4 Mart 2013 Pazartesi

Northanger Manastırı / Jane Austen

Jane Austen, gündelik yaşamdaki sıradan insanı, gerçekçi bir bakış açısıyla ele alarak romanı "modern" bir türe dönüştüren ilk yazar olarak kabul edilir. Austen, romanlarında İngiliz orta sınıf yaşamının detayları, evlilik, aile, miras gibi konuları, yarattığı olağanüstü kadın karakterlerle toplumsal çevreleri arasındaki gerilimi ustalıkla yansıtır.
Jane Austenın 1797-98 yıllarında yazdığı ancak ölümünden bir yıl sonra 1818de yayımlanan romanı Northanger Manastırı, iddiasız ve pek de büyük bir servet sahibi olmayan genç Catherine Morland'ın ailesinden uzakta geçirdiği Bath tatilinde sosyal yaşamın girift ilişkileri ve aşkla tanışmasının hikâyesi. Austenın her zamanki sivri dilli mizah anlayışı ve zeki ve ironik kurgusuyla kaleme aldığı Northanger Manastırı, aynı zamanda evliliğin aşktan ziyade servetle ilişkilendirilmesinin ve zamanında hafifsenen roman türünün kadınla özdeşleştirilmesinin de bir eleştirisi.
İngiliz Edebiyatına özel bir sempatim olmadı hiç. Ablam çok sever mesela. Ama bu kitap uzun zamandır evdeydi ve okumamak gerçekten haksızlıktı. Sabun köpüğü oku-unut tarzında kitapları okumayı sevsem de kaliteli edebiyat / klasik edebiyat kitapları okumayı da seviyorum. 
Manastırda Aşk adında filmi de çekildi bu kitabın. Belki izleyenleriniz olmuştur. 
Catherine Morland'ın Bath tatilinde sosyal hayat, yeni insanlar ve aşkla tanışmasını okuyoruz kitapta. Biraz ağır bir dili var. Bath'ta zengin koca peşinde ki İsabella ile arkadaş olması ve onun çevirdiği dolaplar karşısında Catherine'in sakinliği, anlayışsızlığı beni çileden çıkarttı okurken :) Jane Austen'in anlatımı çok güçlü. 
En kısa zamanda filmini de izlemek istiyorum. Çünkü İngiliz Edebiyatına özel bir ilgim olmasa da İngiliz dönem filmlerini çok seviyorum. Bknz. Aşk ve Gurur.
Sevgiler ♥♥♥

15 yorum:

  1. konusu ilgimi çekti canım merak ettim kitabı :)

    YanıtlaSil
  2. hiç jane austen okumadım desem :(( en kısa zamanda okumak istediklerimden... ayrıca bu kitabın kapağı ne kaa güzel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şaşırdım Hamide'm, iyi okuyorsun sen ya ondan. Olabilir tabi, inşallah okursun kısa sürede :) Kitabın kapağına ben de bayıldım, seviyorum güzel kapaklı kitapları :)

      Sil
  3. İnanılmaz merak ettim. İngiliz yazarlarını da çok severek okurum.. En kısa zamanda kitabı almayı düşünüyorum..:)) Çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben keyifle okudum, umarım okur ve seversin.

      Sil
  4. İngiliz Edebiyatı öğrencisi olarak, roman dersinde okuduğum ilk romandı bu sanırım. Nostalji oldu bana.
    Dizileri de seviyorsan, Downton Abbey'i tavsiye ederim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablam çok sever İngiliz Edebiyatını ama ben o kadar sık okumam, çok nadir diyeyim :) Jane Austen'i severim ama. Downton Abbey'e de bakacağım, teşekkürler :)

      Sil
  5. kitabın kapağı ilgimi çekti :)
    benim için kapak da çok önemli :)
    bana okuma isteği vermeli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de güzel kapaklı kitapları seviyorum. Tabi sadece onları okumuyorum ama kapağı gösterişsiz çok güzel kitaplar var :)

      Sil
  6. Jane Austen kitaplarını severim bu kitabı okudummu diye düşünüyorum :)
    İngiliz Edebiyatı Rus Edebiyatı gibi ağır ve ağdalıdır ama Austen kitapları iyidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin okuduğunu tahmin etmiştim Aslım :) Aşk ve Gurur'u hem okuyup hem seyretmiştim de o da iyiydi evet canım :)

      Sil
  7. kıtabın kapağı ıcın bıle bu kıtabı okuyabılırım:) ask evlılık tam bana gore konular:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya, kapağı çok güzel :) Konu da tam senlik :)

      Sil
  8. İngiliz kraliyet filmlerini vs seven biriyim. Kitabını okumadım ama yanlış hatırlamıyorsam 4 bölümlük mini bir dizi şeklinde filmini izlemiştim ve etkileyiciydi.. En azından mutlu son vardı =)
    Sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)