26 Temmuz 2013 Cuma

Okudum; Zengin Adam'ın Sırrı

Victor Truman arayış içinde biridir. Hayatını sigortacılık yaparak kazanmaktadır; ama ne işi, ne kazancı, ne de sahip oldukları ona mutluluk verir. Kendisini hep başkalarıyla kıyaslamakta ve acımasızca yargılamaktadır. Suçluluk duyguları içinde bunalmıştır.
Bir gün, kaçan bir topun peşinden koşarken, kendisini, unutulmuş bir kır mezarlığında bulur. Bir mezar taşındaki yazı dikkatini çeker. "İlk adımı at - ne eksik ne fazla - geri gelecektir." Bir süre sonra bu mezarın, başarılı bir sanayici Clement Watt'a ait olduğunu öğrenir. Böylece Clement Watt tarafından kendisi için bırakılmış gibi görünen gizemli ipuçlarını takip etmeye başlar.
Uzun zaman önce okuduğum, anlatılmak için sırasını bekleyenlerden bu kitapta. Aslında -belki hatırlarsınız- kişisel gelişim kitaplarını artık sevmiyorum. Onu istiyorsan böyle yaparsan senin, iş istiyorsan şöyle davran ayağına gelir gibi konularda olanları sevmiyorum. Beklentisi olan insanlara göre değil, hayatta istediği hemen herşeyi olanlar okusunlar o kitapları. Benim hayatımın amacı olabilecek bir konuda ''aman salla gitsin, beklemezsen olacak!!'' tarzı bana göre değil.
Neyse, bu kitapta acaba o tarz kitaplardan mıdır diye tereddütle okudum doğrusu. Ama değilmiş. Sonunu beğenmesem de Debbie Macomber tarzı hafif bir Pollannacılık havasında da olsa güzel bir öykü ile sunulmuştu hikaye, sevdim. Hani özellikle alınır mı bilmiyorum, bu tarzı sevenler alabilir ama benim gibi kütüphanenizde bulursanız (Ablam sağolsun) ya da bir şekilde elinize geçerse okuyun derim.

14 yorum:

  1. Enterasanmış okunası bir kitaba benziyor ama dediğin gibi elime geçerse okunası :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fena değildi canım, ben evde bulduklarımı okumak istiyorum, okumazsam ziyan ediyormuşum gibi geliyor :)

      Sil
  2. bende kıtap cekılısıme beklerım
    http://mugeninlistesi.blogspot.com/2013/07/8kitap-cekilisi-aclk-savaslar.html

    YanıtlaSil
  3. Konu olarak ilgi çekici bir kitap Sevdam. Hani bazen bir söz insan hayatında çok etkili olurya bunu bizlerde yaşamışızdır...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fena değildi Aslım, bir şans verilebilir

      Sil
  4. sıcak havalarda limonata tadında bir kitap ha.. Okuyalım bakalım Sevgili Sevdammmm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Ablacım, tam bu havalara göre kolay okunacak bir kitap. Sevgiler :)

      Sil
  5. Değişik bir konusu varmış, denk gelirsem alacağım ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakalım sevecek misin okuduğunda :)

      Sil
  6. "İlk adımı at -ne eksik ne fazla- geri gelecektir." İddialı sözler duymayı seviyorum galiba. Bunu da sevdim. :) Merak ettim kitabı, olur da kitapçıda ne okusam diye aranmaya sıra gelirse evdekilerden okumak istedim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akıl veren ahkam kesen kişisel gelişimlerden daha güzeldi :)

      Sil
  7. hmmm guzel bi konusu var aslında bende aynen artık oyle yapınca boyle olacak tarzındaki kitapları okumuyorum cunku oyle yapınca boyle olmadı hayatımda hic:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu diğer ahkam kesenlere göre güzeldi ama :)

      Sil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)