14 Ocak 2013 Pazartesi

Zahir / Paulo Coelho

"Seni kendimden bile daha çok seviyorum." Eğer bunu söyleyebilirsem kendimle barış içinde yaşamayı sürdürebilirim, çünkü bu aşk beni rehin aldı. 
Ünlü, başarılı, zengin bir yazarın savaş muhabirliği yapan karısı Esther bir gün ansızın ortadan kaybolur. Esther kaçırılmış mıdır, öldürülmüş müdür, yoksa kocasını mı terk etmiştir? Çok sevdiği karısını bulmak için yanıp tutuşan yazar, Estherin en son birlikte görüldüğü Kazak genci Mikhaille birlikte Fransadan İspanyaya, Hırvatistandan Orta Asya steplerine uzanan bir yolculukta bulur kendini. Bu büyülü yolculuk giderek bir iç yolculuğa dönüşecek, yazar yazgının gücü ve aşkın doğasını yeniden keşfedecek, yaşamına yeni değerler biçecektir... Günümüzün en çok okunan yazarlarından Paulo Coelho, daha önce yayınlanan Simyacı, On Bir Dakika, Veronika Ölmek İstiyor gibi romanlarından sonra Zâhirde de, okurlarını bir ruh yolculuğuna çıkarıyor. Zâhiri okuduğunuzda, kendinizi daha derinden tanıyacaksınız.
Evde uzun zamandır (yıllardır) okunmayı bekleyen bir kitaptı Zahir. Hep ağır olabileceğinden, sıkılabileceğimden endişelenip okumamıştım. Sonunda kitap kulelerimi yapıp evdeki bekleyen kitaplarımı okumaya karar verince Zahir'i de okumuş oldum. İyi ki de okumuşum. Bunca yıldır neden okumamışım diye de üzüldüm.
Özellikle çik-litlere alışınca bu tarz kitaplar ağır geliyor, baştan söyleyeyim. Yine de kaliteli edebiyat veya klasik diyebileceğim bu kitap mutlaka okunmalı diye düşünüyorum. (Siz öyle düşünmeyebilirsiniz, zaten ben kendime diyorum, oku diye :D)
Kitabın nerede ise yarısına kadar çok kolay okudum, çok akıcı bir dille yazılmıştı, konu sürükleyici idi. Fakat daha sonra biraz karışsa da yine de sevdiğim bir kitap oldu. Derin bir konu, İçsel bir yolculuk... Çok güzel anlatılmıştı. 
Altını çizdiğim bazı satırlar vardı, onlar size kitabın güzelliği ile ilgili bir bilgi verebilir;  
*''Yanlış dostlar sadece zor zamanlarda üzgün destekleyici yüzleriyle ortaya çıkıyorlar, aslında bizim acımız onların mutsuz yaşamlarında bir anlamda teselli görevi görüyor.''
*''Eğer yalnız değilsek, o zaman gittiğimiz yolun yanlış bir yol olduğunu anlamak ve yönümüzü değiştirmek için daha fazla gücümüz oluyor.''
*''Bir mezar taşı yazısı seçmem gerekirse? Şunların yazılmasını isterdim: Hala yaşarken öldü. Bu bir açıdan çelişkili gibi görünebilir, ama çalışmayı, yemek yemeyi ve her zaman ki sosyal faaliyetlerine katılmayı sürdürseler bile yaşamayı bırakan bir sürü inan tanıyordum. Her şeyi otomatik yapan, her yeni günle birlikte gelen büyülü anları unutan, yaşamın gizemi hakkında düşünmeyi asla bırakmayan, bir sonraki dakikanın bu gezegende yaşadıkları son dakika olabileceğini asla anlamayan insanlar.''
*''Güneşin, denizlerin, rüzgarların enerjisinden yararlanabiliriz. Ancak, insanoğlunun sevginin enerjisinden yararlanmayı öğrendiği gün, ateşin keşfedildiği gün kadar önemli olacak.''
*''Öğrenmemiz gereken her ne ise daima bizden önce orada olur. Tanrı'nın bizi nereye yönlendirdiğini ve bir sonraki adımımızın hangisi olması gerektiğini bulabilmek için biz sadece saygı ve dikkatle çevremize bakmalıyız. Aynı zamanda sırlara da saygı duymayı da öğrendim: Einstein'in söylediği gibi, Tanrı evrenle zar oyunu oynamaz, herşey birbiri ile bağlantılıdır ve herşeyin bir anlamı vardır.''
İyi ki daha da geç kalmadan okudum bu kitabı.
Sevgiler ♥♥♥

18 yorum:

  1. Bu tarz kitaplar benim gözümü de korkutuyor ağır gelir mi acaba diye ama çok haklısın ablacım okunmalı =) Özellikle de arka kapak çok ilgimi çekti =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok güzel bir kitap, yavaş yavaş belki benim gibi araya hafif bir kitap alarak dönüşümlü olarak okunabilir. Tavsiye ederim :)

      Sil
  2. Paulo Coelho en en en sevdiğim yazarlardan biridir. Nerdeyse başta gelir..:))
    Zahir benim de kitaplığımda duruyor nedense araya hep başka kitaplar girdi.. Hemen alacağım elime..:))
    Selam ve sevgilerimle..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de bir kaç yıldır kitaplığımdaydı ama bu sene daha fazla beklesin istemedim. Selamlar :)

      Sil
  3. Paulo Coelho ne olursa olsun okunası bir yazardır.
    Altını çizdiklerin zaten bu kitabı okumaya teşvik ediyor canım ya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim 3. okuduğum kitabı sanırım ama seviyorum Coelho'yu :)

      Sil
  4. Geçen sene okuduğum en güzel kitaplardandı ama sonlara doğru biraz dağıttığını düşündüm okurken yine de güzeldi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonuna doğru ben de aynı şeyi düşündüm ama yine de güzeldi bence de :)

      Sil
  5. Coelho okunmaz mı:)
    çok severim, feci severim bu kitabını henüz okumadım ama aldım bekliyor sırasını :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de uzun zamandır bekliyordu Balığım, sonunda okudum :)

      Sil
  6. Yazarı çok severim ama bu kitabı okumadım. Listeme ekledim. Sağol canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) Umarım seversin okuduğunda :)

      Sil
  7. ne güzel, ardı ardına yorumladık bu kitabı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım, ne güzel tesadüf oldu :)

      Sil
  8. Çok güzel kitap. Sevdam sayfanda bazı yazılar üst üste çıkıyor. Okunmuyor. Neden acaba ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım bilmiyorum ki, Chrome da bakıyorum ben explorer mı kullanıyorsun o bazen hata veriyor :(

      Sil
  9. benımde cok vardr okunmayı bekleyen kıtaplarım ne yazıkkı :(( ama ya fırsat olmaz ya sıra gelmez bak sımdı cok uzuldum cıdden..en kısa surede bır lıste yapmalıyım..tesekkurler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi bu sene çok kitap okuyalım :) İnşallah en kısa zamanda okursun sen de bekleyen kitaplarını.

      Sil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)