18 Şubat 2013 Pazartesi

Doa Kozmetik Lavantalı Set

Doa Kozmetik Lavantalı Set (Lavanta Sabunu, Yağı ve Suyu) Doa Kozmetik tarafından birlikte düzenlediğimiz çekilişten sonra hediye olarak gönderilmişti. Geldiği günden beri özellikle sabunu çok düzenli bir şekilde kullandım. Sıra geldi yorumlarıma.
Lavanta bitkisi, ballıbabagiller familyasından Lavandula cinsini oluşturan Akdeniz kökenli bitki türlerinin ortak adına Lavanta denir. Atlas Okyanusu adalarından Akdeniz  ülkelerine ve Hindistana kadar uzanan geniş bir alanda yetişmektedir. Lavanta çalı görünümlü, toplu başak biçiminde mavi, morumsu ya da kırmızı çiçekler açan bitkilerdir. Lavanta, dağlarda, 1000-1800 m arasında yüksekliklerde yetişir. Kurutularak dolaplara konan çiçekleri giysileri böceklerden korur. Batı Anadolunun makiliklerinde yetişen karabaş otu olarak adlandırılan lavanta çiçeklerinden tıbbi fayda sağlanır. Lavanta çiçekleri için süs bahçesi yetiştiriciliğinde kullanılır, ana kullanım alanlarında birisi esansiyel yağıdır, ayrıca Avrupa mutfağı yemeklerde kullanılır ve bir takım geleneksel tedavi metodları için lavanta ve lavanta yağındandan faydalanılır.
(Bilgiler Doa Kozmetik web sayfasından alınmıştır.)
Lavanta Sabunu; ''Lavanta sabunu rahatlatıcı, ferahlatıcı, uyarıcı etkisi ve hoş kokusu cilde tazelik ve canlılık verir'' demiş Doa Kozmetik.
Normalde uzun zamandır yüzümü çok kuruttuğu gerekçesi ile sabun kullanmıyorum. Yine de lavantanın akneli ciltlere iyi geldiğini öğrenince hemen denemek istedim. Akşamları kullandığım bir yıkama jelim var, onun rutinini bozmak istemediğimden lavanta sabununu sabahları kullanıyorum. Sabahları masaj yaparak bu sabun ile yıkıyorum yüzümü. Eskiden daha yağlı olan cildim artık karma, T bölgem de çok yağlı değil. Buna rağmen sabun cildimi kurutmadı, germedi. Aknelerim hormonal ve alerjik nedenlerle çıktığı için onlara %100 faydalı olmuyor ama daha çabuk sönmesine, kurumalarına yardımcı oldu bu sabun. Kısacası çok sevdim.
Lavanta Suyu;  ''Lavanta çiçek ve tohumlarından destilie yoluyla elde edilen, saf lavanta suyu. Lavanta suyu uzak doğu ve Avrupalı kadınların bakımlarda kullandıkları suların başında gelmektedir. Lavanta özellikle ABD ve Fransız kadınları tarafından yapılan bakımlarda özel yer almaktadır. Lavanta kürü için kullanımı yanında saf olarak cilt toniği olarak kullanılabilir. Geleneksel olarak özellikle sivilcelere karşı cilt toniği olarak kullanılır, sivilceler için lavanta kürü yüzyıllardır kullanılır. Lavanta suyu saç bakımında da kullanılan bir sudur. Saç derisi üzerinde olumlu etkileri bilinmektedir. '' demiş Doa Kozmetik. Lavanta Suyunu gece yatmadan önce temiz cildime sıkıyorum. Özellikle akneleri iyileştirmede, kurutma da faydasını gördüm diyebilirim. Bir de siyah noktalarım gözüme daha az görünür oldu.
Lavanta Yağı; ''Lavanta yağı buhar distilasyon metoduyla elde edilir. Eterik uçucu bir yağdır, tüm eterik yağlarda olduğu gibi lavanta yağı da saf olarak kullanılmaz. Lavanta yağı genellikle çiçeklerden elde edilir. Lavanta esansiyel yağı , aynı zamanda, geleneksel parfümlerin yapımında kullanılmaktadır. Ayrıca dünya genelinde oldukça yaygın kullanımı olan lavanta sabunu da lavanta yağından imal edilir.''  demiş Doa Kozmetik ve kullanım şekillerini eklemiş. Buhar yoluyla: Sıcak suyun içerisine damlatılarak kullanım alanları mevcuttur. Bu kullanım ile özellikle banyoda kullanıldığında, baş ağrısı, gerilim ve depresyona, baş dönmelerine, baş ağrılarına, iştahsızlık, sinirlere, titremelere, genel güçsüzlüğe, uyku düzensizliğine iyi geldiği kullanıcılar tarafından belirtilmekte, geleneksel olarak kullanılmaktadır. Su ile seyreltilerek: Saç derisi özellikle seboreik dermatit ve cildi dezenfekte amacıyla kullanılır, kan dolaşımını artırdığı ve solunum sorunlarına iyi geldiği bildirilmektedir. Ağız içerisindeki küçük yaraları dezenfekte ettiği bilinmekte geleneksel bir uygulama metodu olarak kullanılmaktadır. Ayrıca Lavanta adını temizlik hissi veren kokusu sayesinde Latincede "yıkamak" anlamına Lavare den almaktadır. Uygulanacak bölge özelliklerine göre, su, bitkisel yağ krem veya losyon içerisinde seyreltilerek:  Yanık, yara, sivilce ve egzema olan bölgelerde olumlu sonuçlar verdiği bildirilmektedir. Tütsü olarak: Nezle, grip, anjin ve bronşite iyi geldiği bildirilmekte geleneksel olarak kullanılmaktadır. Ben yine akşamları ıslattığım bir pamuğa 1-2 damlatarak yüzüme sürerek kullanıyordum. Fakat sabah kalktığımda tüm yüzüm ince ince soyulmuş oluyordu. Ben de 2-3 günde bir sadece aknelerin üzerine sürüyorum. Bir de çubuklu kandiller var ya, içini su ile doldurup bir kaç damla da lavanta yağı damlatıyorum, bütün banyo sabahtan akşama günlerce lavanta kokuyor.
Doa Kozmetik'te gerçekten çok güzel ürünler var. Elimde son kullanma tarihi dolmadan bitirmem gereken çok ürün birikti. Onları bitirir bitirmez topluca bir çok şey almak istiyorum. Özellikle Sevgililer Günü indirimini kaçırdığıma da hala üzülüyorum.
Doğa Kozmetik'in doğal ve harika ürünlerini incelemek isterseniz 
 Bu setin hediye geldiğini yukarıda yazmıştım ama tekrar belirteyim.
Sevgiler ♥♥♥

18 yorum:

  1. hmm guzel bı urunmus canım daha doğrusu set halinde,ne varsa zaten hep bıtkısel ürünlerde var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım çok güzel ve doğal :)

      Sil
  2. ewt sevgililer günü %50 indirimi bende kaçırdım. yıkıldım resmen yaaaaa:( bende egzemalarıma sıkıyorum baya iyi geldi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma, ben de çok üzüldüm. Egzamalara iyi geldiğini söylediğin iyi oldu :)

      Sil
  3. Lavantasuyu mucize gibi bir ürün. Bende aldım dünden beri kullanıyorum gerçekten fark ediyor. Sabahları pasparlak yüzle uyanırdım bu sabah şoka uğradım. Herkes alsın faydalansın =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel değil mi? Lavanta sabununu da tavsiye ederim o zaman :)

      Sil
    2. Onuda aldım canım çekincelerim vardı çok kurutur mu acaba diye ama tavsiye ediyorsan hemen başlıyorum :)

      Sil
    3. Hemen dene, ben çok memnun kaldım. Ben de ne gerilme, ne kurutma. Hiç bir sorun yaşamadım canım :) Umarım sen de güzel sonuçlar alırsın.

      Sil
  4. lavanta kokusunu çok severim...
    severek kullan canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım, ben çok sevmem de annem bayılıyor :)

      Sil
  5. Bende de var bunlardan... Lavanta suyunun daha yoğun ve daha lavantamsı olacağını düşünmüştüm ama gene de seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım, ben de sevdim gerçekten de. Lavanta suyu dediğin gibi çok seyreltilmiş sanırım ama şu da var, yukarı da da yazıyor ya, lavanta yağını kullanırken su ile seyreltin diye. Ciltte kullanmaya en yakın ayarı bu olabilir.

      Sil
  6. Canım güle güle kullan, lavanta kokusu bana her zaman huzur vermiştir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım, eskiden çok kötü kokan bir oda parfümü koklamıştım lavantalı, o yüzden hep kaçtım bu kokudan ama Allah'tan bu ürünlerin kokusu ile hiç alakası yokmuş benim nefret ettiğim kokunun. Bir de lavanta tohumlarının kokusuna da bayılıyorum. Yağı da harika, ev buram buram lavanta kokuyor :)

      Sil
  7. Çok seviyorum lavanta kokusunu. İşyerimdeki masamı süsleyen bir demet lavantam var. Böyle ürünlerini hiç kullanmadım ama çok hoş görünüyorlar. Lavantalı günler Sevda'cım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çamaşırların arasında falan mutlaka lavanta bulunduruyorum mis gibi kokuyor çünkü. Teşekkürler canım :)

      Sil
  8. Lavanta kokusu harika dimi canım :) hatta geçen senelerde acaba Lavanta yetiştirebilirmiyim diyede düşünmüştüm :) çok severim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslım evet canım, çok güzel gerçekten de. Sen bunu yazınca ben de yetiştirmeyi düşündüm, yapabilir miyiz? :)

      Sil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)