29 Aralık 2012 Cumartesi

Kavim / Ahmet Ümit

Arka Kapak
Göğsünde haç saplı bıçakla öldürülmüş bir adam.
Adamın kanıyla satırları çizilmiş bir İncil. İstanbul'dan Anadolu'nun derin! lim dinlerin kadim kiliselerine bir yolculuk. Hıristiyanlığın bu topraklardaki kökleriyle yüzleşme. Kavimler bahçesi olan ülkemizin tükenmeye yüz tutmuş kültürlerine bir saygı duruşu... Süryaniler, Nusayriler, Rumlar, Türkler, Kürtler ve bu toprakları ülke yapan halklar... Ülkemiz kültürüyle bezeli, merakla okunan bir roman...
"Genzini yakan koku uyandırdı onu. Bu kokuyu tanıyordu. Yıllarca kapalı kalmış bir kilisenin kokusu. Kilisede yakılan kandillerin, ufalanan taşların, eriyen mermerin, çürüyen ahşabın, yıpranmış sayfaların, küflenen cesetlerin kokusu. Dehşete düşmesi gerekirdi ama sadece çevresine bakındı. Usulca kımıldayan siyah bir leke gördü. Biçimsiz, belirsiz bir leke... 
Simsiyah bir siluet... Gülümsedi lekeye. 'Mor Gabriel,' diye mırıldandı.Leke yaklaştı, yaklaşınca insan cismine bürünüverdi.
Siyahlar içinde bir insan. O insan başucuna geldi, kulağına fısıldadı: 'Beni tanıdın mı?'Mor Gabriel/ diye mırıldandı yine. Ağzından Mor Gabriel sözcükleri dökülürken müziği duydu; derinden, çok derinden gelen bir ayin müziği. Bilmediği bir dilde yinelenen tutkulu bir mırıltı, kendinden geçmiş birinin söylediği bir tekerleme. Aynı anda haçı fark etti. Gümüşten bir haç. Adam haçı elinde mi taşıyordu, yoksa göğsünde mi, anlamaya çalışırken, boşluğu ikiye bölen bir parıltı yandı söndü. Bir acı hissetti. Parıltı yeniden yandı söndü, acı kayboldu, bütün bedenine bir rahatlık yayıldı."
Ahmet Ümit okumaya İstanbul Hatırası ile başladım. Sanırım 4 kitabını okudum şu ana kadar. Kavim, yine diğer Ahmet Ümit kitapları gibi, akıcı, heyecanlı, elimden zor bıraktım kitabı. Zaten 3 günde bitirdim. (Marmaris'te idim, hastaydım, yüksek ateşimin bana uyu! demediği zamanlarda kitap okudum) Dinsel ve etnik öğeler, siyaset, tarih ve bir cinayet. Dinler tarihi, özellikle Nusayriler ve Suryaniler hakkında çok şey öğrendim kitaptan. 
Ve her defasında katil bu desem de yine şaşırtmacalı bir sondu ve üzgünüm, katil uşak değildi :)
En kısa zamanda Patasana'yı okumak istiyorum.
♥Mutlu Yıllar♥

18 yorum:

  1. Aman da uyumamış, arkadaşına yorum bırakmış:) Öperim seni, iyi geceler tatlım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyku tutmayınca bir gezintiye çıkmıştım ben de :) İyi haftasonları diyim ben de :)

      Sil
  2. Ah Ah, Ahmet umite asigim resmen :)
    Ask kopekliktir kitabi hele, beni benden almisti :)

    YanıtlaSil
  3. BENDE İLK SULTANI ÖLDÜRMEK LE BAŞALADIM
    ŞU AN ELİMDE İSTANBUL HATIRASI
    DEMEKKİ BUDA ALINACAK
    DEDİĞİNİZ GİBİ EN HOŞUMA GİDEN TARAFI SON ANA KADAR KATİLİ TAHMİN EDEMEYİŞİNİZ
    HAYIRLI SABAHLAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sultanı öldürmekte çok güzel ama İstanbul Hatırası en çok sevdiğim kitaptır. Patasana da çok iyiymiş ama onu henüz okumadım. Sevgiler :)

      Sil
  4. kitaplar Türkiyede aslında aşırı pahalı,ben bu hafta yabancı bir site buldum,eskiden okuyupta özledim kitaplarımı orada buldum,burada yok mu böyle bir site ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle aşırı pahalı ama yine de okumadan durmamadığımız için alıyoruz işte. Vikitap diye bir site var, oraya bakabilirsin.

      Sil
  5. Hem mistik,hem polisiye hem de İstanbul...
    Ahmet ümit benim için bu üçünü kapsıyan bir yazar,ve bütün serilerine sahip olmak istediğim :))
    Bir kitabıyla daha tanıştırdın beni teşekkür ederim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle mistik ve polisiye unsurlar birbirine karışıyor, bend e bütün kitaplarını okumak istiyorum :)

      Sil
  6. Bende 4-5 kitabını okudum Sevdam, Kavim'de bunların içindeydi. Çok akıcı yazıyor Ahmet Ümit.

    Mutlu, sağlıklı yıllar diliyorum canım benim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslı'm kesinlikle çok akıcı yazıyor heyecanla hızlı hızlı okutturuyor kitabı. Diğer okuduklarımı da çok kısa bir sürede bitirmiştim :)

      Aslı'm sana da mutlu sağlıklı yıllar

      Sil
  7. Kavim ve Sultan'ı Öldürmek kaldı okumadığım Ahmet Ümit kitapları arasında. İnşallah bu sene bunları da bitiririm:) iyi okumalar canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo, süper Kavim de Sultanı Öldürmek te güzel kitaplar. Teşekkürler :)

      Sil
  8. Merhaba, okuyamadığım bir kaç kitabı kaldı Ahmet Ümit'in. Kavim de bunlardan birisi. Okuduğum kitap bitince ben de Kukla'ya başlayacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuklayı da ben okumadım canım. Ama Ahmet Ümit kitapları iyidir :)

      Sil
  9. İstanbul hatırasını bende okuyup cok beğenmiştim o gazla Kavim i alıp bir kenara koyup okumamıştım valla bana acayip gaz verdin canım şimdi hemen okumak istiyorum bu kitabıda! Gerçi sonuyla ilgili cok ipucu vermissin ama:) öpüyorum !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Kavim'de çok güzel, Marmaris'te soğuk, yağmurlu, elektrikler gitti gidecek, gökgürültülü bir Marmaris gecesinde okuduğum için kitaba kaptırıp evde 3,5 bile attım :) Ben de öptüm :)

      Sil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)