatı azalmış, bir boşluğa düşmüştür. 40 yaşının şerefine kendisi için bir şey yapmaya karar verir ve tek başına tatile çıkar. 
Tatil için gittiği yerde sörf hocası Kai ile tanışır ve hem kitabın hikayesi hem de Jackie'nin 2. Baharı başlar.
Kolay okunan, akıcı bir romandı. Kendiniz için yaşamayı, iç sesinizi, kalbinizi dinlemeyi, etrafınızdaki insanların ne dediklerinden çok sizin ne istediğinizin önemini anlatan bir kitap. Bu kitaptan sonra 40 yaşımı daha bir hevesle bekler oldum. (Şunun şurasında bir kaç yılcık kaldı) Hayatımın kontrolünü elime almam gerektiğini ve yaşamın önüme çıkardığı sürprizlere, fırsatlara hazır olmam gerektiğini bir kere daha anladım bu kitapla. 
Umarım hepimiz 40 yaşımızda Jackie kadar cesur ve mutlu oluruz :)

4 yorum:

  1. inşallah 40 yaşına az kaldığım sürecte elimden geldiği kadar cesur ve mutluyum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel, darısı 40'ına yaklaşmış herkesin başına :)

      Sil
  2. kitap arka kapağı çok güzelmiş, ah elimdeki kitapları okuyup bitirebilsem, senin önerilerine bakıcam da =))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de kitap kuleleri bitmez :)

      Sil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)