1 Nisan 2014 Salı

Çıplak Ayaklıydı Gece / Ahmet Ümit

''Ülkenin en kararlı, en özverili, en iyimser çocukları. Sert, acımasız, zalim günler. Zor günlere inat gülümsemelerini korumaya çalışan gençler. Kahramanlıklar, ihanetler, acılar ve aşklarla dolu romantik bir yaşam. Demokrasi ateşini, diktatörlüğün en karardık döneminde yakmaya çalışanların serüveni. 12 Eylül darbesine direnen insanların gerçek yaşamlarından çarpıcı öyküler. "Büyük bir çatışma çıkmıştı kentte. Biz, insanlar, çiçekler, karıncalar, kuşlar, balıklar ve yıldızlar öldürülmesin diye sokaklara renk renk yazılar yazıyor, duvarlara afişler asıyorduk. Hepimiz gençtik; yaşlı olanlarımız da vardı aramızda ama hepimiz gençtik. Onlar, insanları, çiçekleri, karıncaları, kuşları, balıkları ve yıldızları öldürmek için çıkmışlardı sokağa. Hepsi yaşlıydı; genç olanları da vardı aralarında ama hepsi yaşlıydı. Ve hepsi silahlıydı. Çeşit çeşit sustalılardan otomatik tabancalara kadar bir iyice kuşanmışlardı silahlarını. Bir köşe başında bekliyorlardı bizi. Bekledikleri yerde karşılaştık. Belki daha elverişli bir köşe başı ve daha uygun bir zaman bulunabilirdi ama bu karşılaşma kaçınılmazdı. Çatışma uzun sürdü. Karanlık bir dönemin bitişinden karanlık bir dönemin başlangıcına kadar. Yenilmiştik. Yenileceğimiz belli değildi ama çok da şaşırmadık. Şimdi kaçıyorduk işte. Yakalanmamak için, yeniden dövüşebilmek için kaçıyorduk. Belki de bastığımız bu ham toprak İstanbulun karanlık, suskun sokaklarıydı. Bırakıp geride karımızı, çocuğumuzu, basılacak evimizi terk ediyorduk..."
Bu kitap özel bir kitap, 2 kitap bir arada olarak satışa sunulmuş. Arka kısımda da başka bir kitap var. Fakat ben onu hemen okumadım, o yüzden ilerde yazacağım.
Ahmet Ümit kitaplarını çok sevdiğimi hep yazıyorum. Blogumda da bir kaç tane kitap yorumum mevcut. Sevmediğim, sıkıcı bulduğum çok az kitabı var. Maalesef bu kitapta onlardan biri. Sevenleri olmuştur muhakkak ama ben Ahmet Ümit'in sürükleyici romanlarını seviyorum fakat bu kitap kısa kısa öykülerden oluşuyor. Daha önce de Ahmet Ümir'in bu tarz öykülerden oluşan kitaplarını okumuş, onlarda da hayal kırıklığına uğramıştım. Sonuç aynı idi, değişmedi.
Sonuç, kitaptan o kadar sıkıldım ki arka taraftaki kitabı okumadan başka kitaplarla mola vermek zorunda kaldım :)

8 yorum:

  1. Ahmet Ümit'e, onun hayal dünyasına bayılıyorum. Bir çok kitabını okudum bu okumadıklarımdan biri. Yakın bir zamanda okuyacağım bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Romanlarına ben de bayılıyorum ama hikayelerini sevmiyorum :(

      Sil
  2. ama ismi çok etkileyiciymiş
    kitabın isminden direk alırdım bende görseydim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsmi çok güzel gerçekten de :)

      Sil
  3. Evde iki tane Ahmet Ümit kitabi var fakat ikisini de daha okumadim. Bu güne kadar Ahmet Ümit okumadim. Bir an önce okuyacagim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer elindekilerden biri İstanbul Hatırası ise ondan başla bence kesinlikle ilk okuyacağın kitabı o olmalı :)

      Sil
  4. Ben hala hiç Ahmet Ümit kitabı okumadım :(

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)