23 Nisan 2013 Salı

Tavuk, Gorgonzola ve Ceviz Salatası

Ne zamandır yemek tarifi vermiyordum, şu sıralar her gün yemek yapınca yeniden başlamak istedim tariflere. Tavuk, Gorgonzola ve Ceviz Salatası Keskinoğlu ile MSA workshopunda yaptığımız yemeklerden. Arşivimde ne zamandır tarifi verilmek üzere bekliyordu. 
Bu salatanın handikapı Gorgonzola peyniri. Sürekli elimizin altında bulunan bir peynir değil üstelikte tad olarak biraz farklı. Ben rokfor peyniri müptelasıyım desem yeri, ara ara mutlaka yemem lazım, o kadar seviyorum. Rokfor gibi bu tarz peynirleri yemeyenler için ağır, küflü, kremamsı bir peynir. Benim gibi sevenler içinde yemelere doyulmayacak bir peynir. Fakat dediğim gibi evlerimizde her zaman elimizin altında böyle peynirler olmuyor, olsa da açıkçası ben onu yemeğe katmazdım, direkt yemeyi tercih ederim :) Ben bu salatanın değişik bir versiyonunu İzmir tulumunu rendeleyerek yapmıştım, fena da olmamıştı. İzmir tulumu ile de denenebilir.
Gelelim tarifimize;
Malzemeler; *2 adet tavuk göğsü     *200 gr. Akdeniz Yeşilliği     *6 adet çeri domates     
*80 gr. gorgonzola     *50 gr. ceviz     *20 gr. balzamik sirke     *taze kekik
*60 gr. zeytinyağı     *tuz-karabiber
Tavuk göğüslerini kuşbaşı şeklinde doğrayıp, tuz ve karabiberle karıştırıp 2-3 çorba kaşığı kadar zeytinyağında kızartıyoruz. Kalan zeytinyağını ve balzamik sirkeyi iyice karıştırıp üzerine akdeniz yeşilliklerimizi elimizle iri parçalar halinde doğruyoruz. Daha sonra istediğimiz şekilde kestiğimiz çeri domateslerimizi, kekiğimizi ve cevizimizi ekliyoruz, iyice karıştırıyoruz. Daha sonra başka bir tabağa önce yeşillikli karışımı alıp üzerine gorgonzola peyniri parçalarını ve en üste de kızarmış tavuklarımızı koyuyoruz. Eğer tavuklarınız ılık veya sıcak ise peynir eriyor, bir de tavukları çıtır çıtır olana kadar kızartırsanız kesinlikle çok lezzetli oluyor.
Tarifi yazarken o kadar canım istedi -ağzım sulandı ki- yarın kesin bu salatayı yapmam lazım.
Umarım siz de dener ve seversiniz. Afiyet olsun.

29 yorum:

  1. Mm harika gözüküyor.
    Ellerine sağlık :**
    Küflü peynirlere alerjim var ama malesef benim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) İzmir tulumu rendeleyerek deneyebilirsin. ben bugün o şekilde yapacağım mesela. İyi ki benim yok o peynirlere alerjim :)

      Sil
  2. ellerinize saglık harıka görunuyor. :)

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım benim ben de tavuk çok seven biri olarak değişik bir alternatif olarak kaydediyorum bu tarifi hemen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Off canım harika bir lezzet dene derim :) Teşekkürler

      Sil
  4. ELLERİNE SAĞLIK ÇOK GÜZEL GÖZÜKÜYOR AMA
    BENDE HER HALDE PEYNİRİNİ DEĞİŞTİRİRİM
    HAYIRLI GECELER CANIM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, İzmir tulumu geldi benim aklıma ama akşam deneyeceğim :)

      Sil
  5. oooooooooooooo emınımmmm sahanedır zaten bayılırım ben farklı tatlara ve kesın deneyecegım canım..sevgıler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım dener ve seversin canım. Sevgiler :)

      Sil
  6. Harika görünüyor Sevda'cım, o tavuklar nasıl güzel kızarmışlar benim de okurken canım istedi :))

    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım, sırrı o çıtır çıtır tavuklarda zaten :)

      Sil
  7. salataya bayılırım birde böyle değişik salatalar olunca daha çok ilgimi çekiyor , mutlaka bende deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu ara hergün değişik salatalar yapıyorum, dene canım ben de akşama yapacağım :)

      Sil
  8. Mükemmel görünüyor. Kesinlikle yapacağım.. Peynirin her türlüsünü severim ve severek yerim..:)) Çok lezzetli..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, ben de peynirin her türlüsünü yiyorum değişik yöresel peynirleri keşfetmeyi denemeyi seviyorum :)

      Sil
  9. Neif görünüyor cnm,deneyeceğim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım, umarım dener ve seversin :)

      Sil
  10. ellerine sağlık canım...
    iştah kabartıcı görünüyor :)

    YanıtlaSil
  11. Üzgünüm çiğ peynir asla yemem ama sana afiyet olsun demeye geldim Sevda'cım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy ablam biliyorum çiğ peynir yemediğini her okuduğumda etkileniyorum üzülüyorum zaten :( Teşekkür ederim ablacım.

      Sil
  12. Çok nefis görünüyo canım:)

    YanıtlaSil
  13. Çok farklı bir salata olmuşş,zaten karnım aç,acıktım valla,ellerinize sağlık enfes görünüyor :))
    Bana da bekliyorum.Sevgiler :))
    http://aslismakeupbeauty.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  14. Harika görünüyor canım, ellerine sağlık, salataya bayılan biri olarak not alacağım tarifi :))

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)