1 Mayıs 2014 Perşembe

İkiz Bedenler / Tess Gerritsen

Arka Kapak Yazısı
Dr. Maura Isles, deyim yerindeyse hayatının en tehlikeli olayına tanık olmak üzeredir. Yüzleşeceği seri katil beraberinde çok gizli sırları açığa çıkartacak. Cerrah ve Günahkar adlı romanların devamı olan bu muhteşem gerilim romanında Jane Rizzoli serisinin yeni hikayesine tanık olacağız.
Dr Maura Isles, geçimini kadavraları incelemekle sağlamaktadır. Metropolitan Cityde patoloji uzmanı olarak çalışan Isles, normal bir insanın hayatında göremeyeceğinden çok daha fazla ceset görmüştür-bunların çoğu hunharca katledilmiş insanların cesetleridir. Fakat daha önce hiç kanının çekildiği, dona kaldığı, tansiyonunun düştüğü bir vakayla karşılaşmamış olan Mauranın karşısındaki cesedin duruşu bile onu korkutmaya yetmiştir. Çünkü daha önce önünde uzanan cesetlerden hiç biri onun cesedi olmamıştır.
Her şey ortadadır. Gözleri önünde yatan cesetten daha gerçek bir delil yoktur. Jane Rizzolide cesedin Mauranın evinin önünde ölü bulunduğunu söyler. Cesetteki tüm uzuvlar Mauranın vucudundakilerle neredeyse örtüşmektedir. Daha da korkunç olanı, Mauranın ve cesedin doğum tarihi ve kan grubu tıpatıp aynıdır. Şoktaki Maura için son seçenek, DNA testi olacaktır fakat testin sonucu daha da şoke edicidir: Ceset Mauranın ikiz kardeşidir. Şimdiden karanlık, tehlikeli ve rahatsız edici bir cinayet davasına dönen olay arkasında bir çok karanlık sırrı da barındırmaktadır.
Cevapların peşine düşen Maura, bir sahil ilçesi olan Mainee gider. Burada da onu korkunç süprizler beklemektedir. Herşeyden daha ürkütücü olanı ise, etrafta kol gezinen seri katilin, cinayetlerine de durmak bilmeden devam etmesidir. Katliamı durdumak ve geçmişi hakkındaki bu karanlık sayfaları aydınlatmaya çalışan Mauranın ilk işi hiç kimsenin bilmediği, bu güne kadar görmediği gizli annesini bulmak olacaktır.
"Sizi her zaman soluksuz bırakmayı başaran Gerritsenden muhteşem bir roman"
-The Philadelphia Inquirer
"Tess Gerritsenin ne kadar iyi korkutabileceğini göreceksiniz. Eliniden bırakamayacak, sinirlerinizi kontrol edemeyeceksiniz."
-HARLAN COBEN
Tess Gerritsen özellikle de kitap paylaşımı yapan blogger arkadaşlarım sayesinde kitaplarını çok merak ettiğim bir yazardı. Bir türlü fırsat bulup okuyamamışken Sevgili Cangz bana bu kitabı hediye etti ve ben de ilk Tess Gerritsen kitabımı okudum. Ve çok sevdim. Devamı da gelir umarım en kısa zamanda.
Bu kitabı okurken tüylerim diken diken oldu, başından sonuna kadar heyecan, gerilim, merak bir an bil azalmadı ve soluksuz okudum. Aslında bu kitap bir devam kitabıymış -sanırım-, ama öncesinde başka bir kitap varmış gibi havada başlamadığı için bunu farketmedim.
Dr. Maura Isles, patoloji uzmanı olarak çalışıyor ve işi kadavraları incelemek. Konumuz da Dr. Maura Isles'in evinin önünde bulunan bir kadın cesedi ile başlar. Bu cesedi farklı kılan ise Dr. Maura Isles'e tıtatıp benzemesi, üstelik doğum tarihinin ve kan gruplarının aynı olmasıdır. Yapılan araştırmalar bu cesedin Maura'nın hiç tanımadığı ikiz kardeşi olduğunu ortaya çıkarır. Bu olayla ilgili bağlantılı cinayetler devam eder ve Maura hiç tanımadığı ailesini özellikle de annesini bulmaya karar verir.
Kitabı okuyalı epey bir zaman oluyor aslında ama şimdi yazarken bile konuyu hatırlayıp geriliyorum. Gerçekten çok sürükleyici bir kitap. Diğer Tess Gerritsen kitaplarını okumak için de sabırsızlanıyorum.

10 yorum:

  1. Tess Gerritsen mucize gibi bir kadın. Tüm kitaplarında tıbbi gerili ön planda. Bununla ilgili bir çekilişe bile katıldım ben. Hastasıyım da diyebilirim.Umarım sıra buna da gelir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım sen bunu okursun ben de diğer kitaplarını :)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Ben de sevdim, umarım diğerlerini de okurum ben de

      Sil
  3. tess hiç okumadım en kısa zamanda okumak dileğim
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah okursun en kısa zamanda canım, inşallah ben de diğer kitaplarını okurum :)

      Sil
  4. Bir gün baslayacagim bende Tess Gerritsen okumaya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel canım, umarım çabucak okursun :)

      Sil
  5. Bu kitabı öylesine araştırmadan almıştım ama sonrasında Rizzoli and Isles serisinin 4. kitabı olduğunu okudum bir yerlerden. İlkinden başlamak istediğim için de öylece duruyor kitaplığımda :) Bir an önce ilk kitabını alıp başlamalıyım sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy canım bir an önce al başla çok heyecanlı güzel bir kitap

      Sil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)