2 Haziran 2014 Pazartesi

Zor Tercih - Graham Greene

Arka Kapak Yazısı
Evlilik dışı bir ilişkinin... ve gizemli sonrasının romanı...
"Bu bir aşktan çok, bir nefretin hikayesi."
Romanın kahramanı, tutkulu ve kolay vazgeçmeen aşık Maurice Bendrix, Zor Tercih'in başlangıcında böyle yazar. Onu, Sarah Miles'la yaşadığı evlilik dışı ilişkisini yazmaya iten de gerçekten bu tuhaf nefrettir.
Öyle bir nefret ki hiçbir açıklama olmaksızın terk edildikten on sekiz ay sora Maurice, Sarah'ı yok etmek, belki de geri almak için tuhaf ve çılgın adımlar atacaktır.
İngiliz edebiyatının bu çok yazan/çok satan yazarının en önemli romanlarından biri olan Zor Tercih'ten yapılmış film, 1999/2000 döneminin en ses getiren filmlerinden de biri olmuştur...
Bana göre Zor Tercih, bütün dillerde yazılmış romanlar arasında en gerçekçi ve en duyarlı olanıdır. 
William Faulkner
Başrolünde Julianne Moore'un oynadığı aynı adla yayınlanmış bir filmi de var bu kitabın. Bir çoğunuz filmini kesin izlemiştir ama ben filmler, diziler konusunda çok kötüyüm. Belki bir ara filmini de izlerim.
Zor Tercih zaman zaman sıkıcı ilerlese de değişik bir konusu olduğundan merakla okunuyor. Konusu 1940 yıllarda geçiyor ve o yazım dili biraz ağır. Hafif, popüler kitapları peşpeşe biraz fazla okuyunca bu tarz kitapları okurken biraz zorlanmaya başlıyoruz maalesef. 
2. Dünya Savaşı sırasında Londra'da geçiyor roman. Yazar Maurice Bendrix'le evli bir kadın olan Sarah Miles arasındaki ilişkiyi anlatıyor. Sarah'a evlilik dışı ilişki yaşadığı için, Maurice'e ona yaptıkları için çok kızıyorsunuz okurken. Sarah'ı bir noktada anlamaya başladım ama Maurice'ten hep nefret ettim. 
Zor Tercih ismi kitaba oldukça uygun. Yazarın "Bu bir aşktan çok, bir nefretin hikayesi." dediği bu kitabı okumanızı öneririm.

4 yorum:

  1. bir yanda toplumsal değerler, gelenekler, kurallar.. öte yanda insanın özgür doğası, duygular, tutkular, aşk, sevgi..
    seçim yapmak zor.. bu da bir "zor tercih" :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlattığı şey de tam olarak bu işte :) Ama her zamanki gibi olan kadına oluyor hep :(

      Sil
  2. Belki bir kitap evine gidince nasıldır diye aklımdan geçmeyen kitapları bulup merak ettiriyorsun ya, bayılıyorum şu kitap tutkuna senin :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım, ben okuma kısmında iyiyim bu ilginç kitapları genelde ablam buluyor ben kitaplıktan seçip okuyorum :)

      Sil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)