19 Aralık 2012 Çarşamba

S*ktir Et / John C. Parkin

Arka Kapak
S*ktir Et demek sizi iyi hissettirir. Mücadeleden vazgeçmek, ne hoşunuza gidiyorsa onu yapmak, çevrenizdekilerin sizin hakkınızda düşündüklerini umursamamak ve kendi yolunuzdan gitmek harika bir duygudur.
John C. Parkin'in bu komik ve ilham verici kitabı, S*ktir Et demenin; Doğunun boş verme, vazgeçme ve bir şeylerin o kadar da önemli olmadığını fark ederek gerçek özgürlüğü bulma gibi ruhani fikirlerinin kusursuz bir Batı ifadesidir.
S*ktir Et; şarkı okumak, meditasyon yapmak, sandalet giymek ya da tütün yemek gibi eylemler gerektirmeyen ruhani bir yoldur. Modern zamanın küfürlü söylenişiyle, S*ktir Et, Batılıları şöyle bir sarsıp kendilerine getirecek, anlam dolu hayatlarımıza egemen olan stresi ve gerginliği ortadan kaldıracaktır. 
Bu yüzden, bütün sorunlarınıza ve meselelerinize S*ktir Et demenin bir yolunu bulun. Hayatınızda yapmanız "gerekenlere" S*ktir Et deyin ve sonunda başkaları ne düşünürse düşünsün, neyi yapmak istiyorsanız onu yapın.
Kişisel gelişim kitaplarını okusam mı okumasam mı karar veremiyorum. Okumak güzel de uygulama da başarısız olan bir insanım. Hele de şu sıralar hayatımı yoluna koymaya çalışıp bunu da tam olarak beceremeyince, kitaplardan da feyz alamayınca üzülüyorum. Bu kitabı okumayı çok istemiştim. Sevgili Demet'te bana hediye almıştı bu kitabı. Tabi ben herşeye s*ktir et diyemedim, çünkü anlatılanlar güzel ama umutsuzlukla, korkularla birleşince, mesela benim durumumda iş ararken, bir işten haber beklerken öyle canı gönülden, rahatlıkla işe diyemiyorsunuz maalesef.
Ama kitapta gerçekten çok güzel anlatımlar mevcut. 
Mesela;
*Kendini nasılsan öyle kabul etmenin etkileyici yan etkisi vardır; başka insanları da olduğu gibi kabul etmeye başlarsınız. Belki hemen gerçekleşmez ama zaman ilerledikçe etkisini gösterecektir. Çok basit bir nedenden ötürü gerçekleşir; ne zaman başkalarını yargılarsan, bu yargılama kendini tamamen kabul etmeyişten gelir.
*Çocukları hayatı kontrol edebileceğiniz kadar kontrol edebilirsiniz. Yani, çok zor.
*Başkalarının sizin hakkında ne düşündüğünü önemseyince, herşeyi kişisel olarak algılamaya başlarsınız.
*Hayatta ne yapmak istediğinizi bilmiyorsanız, dünya size anlayışlı davranabilir ve öneriler sunabilir. Fakat bu önerilerin genellikle sizin ihtiyaçlarınızla hiç alakası yoktur, çünkü sizin gibi kimse gerçekten ne istediğini bilemez. İşte bu yüzden ne istediğinizi bilmediğinizde, sizin için başarı ne ifade ediyorsa etsin başarılı bir hayat sürmek zordur. Dünyaya çok belirsiz bir mesaj gönderir ve siz de belirsiz ya da uygunsuz karşılık alırsınız. Dünyanın düzeni budur. Ne istediğinize yoğunlaşırsanız, dünya onu almanızda size yardımcı olur.
(.....)
V.s. V.s. gibi altı çizilebilecek sözlerle dolu. Okunabilecek, ders alınabilecek bir kitap. Ama benim için uygulaması -en azından bazı konular için- çok zor. Yine de, daha rahat, daha az stresli olduğum bir zamanda kitabı tekrar okuyacağım.
Sevgiler <3<3<3

23 yorum:

  1. bende okumustum gecen kıs sonunda bu kıtabı.nefes egzersızlerı rahatlatıyor canım asla umutsuz olma harıka seyler olacak 2013 yılında senın ıcın buna ınanıyorum ben:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiçbir egzersizi yapmadım, tekrar okuyacağım ya, o zaman yaparım canım :) Aminnn canım, inşallah ikimiz için de güzel bir yıl olur 2013

      Sil
  2. süper ya boyle kıtapları okumak bile ıyı gelıyor sankı karsıındakı sana bırseyler anlatıyor ve rahatlatıyor o misaL..! ve iyi oLuyor alınacak lısdeme gırdı şimdiden *dış kapağı siyaH iç karartıcı Olsada içi öneMlidir dimi ön yargıyı kıraLım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eh okunabilir de okunmayabilir de, Kesinlikle okumalısın demiyorum.

      Sil
    2. herkeze tavsıye edılcek kadar ıyı bır kıtap değıl ozaman yorumundan boyle anladım ben..bende sana secret guzel bır motıvasyon kıtabı okumadıysan oku tavsıye ederım dıyorum ...

      Sil
  3. Ben de şimdi bir kişisel gelişim kitabı okuyorum. Yazdıklarını okuyunca güldüm çünkü aynı şeyleri düşünmüştüm ben de okurken. Kitap bittiği an içinde ne yazılırsa yazılsın sanki uçup gidiyor.. Okurken hak verdiğimiz yerleri yaşamda da uygulamaya koyabilsek keşke.. =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen canım ya, aklımda kaldı mı? Yok :) O hak verdiğim yerleri yaşama uyguayabilmem için kitabı da sürekli yanımda gezdirmem lazım :)

      Sil
  4. Benim, okuyup okumama konusunda kararsız kalıp senin bitirmeni beklediğim bir kitaptı.Yorumlarına göre hareket etmek üzere...Eminim olumlu etkileri olmuştur ve olacaktır da...biraz daha sabredelim ve görelim derim ben arkadaşım...Bakalım neler olacak ???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hülya'cım, okunmaz demiyorum ama illa ki okuyun şahane de diyemiyorum. Ya da şöyle diyeyim bir şeyi çok isterken o şey olmazsa yaşam eksik kalıyorsa o şeye kitabın dediği gibi boşveremiyorum. Biraz sudan serin gamsız insanların yapacağı şeyler bunlar.İnşallah canım, bakalım :)

      Sil
  5. ben yarım bırakmıştım kitabı sanırım o zaman çoook kötü günler yaşıyordum o yüzden siktiredememiştim :p ama şimdi iyiyim o yüzden okuyabilriim eheheh :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi insan bir şeyi çok isteyip onun için üzülürken öyle kolay boşver diyemiyor, en iyisi rahat kafa ile okumak Hamide'cim. Ben de tekrar okuyacağım zaten :)

      Sil
  6. Aynen senin gibi bu tür kişisel gelişim kitapları çok ilgimi çekmiyor. Çünkü ben zaten neler yapılacağını biliyorum, asıl mesele uygulamakta. O yüzden pek bir şey vermiyor bu kitaplar bana. Bende bir arkadaşımdan almış ama okuyamamıştım ne yalan söyleyeyim :) geri verdim sonra.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Aslı'cım, çok doğru. Zaten az çok biliyoruz ama uygulama eksik işte :( Ben de biliyorum daha rahat lay lay lom olduğumda herşeyin yoluna gireceğini ama beklediğim şey yaşam kalitemi de etkilediğinde çok önemli, geriliyorum lay lay moduna giremiyorum :(

      Sil
  7. bende diyorum bu kız ne diyor :((
    küfrediyor :))
    meğer kitapmış :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şirine'm, çok ağzım bozuldu benim, afedersin :) Hiihihihi :)

      Sil
  8. ben yeteri kadar gelişmişim bu yaştan sonra gelişsem ne fayda...Hiç almayayım. Adında meymenet yok kitabın..
    Sevdacım ama seni seviyorum..Diğer paylaşımlarına gidip bakayım:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abla'm ya, süpersin. Adında bile meymenet yok di mi :) Haklısın
      Ben de seni seviyorum Abla'm. Teşekkürler.

      Sil
  9. ay cok sahane cokcok merak ettım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fena değil diyelim ama benim ruh halimle de ilgili olabilir tabi. Belki sen seversin.

      Sil
  10. bu kitabı merak ediyordum açıklaman için sağol.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım aydınlatıcı olmuştur :) Sevgiler .

      Sil
  11. Keşke başka bir kitap alsaymışım :( Seni mutlu edicek,yüreğinde biryerlere dokunacak ama sen bunu seçmiştin ,ikinci kez okuduğunda ve herşey yoluna girdiğinde kendini daha iyi hissedebilir hatta uygulamalara geçebilirisn belkide kimbilir ayrıca 2013 bizim yılımızmış ben inanıyorum canı gönülden neden olmasın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapacak bir şey yok Demet'cim, okumadan bilemeyiz ki! Hem belki benim ruh halimden kaynaklanıyordur, kaygılarım geçtikten sonra okuduğumda fikrim değişebilir. İnşallah öyledir Demet'çim, artık gelsin bizim sıramız :)

      Sil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)