2 Şubat 2013 Cumartesi

İncir Kuşları / Sinan Akyüz

Sinan Akyüzden Yüreğinize Dokunacak Bir Kitap!
Boşnak Kızın Bir Solukta Okunan Gerçek Hikâyesi...
Çok satan romanlarıyla tanınan ve geniş okur kitlesine sahip yazar Sinan Akyüz yine ses getirecek son kitabıyla okurlarını selamlıyor. Alfa Yayınlarından çıkan İncir Kuşlarında yazar, Bosnalı bir genç kız olan Suadanın gerçek yaşamından yola çıkıyor. Okuru savaşın ve aşkın yakıcı gücüne tanıklığa davet ediyor.
Bosna tüm bilinmeyenleriyle ilk kez Sinan Akyüz kalemiyle yazıldı...
Sinan Akyüz dünyanın seyirci kaldığı bir soykırımı Suadanın öyküsüyle yeniden gündeme getiriyor. Yakın tarihi edebiyatla buluşturan yazar, aşkın içinde "savaşı ve şiddeti", savaşın içinde de "aşkı ve inancı" ustalıkla harmanlıyor. Bu romanla Bosna Savaşının bilinmeyen bambaşka bir yüzü gün ışığına çıkarken; kitap okuyucusuna sürpriz bir sonla veda ediyor. 
Aynı ırktan geliyorlardı. Aynı dili konuşuyorlardı. Bir tek dinleri farklıydı. Biri Müslüman Boşnak genci, diğeri ise Hıristiyan Sırptı. İkisi de konservatuardaki aynı Boşnak kızına âşık olmuşlardı. Ve bir gün bu iki genç, güzeller güzeli Suadaya aşklarını ilan ettiler. Ancak gençlerden biri aşkına karşılık bulmuş, diğeri ise "Kalbimde iki kişiye yer yok" cevabını almıştı.
Takvim yaprakları 6 Nisan 1992yi gösterirken bir bomba düştü beyaz zambakların açtığı yüreklere... Suada patlak veren savaşın estirdiği rüzgârda âdeta savrulan bir yaprak gibiydi. Savruldu, savruldu, savruldu.. Sonra da kader onu bir zamanlar hayır dediği genç adamın eline esir düşürdü. Genç adam, o gün ela gözlü çöl ahusuna bakmış "Kader bizi ne inanılmaz bir şekilde birleştirdi, görüyor musun Suada?" demişti.
Modern zamanlarda Avrupada yaşanmış bir soykırımda, kadere inananların romanıdır İncir Kuşları...
Yanıbaşımızda yaşanan ama çokta farkında olmadığımız bir savaş. Bir gece yarısı tam da savaşın başladığı sayfaları okuduğumda nefesim kesildi, gözyaşları ile okudum. Kadın olmanın ne kadar zor olduğunu bir kere daha anladım. Yazarın okuduğum ilk kitabı idi. Bu kitap ile ilgili okuduğum yorumlardan zaten kitabı çok merak ediyordum. Bir kurgu olmadığını, yaşanmış gerçek olaylardan etkilenerek yazıldığını bilmek kanımı dondurdu. Kitabın ana karakterlerinden biri Suada'nın gözünün önünde ailesine yapılanlar ve daha sonrasında babası ile tekrar karşılaştıkları sahneler içime işledi. Bosna katliamı, savaş ve özellikle savaşlarda kadınlara yapılanlar açısından mutlaka okunması gereken, okunmaya değer bir kitap. 
Bu kitabı bana hediye ederek okumamı sağlayan Koyukırmızı'ya bir kere daha teşekkür ederim.
Not: Bu kitabı (yarısından sonrasını) arabayı servise verip 4-5 saat sonra almam gereken bir günde Nautilus'taki The Winston Brasserie'de okudum. (Cumartesi öğleden sonra) Kalabalık bir günde en kuytu, köşede ama içeriye çok hakim bir masada oturup, burada çalan harika müzikler eşliğinde kitabımı okuyup bitirdim. Hem ortam, çalan müzikler çok güzeldi ve kitabıma harika fon oldular, hem de çalışanlar kalabalığa ve 4 kişilik masayı 1 kişi işgal etmeme rağmen masama gelip gidip beni rahatsız etmediler. Kendi kendime böyle vakit geçirmeyeli çok olmuştu, en kısa sürede tekrarlamak istiyorum :)
Sevgiler ♥♥♥

26 yorum:

  1. kitapta anlatılanları tahmin edebiliyorum canım hem okuduklarımızdan hem de bunları yaşayan büyüklerimizin bize anlattıklarından. güzel kurgulanmış bir roman okucam mutlaka teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle okumalısın canım, çok güzeldi, çokta üzücü. Sinirlerinin iyi olduğu bir zamanda oku ama :(

      Sil
  2. Harika oldu bu Sevdam, kardeşim almış İncir Kuşlarını :) o bitirsin bende okuyayım, özellikle senin anlatımından sonra.
    Tek başına bir kafede kitap okumak, ne kadar güzel canım ya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslı'm, umarım sen de beğenirsin, ama güzel kitap. Tek başına bir kafece kitap okumak harika, eskiden çok yapardım. Sık sık yapmalıyım :)

      Sil
  3. Konusu itibari ile ilgimi çekmiş,fakat o zaman ki ruh halimden ötürü almamıştım.Birçok kişi ve kuzenim okumam konusunda ısrar ettiler,bakalım ne zamana kısmet :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım gerçekten sağlam sinirle okumak lazım, ruh halin nedeni ile okumamakta iyi etmişsin. İnşallah okur ve seversin sende :)

      Sil
  4. Beğenmene çok sevindim ablacım. Ben de bir solukta okuyup bitirmiştim =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok beğendim kuzum, tekrar teşekkürler :)

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Evet canım, güzel ve netti bir de çok üzücü :(

      Sil
  6. kitap okumada hızlısın galiba ....
    keşke bende hızlıca okuyabilsem....
    başlıyorum, araya birşeyler giriyor kalıyor sonra kitabı unutuyorum...
    sil-baştan yapıyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok Şirine'm ya, bu ara çok fazla yavaşım :( Ama her gün en az 15-20 sayfa da olsa okumaya çalışıyorum, uyumadan önce en azında okuyorum hergün.

      Sil
  7. Ben Sinan Akyüz'ün Piruze kitabını okumuştum ve inanılmaz etkilenmiştim. Bu kitapta sanırım Leyla isimli kitaba çok benziyor ama bu tarz yaşanmış anılara dayanan romanları okumayı seviyorum. Hemen kitabı incelemeye alıyorum. Paylaşım için sağol :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel canım, umarım okur ve seversin :)

      Sil
  8. Bende okumuştum bu kitabı tek bir akşamda bitirmiştim hiç ara vermeden. Ama kesinlikle sinirlerin sağlam olduğu bir zamanda okunmalı bu kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bende aynısını düşünüyorum, sinirlerin sağlam olduğu zamanda okunmalı.

      Sil
  9. Çok güzel anlatmışsın mutlaka okuyacağım teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah okur ve seversin de :)

      Sil
  10. Bir kaç arkadaşım İncir Kuşları nın çok güzel olduğunu falan söylemişti, ben de en kısa zamanda okumak istiyordum. :] Bir de güzel yazını okuyunca karar verdim bulup okumalıyım bu kitabıı. :]

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcu'cum, inşallah oku ve seversin sen de :)

      Sil
  11. Yazın okumaya niyetlenmiştim ama savaş başlamasına bile gelemedim. Önümüzdeki aylarda tekrar başlamayı düşünüyorum. Keyifli okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım okur ve seversin canım, savaşın başlamasına kadar olan kısım fazla pembe, asıl konu sonrasında. Teşekkür ederim :)

      Sil
  12. GÜZEL BLOG
    http://zoomlabakalim.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  13. Ben sana demistim degilmi twitterden aglayarak okudum diye. Gercekten cok güzel bir kitap. Kadin olmamizdan dolayi anlatilan hikayenin yer yer ask dolu olmasi ve zulume ugrayan kadinlarin hikayesi beni benden almisti. Kac gün boyunca etkisinden kurtulamadim. Rafta gördükce kitabi, yine etkileniyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Ahu'cum, söylemiştin. ben bir cafenin orta yerinde okuduğum için hönkür hönkür ağlayamadım ama zor tuttum kendimi :/ Ben de kurtulamadım canım :(

      Sil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)