15 Şubat 2014 Cumartesi

Okudum; Senden Önce Ben - Jojo Moyes

Arka Kapak Yazısı

Birbirlerine aşktan başka verecek hiçbir şeyleri yoktu...
Yaşamın ince detayları Loudan sorulur. Otobüs durağıyla ev arasında kaç adım var? Çalıştığı kafeye gelip gidenler nasıl bir hayat yaşıyor? Parlak yeşil elbisenin altına ne renk külotlu çorap giyilir? Onda bu soruların hepsinin cevabı var. Kolayca mutlu olabildiği küçücük dünyasında bilmediği tek şey hayatın çok daha karmaşık soru ve cevaplarla dolu olduğu...
Geçirdiği motosiklet kazasıyla hayatı altüst olan Will uzun süredir karmaşık sorularla meşgul. Bu hayatta diğer insanları mutlu eden küçük şeyler ona biraz olsun keyif vermiyor. Çevresindeki tüm renkler birden griye dönmüş ve böyle bir umutsuzluk içindeyken yapabileceği tek şeyin hayatını sonlandırmak olduğunu düşünüyor.
Peki, asık suratlı, aksi ve geçimsiz Will, Lou'nun rengârenk yaşamıyla karşılaşırsa neler olur? 
Mucizelere inanmıyorsanız durup bir kez daha düşünün...

"Sakin Son Bölümleri Otobüste Giderken Okumayin. Ağlamamak için kendinizi tutmaya çalışırken bir enkaza dönüşebilirsiniz." 
Tracy Williams

"Bu kitabı okuyunca duygudan duyguya koşacağınız bir lunaparka girmiş gibi oluyorsunuz. Okurken dünyayı ve zamanı durdurmak isteyeceksiniz." 
Dooster

"Arkadaşların elden ele dolaştıracağı bir roman olacak. Moyes karizmatik, gerçekçi ve çarpıcı karakterler yaratmayı çok iyi biliyor." 
The Independent

"Sizi bu kadar içine çekecek başka bir kitap bulmanız çok zor. Yıllardır okuduğum en güzel kitap." 
Gill B. 

"Bu hikâyeyi kitap bittikten çok uzun bir süre sonra bile hatırlayacak, her daim yanınızda taşımak isteyeceksiniz." 
Romantic Book Lover

Kitabın ismi ile ününü aynı anda duymuştum. Şu ''okurken çok ağladım'' ününden bahsediyorum. Bu yüzden de merak ettim biraz. Kitabı çok sevdim, klişe değil, mutlu sona bağlamıyor. Bir umut mucizeyi bekliyorsunuz, olmayacağını bile bile belki de. Hüngür hüngür ağlamadım ama çok duygulandım, üzüldüm.
Yazarın ilk okuduğum kitabı idi. Aşk kitapları yazarı olarak biliniyormuş. 
Küçük bir kasabada kendi halinde sade bir hayat yaşayan, renkli bir kişilik Lou ile ekstrem bir hayatı olup geçirdiği kaza sonucu tekerlekli sandalyeye mahkum olan Will'in hikayesi. Lou çok sevdiği ve uzun zamandır çalıştığı işini kaybeder ve yeni iş arayışında bir bakıcılık ilanına başvurur. İşe alınması ile Will'in bakıcısı olarak yolları kesişir. 
İlk başlarda hiç anlaşamasalarda zamanla iyi arkadaş olurlar. Bir gün Lou'nun Will ile  ilgili bir gerçeğe kulak misafiri olması ile asıl konuya giriş yapılır.
Daha fazla anlatmak istemiyorum ama son zamanlarda okuduğum en güzel kitaplardandı. Mutlaka okuyun derim. 

23 yorum:

  1. çok merak ediyordum bu kitabi şimdi daha bi merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir hikaye umarım okur ve seversin :)

      Sil
  2. okuyup okumamak arasında kalmıştım, sen beğendiysen güveniyor ve ben de bi şans vereyim diyorum artık! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok güzel gerçekten çok sevdim :) Umarım seversin sen de

      Sil
  3. Ben de çok duygulandım,ama ağlamadım.Abartılı buluyorum o yüzden bazı sözleri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bişey demeyelim herkes kendi ruh haline göre değerlendirmiştir farklı bir dönemde belki beni de ağlatırdı.

      Sil
  4. Bu kitap uzun süredir ilgimi çekiyor ama alıp almama konusunda kararsızdım yazdıklarından sonra okuyasım geldi;)

    YanıtlaSil
  5. Bu kitap elime bikere geçti. 5-6 sayfa okudum biraz sıktı gibi. Bu yazıdan sonra alıp tekrar okumalıyım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmem ben hiç sıkılmadım belki de merakla o üzücü satırların gelmesini beklediğimden :(

      Sil
    2. Aldım hemen okumaya başlıyayım :)

      Sil
  6. Kesinlikle harika bir kitaptı :=)

    YanıtlaSil
  7. henüz aldım en kısa zamanda okuyacağım ins :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım sen de benim kadar seversin :)

      Sil
  8. Ay bir türlü okuyamadim ben bunu ya. Cok merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel canım, mutlaka oku :)

      Sil
  9. Ben de merak ediyorum bu kitabı, elimdekilerin arasında bunu da sıraya sokmak lazım
    öpücükler kuzu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir kitap canım, naif güzel bir dili de var.
      Ben de öptüm canım :)

      Sil
  10. çok merak ettiğim kitaplardan bir tanesi ama evde okunmayan çok var

    YanıtlaSil
  11. Evet biliyorum o duyguyu bende de çok var sırasını bekleyen :(

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)