29 Eylül 2013 Pazar

Issız Erkekler Korosu / Canan Tan

Issız Erkekler Korosu 

Âdemoğlu Pansiyonda bir fasıl gecesi... Müşterilerin hepsi erkek! Ezilen, horlanan, acı çeken, ağlayan, üşüyen, hatta dayak yiyen erkekler onlar. Her birinin ayrı bir hikâyesi, o hikâyenin içine nakşolmuş ayrı bir şarkısı var.Ve tanıdık birkaç yüz... Piraye'nin Haşim'i, Yüreğim Seni Çok Sevdi'nin Murat'ı ve eskilerin Eylemcisi Vedat da orada. Issız erkeklerden oluşan muhteşem koro eşliğinde şarkılarını söylüyorlar. "Ömrüm seni sevmekle nihayet bulacaktır!" sözü verenler... "Beni kör kuyularda merdivensiz bıraktın," diye sitem edenler... "Şimdi uzaklardasın," diyerek hiç dönmeyecek sevgililerine seslenenler...

Onların hikâyelerini paylaşırken, şarkılarında da kendinizi bulacaksınız...
Çok fazla Canan Tan kitabı okumadım ama okuduğum 2-3 kitabını da severek okumuştum. Bu kitaba başlarken de diğerleri gibi bir roman olduğunu sanmıştım. Değilmiş, yarım kalmış öykülerdeki erkek karakterlerle yeniden karşılaşıyoruz. Ve anlıyoruz ki, öyküler hiç bitmez. 
Eski hikayelerdeki aşk acılarına, hayatlara bir  de erkeklerin gözü ile bakıyoruz bu kitapta. Ademoğlu Pansiyonda toplanmış farklı yaşamlardan gelmiş ama kesinlikle dertli, acılı erkekler, Türk Sanat Müziği ve mutsuzluğun acı ile dışa vurumu.
Daha önce Canan Tan okuyanlar benim gibi  aynı tarz kitap okuyacağınızı sanıp hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz. Fena değildi ama beklediğim bu değildi.

10 yorum:

  1. Ben de eroinle dans kitabını sevmiştim sadece :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu okumadım canım, bakayım konusuna hemen :)

      Sil
  2. canan tan kitaplarını henüz okumadım ama ilginç bir kitaba benziyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolay okunur kitaplar diyebilirim canım.

      Sil
  3. Canan Tan'ın 3-4 kitabını okumuş biri olarak merak ettim bu kitabı,aşkların nasıl sonlandığını..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğerleri kadar sürükleyici değildi amam okunmayacak gibi de değil :)

      Sil
  4. Romanlarını okudum, ama nedense hep ana karakteri kaybedip baskasıyla bulusturuyor . Kitaplarında bir mutsuzluk var.. Son çıkan kitabını bundan almamıstım. Bir ara okumayı düşünüyorum =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onunda tarzı o demek ki :) Sürükleyici olduğu için seviyorum ben.

      Sil
  5. Ben sadece Yüreğim Seni Çok Sevdi'yi okumumtum.
    Güzel bir kitap o da

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu ben de okudum, hatta ilk okuduğum kitabıydı ve çok beğenmiştim

      Sil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)