18 Ocak 2013 Cuma

Cam Çocuk / Jodi Picoult

Sürekli bir şeyler kırılır.
Bardaklar, tabaklar, verilen sözler, yürekler... Buzu kırabilirsiniz; dalgaları da; sessizlik bile bir anda paramparça olup dağılır. Zin­cirler kırılır; bağlılıklar, dostluklar, yeminler...
Kısacası yaşamdaki birçok şey kırılgandır. En çok da yaşamın kendisine yönelik bağ...
Kırık dökük bir hayatın içinde osteogenesis imperfecta hastalığıyla dünyaya gelen bir bebek: Cam Çocuk Willow. Sayısız kırıkları sarmaya çalışan bir anne: Charlotte. Buz gibi görünümü altında parçalanan bir baba: Sean. Kardeşinin kırıkları altında ezilen bir diğer kız: Amelia. Ve Charlotte'nin biricik arkadaşı ve doktoru: Piper. Buzun üstünde gezinen bu karakterlerin etik ve kişisel karar­larla ilgili söyleyecek çok sözü olacak.
Jodi Picoult Cam Çocuk'ta bir kez daha edebi dehasıyla son derece kaygan bir zeminde önemli ve kışkırtıcı sorulara yanıt arıyor.
"Picoult kestirilemez bir ihtişamla yazıyor. " "Picoult abartılması güç derecede iyi yazıyor. "
Stephen King
"Picoult sıcak konulara parmak basmakta üstatlaştı, hatta kahin seviye­sine geldi. Bizi doğru ve yanlış üzerine düşünmeye zorlayışı karşısında afallamamak imkansız. "
The Washington Post
Cam Çocuk evdeki kitaplarımı düzenlerken bulduğum bir kitaptı. Kimbilir ne zamandır evde?  Sıkıcı olabilir diye, ağır kitaplar bölümüne aldım. 490 sayfa bir kitap olarak evet çok ağır :) Ama o kadar sürükleyici, o kadar güzel bir kitap ki! Bugüne kadar okuduğum kitaplar arasında ''en iyiler'' kategorisine alacağım bir kitap.
Konu değişik, bildiğimiz, sürekli rastladığımız bir konu değil. Bir an bile sıkılmadan, aynı tempo, aynı heyecanla okudum. Ve bitiminde çok ağladım. Beklemediğim sondu!
Yazarı tanımıyordum, kitabı ve yazarı araştırmadan direkt kitaba başladım. Konuyu bir kaç karakterin ağzından o kadar güzel yazmış ki, yazarın diğer kitaplarını okumak için sabırsızlanıyorum.
Kitaba adını da veren Cam Çocuk Willow OI (Osteogenesis Imperfecta) hastası. Dünyaya geldiğinde bazıları anne karnında bazıları da doğum esnasında oluşan kırıklarla doğan, bu hastalık neticesinde kırılgan ve pamuklara sarmalanıp zorlukla büyütülen bir çocuk.
Anne Charlotte'un kızı Willow ile ilgili şu sözleri çok güzeldi; 
''Sen Willow'dun işte, saf ve basit. Senin gibi başka bir insan daha olamazdı. Seni kollarımın arasında incinmemen için sarıldığın köpükle birlikte kucağıma ilk aldığım anda kavramıştım; Ruhun bedeninden çok daha sağlamdı ve doktorlar bana tekrar tekrar ne derse desin, her zaman kırıkların nedeninin de bu olduğuna inandım. Bir dünya kadar büyük bir yüreği hangi iskelet tartabilirdi ki?''
Hala kitaptan bahsederken, hem okuduğum için mutluluk duyduğum, hem konudan ve beklenmedik sondan dolayı çok üzüldüğüm bu kitabı okuyun derim. Öyle güzel ki!
Sevgiler ♥♥♥

18 yorum:

  1. Biliyorum bu hastalığı çok kötü bir şey canım ya. En ufak bir düşme veya çarpmada kemikler cam gibi kırılıyor :(
    Kitap çok ilginç, alıcam mutlaka.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslı'm, ben ilk defa duydum bu hastalığı. Kitap gerçekten çok güzeldi, ben çok beğendim :)

      Sil
  2. canım senın kıtap okuma hızına ben yetısemıyorum:)
    konusu cok ılgıncmıs ağır kıtapları sevmem ama surukleyıcı ve heyecanlı olması ılgımı cektı okunacak kıtaplar arasında:)
    bu arada hedıyen bugun ulastı ve cok sevındım cok beğendım canım benım cok tesekkur ederım:)bana cok guzel bı surprız oldu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok bu ara çok yavaşım, 2 tane ince kitabım var elimde ama evde misafirimiz de var, okuyamıyorum bir türlü. Bu kitap kalın ama çok sürükleyici, güzel bir kitap.
      Hediyeni de güle güle, keyifle, mutlulukla kullan :)

      Sil
  3. Bu hastalık hep ilginç gelmişti bana. İnsan böyle nasıl yaşar ki..
    O kadar çok kitap okuyorsun ki hepsini de alıp okuyasım geliyor ablacım ama hangi birine yetişeyim bilemedim =))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım, ben hastalığın adını bile ilk defa duydum, benden başka da herkes biliyormuş :( Ya kuzu aslında ben kütüphane arıyorum, okumayı istediğim çok kitap var ama maddi olarak hepsine gücüm yetmiyor. Gidip bir kütüphaneye üye olacağım, ama yakınlarımda bulamadım henüz :(

      Sil
  4. Sevdacım bilmeni isterim ki sana yetişemiyorum:)) Benim makyaj ürünleri vs gibi şeylerle pek ilgim olmadığından bakıp çıktığım çok oluyor. Bazende vakitsizliklen geç geliyorum üzgünüm.. Ana senin bu canlı kıpır kıpır hayat dolu oluşunu seviyorum. Keyif alıyorum.
    Kitabın sonunu bir ara kulağıma fısıldarmısın. Hiç okuyamıyorum bu ara. Hala elimde okumaya çalıştığım ama bir türlü ilerleyemediğim bir kitap var.

    Tatlım iyi hafta sonları diliyorum sana. Yüzündeki gülücüklerle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablacım, ben de bana yetişemiyorum, sorma :) Olsun Abla'cım arada bir de olsa esirgeme benden ama yorumlarını :) Çok teşekkür ederim Ablacım.İyi haftasonları Ablacım, çok çok öptüm :)

      Sil
  5. konusu çok etkileyici, ama sanırım ben kaldıramam, okuduğum kitaplarda böyle dramlar olmamalı.hayat zaten yeterince sıkıcı .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tercih meselesi tabi canım, ama bazı kitaplar kesinlikle okunmalı :)

      Sil
  6. Allah kimseye böyle bir hastalık vermesin.Çok fena...Ama kitabı merak ettim.Okumak isterim.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin, gerçekten okudukça hayrete düştüm. Sevgiler :)

      Sil
  7. Ne güzel sık sık kitap okuyorsun bu alışkanlığına hayranım,kitabın konusu ilgimi çekti bende ilk fırsatta okuyacağım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım bu ara yavaşladım ama elimden geldiğince çok okumak istiyorum. Kitap gerçekten çok güzel, inşallah okur ve seversin :)

      Sil
  8. Açıkçası bu yazarı da kitabı da ilk defa duyuyorum. İşte blog okumanın en güzel yanı :)) Ben de en kısa zamanda edineceğim, merak ettim doğrusu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evdeki kitapları okuyayım diye bütün kitaplarımı indirip listelerken buldum, hiç bir fikrim yoktu okurken. Ama çok değişik bir konu idi ve çok sevdim bu kitabı. Umarım okursun sen de :)

      Sil
  9. Jodi Picoult kitaplarının her biri ayrı efsane. Bu kitabı blogumda da inceledim.

    http://kanvekuller.blogspot.com.tr/2015/04/cam-cocuk-filmler-engelsiz-yasam.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ilk defa bir kitabını okudum. Bakacağım yorumunuza.

      Sil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)