27 Mayıs 2013 Pazartesi

Okudum; İle / Oruç Aruoba

(Ne zamandır kitap yorumu yapmıyordum, aslında çok kitap okudum fakat illa ki fotoğrafları sıralı paylaşayım diye yine gerilerde kaldım.)
Kitabın fotoğrafını değişik anlamsız bir açıdan çekmişim,bu kadar düzeltebildim fotoğrafı maalesef :(
Oruç Aruoba, uzak ile yakın ikili / dörtlüsünü tamamladıktan sonra, 1999'da İle'yi yayımladı.
İle, "önce", "ilişki defteri" ve "sonra" başlıklarını taşıyan üç bölüm halinde, ilişki üzerine tutulmuş uzun bir günce... Çok zevkli bir okuma, çünkü her okurun kendinden ve kendi ilişkilerinden çok şey bulabileceği şeyler var…
İle bir erkek gözünden aşkı ve ayrılığı felsefik bir şekilde anlatan harika bir kitap. Okuduğum ilk Oruç Aruoba kitabı. Duygusal iniş-çıkışlarını, hüzünlerini, aşkını öyle güzel, öyle derin bir felsefe ile anlatıyor ki okurken kendinizden bir şeyler buluyorsunuz. Dili, anlatım tarzı çok iyi. 
Örnekler vermek istedim hemen;
.....Ne kadar içten olabileceğim, bilmiyorum -bunun ne denli zor bir iş olduğunu ise biliyorum. Yıllar nce kendimce bir deyimleme biçimi bulmuştum, ''en içteni içten söylemek'' diye- şiirsel bir deyimleme!...
......Bir ay oldu: Telefonum bozuk; sen aradın mı, bilmiyorum. Aradınsa, merak ettin mi - - özledin mi?...
Tahmin edemeyeci(m) kadar mı?
.....Sonra sen de sormuştun bana, ilişkiden ne beklediğimi. Sana, hemen, kolayca cevap vermiştim. -Oysa, kendimi ne yapmak istiyordum; bilmiyordum.
Tek bildiğim, önümüzdeki yaşam zamanında, eylem uzamında, neler olup-biterse bitsin, neler yaparsak yapalım, bunların benim elimde olanları, hep sana yönelik olacaktı -seni bilecektim, yalnızca anlam ve amaç olarak.
.....Gelmeyeceğini bilerek bekleyecektim artık seni -öyle, bekliyordum...
.....Sana ''ilişkide bir kişinin ötekinden neler istemeğe hakkı olduğuna, ilişkinin kendisi karar verir'' dedim.
.....Sana büyük acılar vereceğim, çünkü senin büyük sevinçler yaşamanı istiyorum'' dedim sana.
.....Ayrılış ilişkinin kayıp çocuğudur
özlem de sevginin ikiz kardeşi
..... Senin acılarınla acılanmamış, senin sevinçlerinde sevinmemiştim,  ya -nasıl bilebilmeliydim ki, senin hangi acında hangi sevinç var; hangi sevincinde de, hangi acı-
Nasıl anlayabileydim ki?...
.....İlişki için belirleyici olan, senin ile benim, zaman olarak, ne kadar bir arada bulunduğumuz değil, yaşamsal olarak, ne kadar şeyi birlikte geçirdiğimizdir.-bunun da 'nicelik'le hiçbir ilgisi yoktur.
.....''Bitirmek istemiyorum; ama, belki sürdürdüğüm, bitmiş bir şeydir'' diye düşünmüştüm.
.....''Ayrılmalıyız'' dedin - ben de ; ''Ayrılma tek kişilik bir edimdir; ayrılmak isteyen ayrılır'' dedim.
En kısa zamanda Oruç Aruoba'nın diğer kitaplarını da okumalıyım diyorum.
Var mı okuyan, tavsiye eden?

11 yorum:

  1. Bu yazarı hiç okumadım biliyormusun? en kısa zamanda alıp bu kitapla başlamak istiyorum Sevdam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa, nama nedense sen kesin okumuşsundur gibi gelmişti Aslım. Sen seversin gibi geldi bana.

      Sil
  2. Benimde okumadığım bir yazar o kumak isterim ;) crkilism. Var beklerim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakıyorum hemen çekilişine :)

      Sil
  3. Oruç Aruoba hayranıyım diyebilirim. Senin de diğerlerini okumalıyım diye düşünmene sevindim. Öptüm!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa çok sevindim kafam dağınık olduğundan kolay kitapları sevsem de kaliteli bir edebiyatın yerini hiç bir şey tutamıyor canım :) Ben de öptüm.

      Sil
    2. Ne de doğru dedin kaliteli edebiyat!

      Sil
  4. ben de okumadım ama bu yazarın ismini duymustum. bu kitapta ilgi cekici ama biraz zamanım var okumam için bana eğlencelik kitaplar lazım su sıra psıkolojık olarak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz ağır ama mutlaka okunması gerekenlerden canım :)

      Sil
  5. Hic okumamistim cnm guzele benziyor

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)