13 Ekim 2013 Pazar

Okudum; Kurt Seyt & Shura / Nermin Bezmen

Arka Kapak Yazısı

Edebiyat dünyasına Uyandıran Aşk isimli şiir kitabı ile adım atmış olan Nermin Bezmen, bu kez Çarlık Rusyasının debdebeli yaşantısından Bolşevik ihtilali ile İstanbula sürüklenen hayatları anlatıyor. 1892nin Yaltasından St. Petersburgun saltanat günlerine Karpatlar cephesinden ihtilalin cehennemine ve nihayet işgal altındaki İstanbula, 1920lerin Perasına, macera dolu bir yolculuk yapacaksınız. Onlarla beraber politikaların, troykaların sihirli alemini, ihtilalin acımasızlığını, parçalanmış Osmanlı İmparatorluğunun son günlerini yaşayacaksınız. Kurt Seyt: Mirza Eminofun oğlu olarak servet ve ünvanla doğmuştu. Yakışıklıydı, hırslıydı, cesurdu. Çar Nikolanın Muhafız Alayında genç bir Üsteğmen oluşu onu bolşeviklerin ölüm listesine dahil etmişti. Kaçarken getirdiği bir taka dolusu silahı Mustafa Kemalin Kuva-yi Milliyesine teslim ettiğinde, karşılık istemeyecek kadar gururluydu. Hayatına sıfırdan başlarken elinde kalan serveti sadece gururu ve aşkıydı. Shura: Tchaikovsky nağmelerinin romantizmi ile sarılmış karlı bir Moskova gecesinde, henüz onaltısındayken saf güzelliği, beklentisiz aşkı ile Seyitin dünyasına girdi. Ailesinin ünvanı, serveti onun da ülkesinde kalmasına yardımcı olamadı. Sevdiği erkekle atıldığı bu macerada bir daha hiç göremeyecekleri vatanlarının, ailelerinin, artık yaşamayacakları geçmişlerinin hasretlerini birbirlerinin aşklarında dindirmeye çalıştılar. Büyük bir aşkın, harbin, ihtilalin, hasret ve hüzünlerin hikayesi ile okuyucuyu baştan sona kendine has bir tat, merak ve heyecanla sürükleyen, uzun süren araştırmaların gerçekçilikte aktarıldığı bir roman, Kurt Seyt ve Shura.
Bir kaç gün önce Nermin Bezmen'in Sır  adlı kitabını yazmıştım. O yazımda anlattığım gibi bu kitapta Sevgili arkadaşım Hülya'nin bana önerdiği ve ödünç verdiği kitaplardan biri idi. (Sırada bir kitap daha var)
Öncelikle bu kitapta beni etkileyen kitabın ana karakteri olan Kurt Seyt'in Nermin Bezmen'in dedesi olmasıydı. Gerçek hayat öyküsü yani. Nermin Bezmen hem çok sevdiği dedesinden bahsediyor, hem de Çarlık Rusya'sını, Bolşevik İhtilalini öyle güzel anlatıyor ki, o dönemde, olayları o an yaşıyorum gibi okudum kitabı.
Kırım Türkü olan Kurt Seyt ile Rus Shura'nın aşkını anlatsa da, açıkçası anlattığı, tasvir ettiği dönem, olaylar çok ilgimi çekti. Yakışıklı, hırslı, başarılı, iyi bir eğitim almış bunun yanında fazlaca gururlu ve inatçı Kurt Seyt'in hayatını çok beğenerek, zaman zaman duygulanarak okudum. Beni en etkileyen bölümlerden birisi savaşa giden babasını tren garında beklediği ve öldüğünü düşünüp üzüldüğü bölümdü. Kitapla ilgili daha fazla bilgi vermek istemiyorum ama şu ana kadar okuduğum en iyi Nermin Bezmen kitabı diyebilirim. 
Bu arada dizi sezonu başlamadan bu kitabın dizi olacağına dair haberler çıkmıştı. Başrollerde de Kıvanç Tatlıtuğ ile Farah Zeynep Abdullah'ın oynayacağı söyleniyordu. Hala ses seda yok ya da ben mi kaçırdım bilmiyorum ama bu haber beni çok heyecanlandırdı. Umarım dizi ya da film olur ve Kıvanç ile Farah Zeynep oynar.
Siz Nermin Bezmen kitapları okudunuz mu? En çok hangisini sevdiniz?
******************************
 Otacı çekilişinde katılım için son 2 gün. Hediyeler çok güzel. Hem de tam 3 kişiye hediye var. 
Sosyal Medya Hesaplarım

12 yorum:

  1. Ilk okudugum nermin bezmen kitabi. Inanilnaz keyif alarak okumustum. Sizinde dediginiz gibi yasanmis olmasi bir doneme ışık tutması benide çok etkilemisti.
    Hemen arkasindanda kurt seyit ve murka
    Ondan sonrada yazarın hic bir kitabini kaçırmadin.
    Ama hsngi kitap derseniz yine bu ikisini derim
    Uzun zamandır kitapcilarda bulunmuyordu
    Hayirli gunler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de 6-7 kitabını okudum ama gerçek hayattan bir hikaye olması nedeni ile Kurt Seyt ve Shura diyorum, çok güzeldi :) iyi bayramlar

      Sil
  2. güzel bi kitaba benziyor :)

    YanıtlaSil
  3. Nermin Bezmen kitabı hiç okumadım ama ikidir öyle güzel anlatıyorsun ki çok merak ediyorum. Elimdekiler bitsin mutlaka okuyacağım. Hızına yetişemiyorum ablacım =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım bunları epey oldu bitireli birden yazınca peşpeşe okuyorum gibi oldu. Hoş o dönem sıkı okudum 2-3 günde yeni bir kitaba başlıyordum.

      Sil
  4. Bu kitabın methini çok duydum henüz okumadım.Meraklandım şimdi mutlaka okumalı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir kitap, seveceğine eminim :)

      Sil
  5. nermin bezmen hiç okumadım özellikle bu kitabı çok övülmüştü sanırım dizisi çekileceğini duymuştum epey merak ettim şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok güzel eğer nermin bezmen okuyacaksan bu kitaptan başla derim :)

      Sil
  6. kpss sınavına hazırlanıyorum türkce icin roman okumam gerekiyor kurt seyite basladım dersi boşladım sadece romanı okuyorum ilk defa bu kadar etkiledi beni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir kitap, gerçek bir hayat hikayesi olduğunu bilmek daha da güzelleştiriyor kitabı. Keyifli okumalar ve sınav için başarılar :)

      Sil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)