16 Ocak 2013 Çarşamba

Elmas Kurabiye


Yılbaşında ilk olarak şeker hamurlu kurabiyelerden yapmak istedim. Daha sonra beni uğraştıracağını düşündüğüm için vazgeçtim ve daha önce 2 blogger arkadaşımın postarında gördüğüm Elmas Kurabiyeyi yapmak istedim. İlk gördüğüm blogu hatırlayamadım, google aramalarımda da çıkmadı. 2. gördüğüm blog yani Sevgili Seyyah Gül'ün tarifi ile yaptım.
*1 paket margarin    *1 çay bardağı pudra şekeri
*1 çay bardağı toz şeker    *3 çorba kaşığı kakao
*1 yumurta    *1 paket kabartma tozu
*1 tutam tuz    *3-4 su bardağı un
*Biraz nutella

Uygun bir kaseye oda sıcaklığında beklettiğimiz margarini (ben 3/4 margarin, 1/4 tereyağ kullandım), pudra şekerini ve yumurtayı ekleyip elimize karıştıralım. İçine kakao, kabartma tozu, tuz ve unu ekleyelim( unu 3 bardak koydum, hamurun durumuna göre un ekledim daha sonrasında)  Kulak memesi kıvamında bir hamur elde edene kadar yoğuralım. Toz şekeri yayvan bir tabağa alalım. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp üstüne bastıralım. Parmağımızla ortasına bir çukur oluşturup bütün parçaları toz şekere bulayalım. Önceden ısıtılmış fırında pişirelim. Fırından çıkardıktan sonra biraz ılınmasını bekleyelim ve ortalarına nutella ekleyip servis yapalım.
Gerçekten pek güzel oldu. En üstteki fotoğrafta arada 1 tane boşluk var, çünkü dayanamayıp onu nutellasız yedim :)
Denerseniz şimdiden afiyet olsun.
Sevgiler ♥♥♥

18 yorum:

  1. Aman yarabbi!
    diyetteyken yemek postlarına bakmak zulüm :))
    kurabiye en sevdiğim ve yapmaktan hoşlandığım abur cuburlardan biri :))
    çok güzel görünüyolar gerçekten listeme ekledim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben uzun zamandır yapmıyordum canım ama bu tarif kolaymış tavsiye ederim canım :)

      Sil
  2. owww çok nefiss :)
    o nutella da çok fena vurucu olmuşş.
    Şuan yapabilme imkanım yok fotoğraflara bakıyorum da nasıl yemeden dayanırım bilmiyorum.
    Ellerine sağlık canım benim afiyetler olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım benim, ilk fırsatta dene, yapması çok kolay :)

      Sil
  3. valla süper duruyorlar eline koluna sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım benim :)

      Sil
  4. Ah sevdam ne yaptın elmas kurabiye he çok fena canım çekti :) Bi tanecik versen nolurrr ya:) elerine sağlık elmas gibi parlıyorlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maviii'm, ya nerelerdesin sen? Canım sen iste yeter ki şimdi tekrar yaparım senin için :) Teşekkürler canım benim.

      Sil
  5. Kesinlikle denicem kesinlikle :) anlatımınla tam benim yapabileceğim gibi görünüyor :) ellerine sağlık canım benim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslı'cım, çok kolay canım kesinlikle yaparsın. Yapamazsan sen gel ben sana yaparım söz bak :)

      Sil
  6. vaaoooov kurabiyelerin çok güzel görünüyor........
    çayımın yanına isterim :)))
    miiis miiiiis...
    canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım, gel beraber yiyelim :)

      Sil
  7. Ben bunları pişerken fırında görmüştüm sanki dimi. Sen bunları twitterda paylaşmıştıııın :)
    Of of of yemicem yemicem yemicem işteee :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir canım, paylaşmıştım twitterda :) Yeme canım sana da diet kurabiye yapayım ben o zaman :)

      Sil
  8. Güzel bir tarife benziyor denemeliyim. Biricitin yerine gönderdiğiniz hediyelerden buldum sizi :) Güzel paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin o zaman :) Çok lezzetli oluyor tavsiye ederim. Geri sen çok daha güzel şeyler yapabiliyorsundur ama :) Ben yorumun için teşekkür ederim :)

      Sil
  9. Ben senin şu mutfak maceralarına gece gece bakmak gibi bir gaflete düşüyorum her seferinde. Gerçi gündüz baksam ne olacak kalkıp yapacak mıyım :)) Bana bundan da yap farkındaysan bir milyonuncu isteğim :))) Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsini istiyorsan bize sık sık gelmen lazım. O istediklerini 1 seferde yapamam ama 2/3 sefrde hallederiz olmaz mı? Teşekkürler canım

      Sil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)