9 Ağustos 2014 Cumartesi

Rosspharma / Ross Akademia Dermokozmetik Eğitimi

Mayıs ayında Sevgili Serap Tan'ın daveti ile Rosspharma / ABCpharma firmasında 1 günlük dermokozmetik / kozmetoloji  eğitimi almıştık blogger arkadaşlarımla. Fakat o gün eve döndüğümde Soma'daki maden kazasını öğrenmiş, nerede ise 2 hafta kadar yazı yazamamıştım. Sonrasında da araya giren şeyler nedeni ile (mesela fotoğrafları kaybettiğimi sandım) açıkçası biraz unuttum. Geçenlerde fotoğrafları düzenlerken o güne ait fotoğrafları bulunca yazmak istedim.
O gün Rosspharma / RossAkademia Eğitim Direktörü Bilge Önder bizlere dermokozmetik ve kozmetik ile ilgili çok faydalı bilgiler verdi. Daha sonrasında da o güne ait notları bize ulaştırdı. Ben de kendisinin notları yardımı ile o gün öğrendiğimiz bazı şeyleri aktaracağım sizlere.
Öncelikle Rosspharma / ABCpharma DDF, StriVectin, Jane Iredale ve Cumlaude Lab markalarını bünyesinde bulunduran bir firma. Bu firmanın RossAkademia adında hem markalarla ilgili hem de dermokozmetik / kozmetik alanında bilimsel eğitimler veren bir eğitim bölümü var. 
Eğitim aldığımız salonda hem DDF, StriVectin, Cumlaude Lab ürünlerini görebileceğimiz raflar hem de Jane Iredale ürünleri ile dolu bir makyaj masası vardı. Özellikle makyaj masası çok ilgimizi çekti tabi :)
Gelelim eğitim notlarımıza;
Kozmetik kelimesi latince ''Cosmos'' kelimesinden türemiştir. Süs, güzellik anlamına gelmektedir.
Kozmetik maddeler Avrupa Kozmetoloji Birliğinin tanımlamasına göre, temizlik, koku, koruma, görünümü değiştirme, düzeltme amacı ile vücudun deri, saç, tırnaklar, ağız, diş gibi organlarına uygulanan maddeler ve preparatlardır.
*Kozmetik ürünler;
Renkli Kozmetik + Hijyen Ürünleri + Bakım Ürünleri
olarak 3'e ayrılır. 
*Bakım Ürünleri ise kendi içinde 2'ye ayrılır;
Kozmetik Bakım Ürünleri + Dermokozmetik Bakım Ürünleri
Dermokozmetik Nedir;
Dermokozmetikler ya da kozmesötikler; içeriklerinde aktif maddeler barındıran, özel cilt bakım ürünleridir.
Cilt problemlerini kontrol etmeye ve düzeltmeye yardımcı olurlarken, cildin sağlıklı ve düzgün görünmesini de
sağlarlar.
Dermokozmetikler; FDA (Amerikan Sağlık ve Gıda Bakanlığı) dahil olmak üzere henüz hiçbir ülkede yasal olarak düzenlenip, kendine ait bir statüye sahip hale gelmemiştir. Kozmetik yasalarına göre
değerlendirilmektedir. 
Ayrıca cilt tiplerinin normal + kuru + karma olarak 3'e değil normal + kuru+normalden kuruya dönük + normalden yağlıya dönük olarak 4'e ayrıldığını ve hassas cilt tipi diye bir cilt tipi olmadığını öğrendik. Hassasiyet bir cilt sorunudur ve her cilt tipinde olabilir.
Kullandığımız güneş kremlerinde Titanium Dioxide ve Çinko Oksit madellerinin mutlaka olması gerekmektedir.
Bunların haricinde her gün 10-15 dakika da olsa güneş banyosu yapmamız gerektiğiniz, kişisel temizlik, intimate ürünlerin sadece kadınlar tarafından değil erkekler tarafından da kullanılması gerektiğine dair bir sürü bilgi aldık. Ben özellikle bu eğitimde öğrendim ki yıllardır göz kremimi yanlış kullanıyormuşum :) Göz kremini  önce kaş altı ve kaz ayağı bölgesine yüzük parmağımızla sürüyoruz ve kalanı göz altımıza sürmemiz gerekiyor. Böylece göz kreminden sonra gözlerin, göz altlarının şişmesi önlenmiş oluyor.  Ben mesela gece yatmadan önce her göz kremimi sürdüğümde gözlerim şiş uyanıyordum. Bu sayede artık şiş gözlerle uyanmıyorum.
Daha sonra da adreslerimize sertifikalarımız gönderip bize jest yaptılar. Artık benim bir Dermokozmetik Eğitimi sertifikam var.
Sevgili Serap'a, Rosspharma / ABCpharma / RossAkademia'ya ve enerjisi ve güler yüzü ile bizimle ilgilenen Bilge Önder'e çok teşekkür ederim.

8 yorum:

  1. Sevdacım güzel eğitiminin semeresi bol olur inşallah. Canım benim. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Ablacım :) Sevgiler

      Sil
  2. Canim sertifikayi cok iyi etmisler ama aslinda okadar tecrübenle sen seminer verip sertifika dagitabilirsin aslinda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım sertifika sembolik tabi ama haklısın en azından bir çok firmanın satış elemanlarından daha çok şey bildiğimiz bir gerçek :)

      Sil
  3. Göz kremi ile ilgili olan bilgiyi bende bilmiyordum :) Bundan sonra o şekilde sürmeyi deneyeceğim kremimi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben denemeye başladım gerçekten çok işe yarıyor canım :)

      Sil
  4. Gerçekten çok yararlı, güzel bilgiler. Sertifikan hayırlı olsun ablacım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım, artık dermokozmetik sertifikam var :)

      Sil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)