26 Aralık 2014 Cuma

Kitap Yorumu; Böğürtlen Kışı - Sarah Jio

"Canım Daniel'ım,

Kaybolduğun gün dünyam sona erdi, canım oğlum. Seni her kim alıp götürdüyse, seninle birlikte kalbimi, hayatımı da çaldı. Ben senin gülümsediğini görmek, kahkahalarını duymak, mutluluğunu paylaşmak için yaşıyordum."

Vera Ray 1933 yılının o karlı mayıs akşamında üç yaşındaki oğlu Daniel'ı son kez öptüğünü bilmiyordur. Her ne kadar oğlunu yalnız bırakma düşüncesinden nefret etse de hayatlarını devam ettirmek için çalışmak zorundadır. Tek avuntusu, gün ağardığında küçücük oğluna sarılacak olmasıdır. Ancak Vera geri döndüğünde karşılaştığı manzara, Daniel'ın boş yatağıdır. Bir de karlar içine gömülmüş olan oyuncak ayısı.

Seksen sene sonra Seattle yine mayıs ayında karlar altındadır. Köklü bir gazetede muhabir olan Claire Aldridge, bu doğaüstü olayı haber yapacaktır. Araştırmalarına devam eden Claire, küçük çocuğun bu zamana kadar sonuçlanmamış kaçırılma davasıyla karşılaşır. Evlat kaybetmenin ne demek olduğunu çok iyi bilen Claire, bu olayı çözmeye karar verir. Ancak çözdüğü her düğümün, onu Vera'yla olan bağlantısına yaklaştırdığından habersizdir…

Böğürtlen Kışı aşkı, umudu ve umutsuzluğu derinden anlatan muhteşem bir kitap. Bu öyküyü yüreklerinizden kolay kolay silip atamayacaksınız.
(Tanıtım Bülteninden)
Bu kitap ile ilgili çok fikrim yoktu, sadece çok okunduğunu biliyor ve ben de okumak istiyordum. Dışarıda vakit geçirmem gerekeken bir gün yanıma kitap almadığımı farkettim ve en yakın D&R'dan bu kitabı alıp başladım okumaya. Sonrasında da elimden bırakamadım, soluksuz okudum.
Kitap hem 1933 yılında olanları hem de bugünü anlatıyor. Yazarın tarzı buymuş sanırım ama benim okuduğum ilk kitabı.
 Vera Ray bir kız arkadaşı (Caroline) ile aynı evde yaşamatadır. Şehrin ünlü otellerinden biri olan Olympic Otel'de bir davet vardır ve Caroline ile davetli olmadıkları halde otele giderler. Caroline yalan söyler ve içeri girerler. Vera o gece otelin sahibinin oğlu Charles ile tanışır ve aşık olurlar.
İlişkileri devam eder ve Vera hamile kalır ama Charles'a hemen söyleyemez.  Vera Charles'ın ailesi ile tanışır onlar yoksul olduğu için Vera'yı istemez, araya giren olaylardan sonra Vera ve Charles ayrılırlar üstelik Vera hala hamile olduğunu söylememiştir.
Daha sonrasında da Daniel doğar ve Vera çocuğunu evde bırakıp çalışmak zorunda kalır. İşte yine böyle bir günde eve döndüğünde Daniel'i evde bulamaz. Hikayemiz de böylece başlar.
İnsanın içine işleyen çok güzel bir hikaye. Dili sade, akıcı. Ben çok beğendim hala okumayan varsa tavsiye ederim.

8 yorum:

  1. Sarah Jio biraz tesadüfleri abartıyorsa da keyifli yazıyor. Kolay okunuyor. Yormuyor insanı. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer kitaplarını okumadım, demek ki tarzı bu :) Ben sevdim, dediğin gibi kolay okunuyor.

      Sil
  2. Benim çok merak ettiğim bir kitap bu çok okunuyor evet. En kısa zamanda okunmalı :)

    YanıtlaSil
  3. Yazarın romanlarına biraz uzak kaldım, ama Böğürtlen kışı okumak istediğim kitaplar arasında yer alıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir kitap canım, tavsiye ederim.

      Sil
  4. bloğunuzu cok beğendim takibe aldım
    sizi de nacizane bloğuma beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, çok teşekkürler. İade-i ziyaret için mutlaka geleceğim :)

      Sil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)