9 Ekim 2013 Çarşamba

Okudum; Sır / Nermin Bezmen

Sevgili Arkadaşım Hülya bana Nermin Bezmen'in bazı kitaplarını okuyup okumadığımı sordu. Okumadığımı öğrenince çok şaşırdı ve mutlaka okumam gerektiğini, çok seveceğimden emin olduğunu söyledi. Kendisi kitaplarına aşırı düşkündür, pek ödünç vermez ama bana güvenip yazarın 4 kitabını verdi. İşte o 4 kitaptan biri Sır, diğerlerini de sıra ile anlatacağım.  
Arka kapak Yazısı
Kurt Seyt & Shuranın yazarı Nermin Bezmen, yeni romanı SIRda, Balkan Harbi öncesi İstanbul, Londra ve New Yorkta yaşanan çalkantılı, gerilimli günleri, bu üç kentte yaşanan bir aşkla ustaca harmanlıyor. Aynı zamanda, 1800lere dönen yazar, romanın kahramanı Hümanın o günlerden 1900lerin sonuna taşıdığı ve çözülmesi gereken bir sır bırakıyor okurlarının kucağına...
96ncı yaşına girdiği gün sonsuzluk uykusuna daldığında, ne yaşı okunuyordu yüzünden ne yaşadıkları; aşkı baş tacı, kaderi en büyük rakibi olmuş muhteşem kadının. Sadece, muzipçe gülümsemekteydi. Plânlı çıkmıştı son yolculuğuna, çocuklarına ve torunlarına çözülmek üzere bıraktığı sırların yaratacağı şoku bilerek.
SIR, tarihi dokusu içinde romantizm ve cinsellikle beslenen, keyif ile hüznü, ihtiras ile melodramı seviştiren bir öykü. Kahramanlarının birbirine estetik bir erotizmle örülmüş sırlarıyla beraber aşkı, cinselliği bir kez daha sorgulayacak, belki kahramanlardan biri olmak isteyeceksiniz. Belki de... siz zaten onlardan birisiniz.
Öncelikle bu kitabı okuyup bitirdiğimde Hülya'nın neden okumam konusunda ısrar ettiğini anladım. Bilindik gibi görünen ama okudukça derinleşen sıradışı bir hikaye. Aslında klişe, sıradan bir şekilde başladı hikaye. Fakat ilerleyen sayfalarda daha akıcı ve heyecanlı oldu. Bir babaannenin sır dolu bir geçmişi ve babaannenin ölümünden sonra bıraktığı vasiyeti ile bunu öğrenen çocukları, torunları. Evet abartılı bir erotizm var kitapta, yine de insan benim başıma gelse ben ne yapardım diye düşünüyor. Dili, üslubu çok iyi ve sürükleyici. Gerçi daha önce de Nermin Bezmen kitapları okumuştum ve sevmiştim. 
Şaşırtan, ben bu kadar cesur olabilir miydim diye kendini sorgulamanızı sağlayan, bu nasıl aşk diye şaşırtan güzel bir kitap. Hülya'cım bana tavsiye etti, ben de size tavsiye ediyorum :)
****************************

14 yorum:

  1. Sevda'cım ben de severek okumuştum bu kitabı. Kurt Seyt ve Shura da çok güzeldi.. Nermin Bezmen kitaplarını severim genelde..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Kurt Seyt ve Shura'yı da bugün yazdım. Gerçekten çok beğendim onu da.

      Sil
  2. Çok şanslısın kitaplarını kıyamayan birinden 4 tane kitap almış olmak:))
    Ben de henüz hiç okumadım Nermin Bezmen ama en kısa zamanda ben de okuyacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla kitap aşkımı ve nasıl temiz okuduğumu biliyor arkadaşım, zamanında da verinde bir 4 kitabı daha garantiledim bence :) Kurt Seyt ve Shura'yı oku o zaman ilk :)

      Sil
  3. Ben de Sırça Tuzak serisini okumuş ve çok beğenmiştim. Bunu okumadım ama okumak isterim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Sırça Tuzak okumuştum. Güzel kitaplar yazıyor Nermin Bezmen :)

      Sil
  4. Bende okumuştum. Sır ve devam kitabı Aurora'nın İncileri çok güzel kitaplar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aurora'nın İncilerini de bugün yazdım canım. O da çok güzel.

      Sil
  5. Yazarın adından bile ilk defa yazınla haberdar oldum. ama bir köşeye not aldım. Bir sonraki kitap alışverişimde alacağım =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa, son dönemlerde epey popüler bir isim, hem kitapları hem özel hayatı ile Nermin Bezmen. Kesin duymuş ya da tv de falan görmüşsündür :) Eğer okumaya karar verirsen Kurt Seyt ve Shura ile başla, çok güzel bir kitap.

      Sil
  6. Çok merak ettim :) Ben de alıp okuyayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okursan haberim olsun, bakalım sevecek misin? :)

      Sil
  7. B kitabın devamı Aurora'nın incileri onuda okumalısın müthiş bir devam kitabı bu iki kitabı 3-4 günde okumuştum çok sürükleyici anlatımıyla bayılarak okudum herkese şiddetle tavsiye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peşpeşe okudum, onu da yazdım hemen :) Ben de çok hızlı ve bayılarak okudum :)

      Sil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)