15 Ekim 2014 Çarşamba

Okudum; Tarot ve Çikolata - Marian Keyes

Arka Kapak Yazısı
Lucy Sullivan evleniyor mu yoksa...?

Lucy'nin bir erkek arkadaşı bile yoktu. Açık söylemek gerekirse aşkta da pek şanslı sayılmazdı. Ama Bayan Nolan tarot falına bakmış ve Lucy'nin, çevresinde yakından tanıdığı bir erkekle yıl sonuna kadar evleneceği kehanetinde bulunmuştu.

Lucy'nin ev arkadaşları bu haberi duyar duymaz kara kara düşünmeye başlamıştı. Eğer Lucy evden giderse, şarap ve erkeklerden oluşan yaşam tarzlarına son vermek zorunda kalacaklardı. Ayrıca evi kim temizleyecekti? Ama Lucy, sorumsuz, alkolik babası ve hırçın annesiyle uğraşırken evlilik gibi şeylere ayıracak vakti olmadığını söylüyordu. Üstüne üstlük hayatında erkek falan da yokken evlilik düşünmenin sırası mıydı yani?

Fakat sonradan yakışıklı, sevimli ama güvenilmez Gus'la tanışınca onun beklenen damat adayının olup olmayacağını düşünmeye başladı. Belki de müstakbel kocası, yakışıklı Amerikalı Chuck olacaktı. Ya da herkesin nabzına göre serbet veren kompliman Daniel. Hatta belki de işteki sevimli çocuk Jed!..

Gülmek uğruna işe ya bir hafta geç gidin ya da bir hafta asın! Değecek...
 
Marian Keyes'ın okuduğum en sıkıcı kitabı idi. Dili ve konusu çok sıkıcı ve gereksiz ayrıntılarla doluydu. Karakterimiz Lucy'den ölesiye nefret ettim. Sürekli önündeki şeylere rağmen kendini kandırması falan. Ama şöyle, bu tipler gerçek hayatta var. O yüzden gerçek dışı bir karakter demiyorum ama bu tipte insanları sevmediğim için nefret ettim ondan da. Ne tipte derseniz, erkek arkadaşı olunca ona koala misali yapışıp aldatılmak ile ilgili tüm sinyaller verilse de onları görmezden gelen tipler efendim. Yalan söylenilip, aldatılıp, kandırılıp yine affeden hep affeden sinek kadar sevgilim olsun aman başımda dursun tipler.  
Lucy arıza karakterleri kendine çekmekte usta, her türlü yalanı, ihaneti sineye çekmeye hazır, yeter ki sevgilim olsun diye takılan biz kız. Ee beklenti düşük olunca karşısına çıkan da (Gus) tam da böyle biri, işsiz, güçsüz, yalancı, sorumsuz üstüne bir de alkolik. Falcı evleneceksin dediği için de evleneceği adam Gus olabilir diye her türlü golü yiyor. İnanın saçını başını yolmak istedim bu kızın okurken. Çok sinirlendirdi beni. Kitap 512 sayfa ve en az 400 sayfasını sinirlenerek okudum. Son sayfalar güzeldi tam tahmin ettiğim şey oldu. Artık onu da okursanız öğrenirsiniz :)
Bu kitabı Sevgili Koyu Kırmızı'dan ödünç almıştım, onu da belirtmeden geçmeyeyim. Kendisine tekrar teşekkür ediyorum.

4 yorum:

  1. Aslında arka kapak yazısı çok eğlenceli geldi gözüme fakat bazı kitaplarda her ne kadar güzel görünse de karakterlerden dolayı kitaptan soğuyabiliyoruz gerçekten. Ben de daha önce bir kitabı heyecanla açtım ama ana karakter, çok sinirimi bozan bir karaktere sahipti yarısına kadar anca okuyabildim çünkü her kitabı elime alışımda başım ağrımaya başlıyordu artık. Çok iyi biliyorum bu duyguyu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heeh karakter benim de sinirimi bozarsa zor okuyorum ben de :)

      Sil
  2. Marıan Keyes kitaplarını severim çok eğlenceli bir dili vardır.Bunu da bakıyım hemen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu benim en sevmediğim kitabı oldu ama diğerleri çok güzeldi :)

      Sil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)