11 Şubat 2014 Salı

Okudum; Şeker Portakalı - Jose Mauro de Vasconcelos

Arka Kapak Yazısı

Yazarlıkta karar kılıncaya kadar, boks antrenörlüğünden ressam ve heykeltıraşlara modellik yapmaya, muz plantasyonlarında hamallıktan gece kulüplerinde garsonluğa kadar çeşitli işlerde çalışan Jose Mauro de Vasconcelosun başyapıtı Şeker Portakalı, "günün birinde acıyı keşfeden küçük bir çocuğun öyküsü"dür. Çok yoksul bir ailenin oğlu olarak dünyaya gelen, dokuz yaşında yüzme öğrenirken bir gün yüzme şampiyonu olmanın hayalini kuran Vasconcelosun çocukluğundan derin izler taşıyan Şeker Portakalı, yaşamın beklenmedik değişimleri karşısında büyük sarsıntılar yaşayan küçük Zezenin başından geçenleri anlatır. Vasconcelos, tam on iki günde yazdığı bu romanı "yirmi yıldan fazla bir zaman yüreğinde taşıdığını" söyler.
Aydın Emeçin, güzel Türkçesiyle dilimize armağan ettiği Şeker Portakalının başkahramanı Zeze'nin büyüdükçe yaşadığı serüvenleri, yazarın Güneşi Uyandıralım ve Delifişek adlı romanlarında izleyebilirsiniz.
Yıllar yıllar önce okumuştum Şeker Portakalı'nı ilk olarak. Çok sevdiğimi ama çokta üzüldüğümü hatırlıyorum. Hep aklımdaydı, yeniden okusam diyordum. Sonunda okuyabildim. Darısı Küçük Prens ile Çocuk Kalbi'nin başına :)
Okumayan var mı Zeze'yi? Kesinlikle herkesin okuması gereken bir kitap. Bir çocuğun dünyasını, hayallerini anlatıyor. Çok naif bir şekilde anlatıyor bunu. Tebessüm ediyorsunuz, üzülüyorsunuz. 2. kere okuduğuma hiç pişman olmadım, ilerleyen zamanlarda da tekrar okumak isteyebilirim. Sonunu bilsem de Zeze'nin arkadaşının ölümüne inanmak istemedim yine okurken. Ah Zeze, sen ne hassas bir çocuksun ve nasıl bir kaderin var?
Ve bu kitabın devam kitaplarını bilmiyordum, en kısa zamanda Güneşi Uyandıralım ve Delifişek romanlarını da okumam lazım.
Siz bu güzel kitabı okumuş muydunuz?

16 yorum:

  1. okumazmıyım çocukkken en az ayda 1 daha sonra da ara ara mutlaka okurum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel ama değil mi? Bence de ara ara okunması gerekenlerden :)

      Sil
  2. Aslında başucu kitaplarından biri olmalı. Ara ara dönüş yapmalı. İyi ki hatırlattın :)
    Bu arada süslemelerine ba-yıl-dımmm :))
    Günün güzel geçsin ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle canım ara ara okunmalı :) Hhihi biraz süslü olsun foto dedim :) Çok teşekkürler canım :)

      Sil
  3. okumadım :( ama çok şey kaybettiğimi şimdi anladım ve ilk kitap alışımda onuda içine ekleyeceğim....
    iyi okumalar....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka oku derim :) Çok teşekkürler

      Sil
  4. bende yıllar önce okumuştum ama unutmuşum...

    YanıtlaSil
  5. Ben de çok geç okudum şeker portakalını neredeyse 30 lu yaşlarımda. Hüngür hüngür ağlamıştım. Öylesine duygusaldı küçük Zeze ve yaşadıkları. İlk işim diğer kitabı da okumak oldu. Ama ilkinin yeri başka.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzücü ama çok naif bir hikayesi var Zeze'nin. İkinciyi ben daha okumadım :(

      Sil
  6. Ben de lise ya da ortaokul yıllarımda okumuştum ama aklımda fazla kalmamış bir roman bu...Tekrar okumayı çok ama çok istiyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ara ara okunmalı bu kitap mutlaka :)

      Sil
  7. Cocukken okumustum cnm cok guzel kitaptir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de çocukluğumun kitabı :)

      Sil
  8. Ben bu kitabi hic okumadim. Türkiye'de yasaklanmak istenmisti ya gecen sene o zaman ilk defa haberim oldu. Bu yüzden okunacaklar arasinda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahucum oku mutlaka çok naif ve güzel bir hikaye. Klasiklerden.

      Sil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)