14 Aralık 2013 Cumartesi

Kukla / Ahmet Ümit

Öncelikle bu sene için 40 kitap hedefi koymuştum, hani belki tutturamam diye küçük bir hedef ile başlamıştım. İlk kez hedef koyarak kitap okudum bu arada. İyi ki de 40 kitap hedefi koymuşum, senenin ilk 3 ayı nerede ise hiç okumadım. Daha sonra başladım okumaya ve Vikitap'tan her kitap bitirdiğimde kaç tane kalmış diye kontrol ettim. Çok heyecanlı oluyormuş. Şu an senenin 43. kitabını okuyorum. Daha da 2013te okuduğum ama yazmadığım en az 10 kitabım var. Çok çalışmam lazım çok :(
Şu ana kadar bu sene okuduğum kitaplara buradan bakabilirsiniz.
Yıllar sonra karşılaşan iki üvey kardeş. Karanlık güçlerin tetikçisi Doğan... Yaşamın anlamını alkolde arayan eski gazeteci Adnan. Onların yaşamlarından Türkiyenin yakın tarihi. Gündelik hayatımızı alt üst eden entrikalar, cinayetler, komplolar... Hep sözü edilen ama bir türlü gün ışığına çıkarılamayan o derin devlet. Gizli örgütler, idealist gençler, çıkarcı gazeteciler... Ergenekonun yıllar önce yazılan romanı.
Yaşam, kaybetmeyi öğrenmektir... Kaybetme maceramız daha ana karnından çıktığımızda başlar. Hiç emek harcamadan hüküm sürdüğümüz, dünyanın en güvenli, en yumuşak korunağını, ana rahmini kaybederiz önce. Bizden intikam almak için bekleyen dünya, sanki niye çıktın oradan dercesine, gözlerimizi yakan ışıkları, kulaklarımızı tırmalayan gürültüsü, sıcağı, soğuğu, açlığı, kiri, hastalığıyla saldırır üzerimize. Ama biz de öyle kolay kolay pes etmeyiz. Kaybettiklerimizin yerine anında başka bir şey koyarız. Hem cennetimizi yitirsek de o kutsal yerin sahibi olan annemiz bizimledir, üstelik yanında bir de baba verilmiştir emrimize. Dışarıdaki dünyaya alışmaya başlayınca, kaybettiğimiz cenneti hemen unutuveririz. Ancak büyüdükçe, bize gösterilen ilgi günden güne azalır. Azalan ilgi dünyanın bizden ibaret olmadığını gösteren bir uyarıdır aslında. Ama bu uyarıyı görmezden geliriz. Düşler kurar, hayaller uydurur, kaybettiklerimizin yerine yenilerini koyarak dünyayı kendimiz sanmayı, bu güzel yalana kanmayı sürdürürüz."
Ahmet Ümit'in sanırım okumadığım 3 kitabı kaldı. Bir yazarın bu kadar kitabını okumak belki sıkar ama Ahmet Ümit her seferinde beni şaşırtmayı başarıyor. Kitaplarını büyük bir heyecanla okuyorum. 
Kukla, Susurluk olayından yola çıkan bir roman. Akıcı bir dili olan, iyi kurgulanmış bir polisiye roman. 
Kitabın ana karakteri olan Adnan eski solcu, alkol sorunu olan, eskiden başarılı işler yapmış fakat yeniliğe ayak uyduramamış bir gazetecidir. Zaten kitabın en başlarında işten kovulur. Adnan'ın Doğan adında siyasi suçları bulunan ve hapis yatan bir üvey kardeşi vardır. Adnan işten çıkarıldığı gün gittiği markette tesadüfen (!) üvey kardeşi Doğan ile karşılaşır ve hikayemiz böyle başlar.
Kitabı okurken de sürekli sorgularız;
Asıl Kukla kim? Adnan mı? Doğan mı?
Temposu hiç düşmeyen bir kitap okumak isterseniz, tavsiye ediyorum. 

Sosyal Medya Hesaplarım

16 yorum:

  1. Cnm ben ahmet umit kitaplarini cok severim ama bunu okumamistim en kisa zmnda bakacagim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel canım, oku mutlaka :)

      Sil
  2. Aslinda cok hos bi fikir. Hem bisey basarmanin verdigi haz hemde daha fazla kitap okumak icin kendimizi zorlama. Bence gayet hos :) cok hosuma gitti fikir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hedefe 10 kalaya kadar insan farketmiyor ama yaklaşınca çok keyifli oluyor. Acaba geçer miyim, hedefi tutturur muyum kaç kaldı falan diye okudukça kitapları kaydediyorum. 2014 hedefim 50, bakalım okuyabilecek miyim?

      Sil
  3. Ben de bu aralar sürekli Ahmet Ümit okuyorum. Dün gece Bab-i Esrar 'ı bitirdim. Ama benim daha okuyacak çok kitabı var o yüzden mutluyum. Arka arkaya okumak bile sıkmıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzucum, ben aralıklarla okudum ama 2 tane peşpeşe okuduğum ya da kısa aralıklarla okuduğum zamanlar oldu. Hiç sıkılmadım. Çok şanslısın, okuyacak çok güzel kitapların var demek ki sırada :)

      Sil
  4. Ahmet Ümit'in bu kitabını okumadım fakat hakkında yazılanları biliyorum Sevdam. Birde bir sene içinde 40 kitap oldukça iyi bir rakam ve lütfen zorlayarak okuma istediğin zaman okursan daha çok keyif alırsın sanki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok Aslım kitabı hiç zorlayarak okumam, keyif almazsam okumuyorum zaten. mesela bazen günlerce okumuyorum sonra birden başlıyorum. İçimden gelmesi lazım keyif insanıyım ben sıkıla sıkıla yapmam bir şeyi zaten :) 2014 hedefim de 50 olacak :)

      Sil
  5. bende bu kitabı yeni bitirdim, sonunu tahmin edemediğim sürekli ''ne olacak?'' heyecanıyla okuduğum bi kitaptı.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa, ne güzel aynı anlarda okumuşuz :)

      Sil
  6. okumadım.

    ayda 3-4 kitap iyimiş.
    haftada bi kitap.
    iyi skor yaa.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 60-70-100 okuyan var hatta yılda bana az gibi geldi ama sen iyi diyorsan :)

      Sil
  7. okuduğum ilk ahmet ümit kitabı.
    ayrıntıları hatırlamıyorum ama
    demek ki çok beğenmişim tam bir ahmet ümit fanı oldum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de Kukladan başladın demek, evet iyi bir kitaptan başlamışsın :)

      Sil
  8. Madem sen sevdin, ben de Ahmet Ümit okumaya Kukla'yla başlayayım o halde =))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır, İstanbul Hatırasından başla lütfen :)

      Sil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)