24 Nisan 2014 Perşembe

Aşk ve Gurur / Jane Austen

En Unutulmaz Aşk Hikayesi: AŞK ve GURUR
Aşk ve Gurur orta sınıftan bir aileye mensup Elizabeth Bennett ile soylu ve varlıklı Fitzwilliam Darcy arasında geçen gerilimli bir aşk hikâyesini konu ediyor. Tüm okurların en sevdiği kadın kahraman olarak edebiyat tarihine geçmiş olan Elizabeth Bennet ile soylu genç adam Darcynin unutulmaz aşkları, yaşadıkları 18. Yüzyıl İngilteresinin sosyal yapısının oluşturduğu fonda kimi zaman eğlenceli, kimi zaman trajik anlarla edebiyat severlerin vazgeçilmezi oluyor.
Aşk ve Gurur'u okumayan kalmamıştır sanırım. Bazı çevirilerde ismi Gurur ve Önyargı olarak geçiyor. Yani Gurur ve Önyargı ile Aşk ve Gurur aynı kitap. Ben seneler önce okumuş, sonra filmini izlemiştim. Kitap tasnifi yaparken elime geçince tekrar okumak istedim.
Kitabın konusu, 18. yüzyılda İngiltere'de geçiyor. Taşralı bir ailenin kızı olan Elizabeth Bennett ile varlıklı ve soylu Bay Darcy ile arasındaki çatışmayı, gurur ve önyargıyı anlatıyor. Seneler önce okuduğumda da çok sevmiştim, filmi de çok güzeldi. Kitabı tekrar okuduğumda ise o zamanlar takılmadığım ayrıntıları farkederek okudum. Çok, çok beğendiğim bir kitap. Bir kaç sene sonra kesin tekrar okurum :)
Elizabeth Bennet Jane Austen'in göz bebeği bir karakterdir. Kendi kendini yetiştirmiş, esprili, canlı, zaman zaman sivri dilli ve gururlu biridir. Meşhur Bay Darcy'miz ise ciddi ve kibirlidir. Hoş, ilk okuduğum andan beri pek sevdim ben Bay Darcy'yi. İlk tanıştıklarında da Elizabeth'e ailesi ve konumu nedeni ile kibirli davranır.
Elizabeth ile Darcy arasındaki çatışma ve önyargı ana konuyu oluşturuyor. Tabi önyargının kötü bir şey olduğunu da kitabın sonunda anlıyoruz.
Bu arada kitabın bazı yerlerinde ağır, ağdalı bir dil var, bazen anlamakta güçlük çekip 2 kere okudum. Elizabeth'in görgüsüz ve çıkarcı annesine çok sinir olup babası Bay Benneth'i ise çok sevdim.
Normalde bu kadar detaya girmem kitap yorumlarında ama bu kitabı gerçekten çok seviyorum. Herkesin okuması gereken, klasiklerden, çok güzel bir aşk romanı.

10 yorum:

  1. Şahane bir kitap dimi Sevdam? yıllar geçsede yinede okunuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Aslım şahane. Yine okurum bir süre sonra mutlaka :)

      Sil
  2. Sevdacığım uzun bir aradan sonra yine merhaba. Nasılsın kuzucuğum. Okuduğun kitap muhteşem. Bende tekrar tekrar okumak isterim. Filmi de çok güzeldiii. Canımsın çoook öptüm ablam seni. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablacım, merhaba, hoşgeldin :) Özlettin kendini. Çok teşekkürler ablacım, umarım kesin dönüş yapmışsındır bloguna

      Sil
  3. Ah ne güzel bir kitaptir bu

    YanıtlaSil
  4. muhteşem bir konu muhteşem bir öykü ben aşk ve gurur filmini farklı farklı oyunculardan oluşan versiyonlarını defalarca izledim ama kitabını okumadım yahu aslında bu kadar sevip de okumamak da tuhaf :) Ben de okuyayım listeme ekledim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkisi de ayrı güzel ama bence kitabını mutlaka okumalısın :)

      Sil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)