4 Ocak 2013 Cuma

Semerkant / Amin Maalouf

'Titanic'te Rubaiyat! Doğu'nun çiçeği Batı'nın Çiçekliğinde! Ey Hayyam! Yaşadığımız şu güzel anı görebilseydin!' Amin Maalouf, 'Afrikalı Leo'dan (YKY, 1993) sonra bu kez Doğu'ya, İran'a bakıyor. Ömer Hayyam'ın Rubaiyat'ının çevresinde dönen içiçe iki öykü... 1072 yılında, Hayyam'ın Semerkant'ında başlayan ve 1912'de Atlantik'te bit(mey)en bir serüven... Bir elyazmasının yazılışının ve yüzlerce yıl sonra okunurken onun ve İran'ın tarihinin de okunuşunun öyküsü/tarihi... 
Amin Maalouf, Doğu'ya, İran'a bakıyor. Ömer Hayyam'ın Rubaiyat'ının çevresinde dönen içiçe iki öykü...
Uzun zamandır evde okunmayı bekleyen bir kitap Semerkant. Nedense karmakarışık günlerimde elim bu kitaba hiç gitmedi, sıkılırım gibi geldi okuyunca. Ama başlayınca hiçte öyle olmadı, boşuna korkmuşum. Özellikle ilk bölüm, doğunun ve Ömer Hayyam'ın dünyasına bir kapı araladığımız bölüm zamanda yolculuk gibi. Rubailerini hepimizin bildiği Ömer Hayyam'ın ne kadar çok bilgili ve sıradışı bir insan olduğunu öğrendim.  Dil çok akıcı, kolay okunuyor. Bir yanda aşk, bir yanda siyasi kavgalar. Benim gibi tarihi romanlardan kaçanların bile rahatlıkla okuyacağı bir kitap.
Kitabı seveceğimi düşünüp okumam için ödünç veren Sevgili Çiğdem arkadaşıma teşekkür ediyorum.
Sevgiler ♥♥♥


25 yorum:

  1. Öğrencilik zamanımda okumuştum, en sevdiğim Maalouf kitabıdır..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam bu kadar geç okumuş olabilirim ama vurma yüzüme :) Ben de sevdim diğerlerini de okumam lazım.

      Sil
  2. benim de uzun zamandır beklettiğim kitaplardan.. tarihi romanları sevenler daha çok sever demek diye düşünüp ilk fırsatta okumak istiyoruum! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seninle bekletme konusunda aynıyız ama ben atak davrandım Zahir'i de Semerkant'ı da bitirdim :) Tavsiye ederim :)

      Sil
  3. Kitap tam benlik,hemen listeme ekledim :))
    Yorum için teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah sen de okuduğunda beğenirsin :)

      Sil
  4. tarihin sıkıcı kitaplarından köşe bucak biri olarak bu kitaba şans verebilirim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle bir şansı hakediyor :)

      Sil
  5. Bende Amin Maalouf u yeni keşfettim, şuan Ölümcül Kimlikler i okuyorum tarzını çok beğendim, sanırım en populer kitapları Afrikalı Leo ve Semerkant, bunu bitirince bir ara onlara dadanmak istiyorum, senin yorumundan sonra Semerkant ı ilk sıraya koydum:) opuyorum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Ölümcül Kimlikleri merak ettim canım, Afrikalı Leo'yu da okumak istiyorum.

      Sil
  6. Çok merak ettim, Amin Maalouf'un kitaplarını hiç okumadım çok yakınımda olmalarına rağmen. Bir deneyim bakalım sevecek miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde çok yakınımdaydı, 2-3 senedir bende bu kitap, daha yeni okuyabildim. Ben sevdim, umarım sen de seversin canım :)

      Sil
  7. Okuduğun Maalouf kitapları içinde en sevdiklerimden biridir. Çok severek okmuştum canım ya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim ilk Maalouf kitabımdı canım, Afrikalı Leoyu düşünüyorum ilk fırsatta :)

      Sil
  8. dünya üzerinde semerkantı sevmeyen sündüre sündüre okuyan tek insan benim heralde :D:D gariptir ben sevmedim gerçekten :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allaaa, şaşırdım doğrusu :) Olabiliyor Hamide'cim, bir de şu da oluyr, o dönem kurduğun, düşündüğün çok şey varsa kitabı okurken aklından başka şeyler geçiyor, konsantre olamıyorsun. Ben öyle durumda o kitabı yarım bırakıp daha sakinleştiğimde yeniden başlıyorum.

      Sil
  9. Sen beğendiysen, ben de okunacaklar listeme alıyorum hemen =))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy kuzum, biraz ağır gelebilir ama kesinlikle okunmalı diyorum :)

      Sil
  10. ününü çok duydum ama henüz okumadım:)
    alıp okuma vakti gelmiş demekki...
    (:

    YanıtlaSil
  11. Amin Maalouf,hem Semerkantı hemde Doğunun Limanlarını okudum.Sizde galiba kitap okumayı seviyorsunuz,ne güzel.
    www.ihlamurcum.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğunun Limanlarını ben de merak ediyorum ve evet kitap okumayı çok çok seviyorum :)

      Sil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)