30 Nisan 2013 Salı

Kremalı - Mantarlı Fettuccine

Kremalı-Mantarlı Fettuccine Keskinoğlu ile MSA Workshopunda yaptığımız yemeklerden. Aslında bu workshopta fettuccinelerimizi de kendimiz yaptık. Makarna makinası henüz evlerimize pek girmedi sanırım (biz de yok, yakın çevremde dekimsede yok) bu yüzden marketlerden alıyoruz fettucinelerimizi. Ben hamurunun da tarifini yazayım da makarna makinası olanlar ya da ben erişte gibi açar keserim onu diyenler denemek isteyebilir.
Malzemeler;
Hamur için: 200 gr. un, 2 adet yumurta, bir tutam tuz, zeytinyağı
Bütün malzemeyi karıştırıp pürüzsüz kıvama gelene kadar yoğuruyoruz. Streç filme sararak buzdolabında 30 dk. bekletiyoruz. Daha sonrasında makarna makinasında açıp uygun ayara getirip makarnalarımızı kesiyoruz.
Kestikten sonra haşlıyoruz.
Sos için: 1/2 ad. soğan, 2 diş sarımsak, 100 gr. mantar, 100 gr. krema, 2-3 dal taze fesleğen, tuz-karabiber, zeytinyağı
Soğan ve sarımsağı küçük küçük doğrayıp az yağlı bir tavada soteliyoruz. Mantarları ince ince dilimleyip tavaya ekliyoruz. Mantarlar pişince krema ve taze fesleğeni ekliyoruz. Tuzunu ve karabiberini atıyoruz. 
Sosu haşladığımız makarnaya ekleyip servis yapıyoruz.
Afiyet olsun.

24 yorum:

  1. ellerine sağlık canım...
    çok lezzetli görünüyor...
    kremayı seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım, kremayı çok sevsem de hayatıma fazla sokmuyorum artık :(

      Sil
  2. Gerçekten enfes gözüküyor sevda abla,bayılıyorum böyle güzel tariflere,keşkebeizde de makarna makinesi olsa,hergün yaparım ahah :))
    Birde ben birşey sormak istiyorum,acaba kremayı evde kendimiz yapabilirmiyiz,birde taze yerine kuru fesleğen olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım, valla biz de olsa biz hevesle bir süre kullanıyoruz sonra unutuyoruz. Bknz. ekmek makinası :) Kremayı evde yapma kısmını hiç bilmiyorum, açıkçası un ve sütle yapılabilir belki diye düşündüm ama makarnaya da unla krema yapmak mantıklı da gelmedi. Fesleğenli tariflere be nde her zaman taze fesleğen bulamadığımdan kurusunu kullanıyorum, hatta fesleğen yerine taze nane bile kullanıyorum :)

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Şimdi baktım da, ben de acıktım :)

      Sil
  4. harıkaydı ellerıne sağlık canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım, senin de :)

      Sil
  5. Aman amannnn bayılırım görür görmez dayanamadım hatta canım çekti afiyet bal olsun Sevdacım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım, baktıkça benim de canım çekiyor :(

      Sil
  6. Sevdacım gerçekten çok güzel olmuş. Ellerine sağlık. Makarna makinası bizde de yok. Aman olsun hazırı pişirmek de marifet. Onu bile beceremeyenler olduğunu düşünürsek...Sevgilerimle canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Ablacım, çok şükür makarna pişirmekten halliceyim. Gerekirse o hamuru açar erişte keser gibi keserim :)

      Sil
  7. Imm harika görünüyor.. Sizin tarifinizin bir benzerini ben de yapıyorum ve elimde ince şeritler halinde kesiyorum. Biraz kurumaya bırakıyorum ve sonra haşlıyorum.. Ama yaptığınız sos harika görünüyor onu da en yakın zamanda deneyeceğim çok çok teşekkür ederim..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, ben de deneyeceğim elde yapmayı. Yorum için ben teşekkür ederim :)

      Sil
  8. Yapılışını izlemiştim ama bana çok zor gelmişti canım ya :)
    Cidden nefis bir görüntü ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakın olsak birlikte denerdik :) Teşekkürler canım.

      Sil
  9. harikaa yaa ellerine sağlık canım benimm nefis görünüyorr :))

    YanıtlaSil
  10. Harikasın şekerim.Çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
  11. ımmm.. çok iyi görünüyor :))

    YanıtlaSil
  12. fettucini en sevdiğim makarnadır, mantarlı tavuklu kremalııııı en bitanesiiii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavuklu sevmiyorum ama kremalı mantarlı her türlü makarnaya varım diyorum :D

      Sil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)