11 Ocak 2013 Cuma

Tavuklu Rulo Börek

Tavuklu Rulo Börek Ablamın yaptığı, bizim de yemelere doyamadığımız bir börek. Geçen bir misafirimiz geleceğinden malzemeleri alındı, fakat misafirimiz gelmekten vazgeçti. (Hayır, sinirli değilim, gerçekten:/) Biz de kendimiz için yaptık, yedik.
Malzemelerimiz;
*3 adet yufka          1 paket tavuk budu (bizim kullandığımız pakette 2 adet vardı)          *tuz, tane karabiber, istediğiniz baharat     *Bir avuç kadar iri parçalar halinde ceviz içi
*Yarım çay bardağı sıvıyağ         *1 çay bardağı su
Tavukları tane karabiber de attığımız suda haşlayıp didikliyoruz. Tuzunu, baharatlarını atıp, cevizi ekleyip iyice karıştırıyoruz. (Dikdörtgen) Fırın tepsisini yağlayıp yufkayı kenarları dışarı taşmayacak şekilde seriyoruz. Yağ ve su karışımından sürüyoruz. Diğer yufkaları da üstüste serip yağ ve su karışımından sürüyoruz. Fırında üzeri iyice kızarana kadar pişiriyoruz.
Fırından çıkardığımız yufkaların üzerine 3-4 kepçe tavuk suyu gezdiriyoruz. Tavuk suyunu iyice çekmesi için 15 dk. kadar bekletiyoruz. Tavuklu karışımdan yufkanın üzerine serpiyoruz ve yufkayı dikkatlice sararak rulo haline getiriyoruz. Üzerine yağ, yoğurt veya yumurta sürüp iyice kızarana kadar fırında pişiriyoruz. Ilınca dilimleyip servis yapıyoruz. Afiyet olsun.
Seneler önce Ablam ilk yaptığında tavukla başı hoş olmayan ben ''ben onu yemem'' demiştim. Şimdi de olsa da yesek durumundayım. Denerseniz -seviyorsanız- tane karabiberini ve cevizini eksik etmeyin, onlarla çok, çok güzel oluyor.    
Ablamın ellerine sağlık ♥
Sevgiler ♥♥♥

26 yorum:

  1. Off Sevda canımı istettin.:)

    YanıtlaSil
  2. gecenin bu saati yapılır mı şimdi bu:((((((((((

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten bu saatte yemek bloglarına da bakmamak lazım canım :)
    Çok güzel görünüyor canım ya, valla şimdi olsa yerdim :) ablanın ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Aslı'm, şimdi olsa ben de yerdim :)

      Sil
  4. offf ellerıne sağlık ablanın varya yapıcam kesınlıkle canım cektı hemde nasıl:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım tavsiye ederim çok güzel oluyor :)

      Sil
  5. Sevda zaten karnım acıkmaya başlamıştı.Yazını okumaya başlamadan gittim mutfağa ne yiyebilirim diye,cips,yoğurt,yoğurda kırmızı pul biber,kekik attım geldim bana ,bana yiyorum,çok güzel görünüyor ablanın ellerine sağlık sizede afiyet olmuştur umarım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana da afiyet olsun. Olmaz mı oldu tabi, teşekkürler :)

      Sil
  6. ellerine sağlık canım ablanın nefis görünüyor h.sonu denemek lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım, inşallah seversiniz biz bayılıyoruz :)

      Sil
  7. bu satte böreği görünce çok fena oldum :((
    çok güzel görünüyor...
    canım ablanın ellerine sağlık...
    miiis miiis...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de şimdi baktım da fena oldum evet :) Teşekkürler canım :)

      Sil
  8. Canım afiyet olsun, ben de not alacağım bir ara yaparım artık :D Ellerine sağlık :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım yapar ve seversin canım :) Teşekkürler :)

      Sil
  9. İyiki de gelmemiş ohhhh boşver,afiyetle yemişsiniz :)
    Birde hamur açılıp içine tavuk ve garnitür konularakta yapılanı var,üstünede kaşar pide gibi oluyor ama çooookk güzel oluyor oda :) ismi aklıma gelmedi malesef,denemeni önericektim ama :)))
    Ayrıca insanın ablası olması bence en güzel şeyyy,sağolsun ablamda pek marifetlidir,gözümü,midemi gönlümü her daim doyurur sevgisiyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi, iyi ki de gelmemiş :) Denemek lazım senin dediğini de.
      Evet canım ya ablalar iyi ki varlar. Şanslı kız seni :)

      Sil
  10. Bu tarifi misafir geleceği zaman bir denemeli, paylaşım için teşekkür ederim canım...
    Çok yemedin ama dimi? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deniz'cim, börek çok güzel gerçekten de. Umarım dener ve seversin de. Börek yapılalı 10-15 gün kadar oldu ve gayet çok yedim maalesef :(

      Sil
  11. hmmmmmmmmmm mis missss :) ellerine saglikk olsada yesek :))

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil
  12. vuuuuvvvv ne güzel görünüyooorrr!!! ablanın eline sağlık valla size de afiyet olsun :D

    YanıtlaSil
  13. bunu evde yapıcam :) ellerıne sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yap canım çok lezzetli :) Ablamın ellerine sağlık, teşekkürler :)

      Sil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)