12 Kasım 2012 Pazartesi

Okudum; İsabel Allende / Ruhlar evi

Arka Kapak
Şili'nin seçimle iş başına gelen, askeri bir darbeyle devrilip öldürülen Marksist başkanı Salvador Allende'nin son saatleri nasıl geçti? Nobel ödüllü büyük şair Pablo Neruda'nın cenaze töreni, faşist diktatör Pinochet'nin onca baskısına karşın, nasıl bir gösteriye dönüştü? Clara del Valle neden dokuz yıl konuşmadı ve öldüğü zaman nasıl oldu da annesinin kesik başıyla birlikte gömüldü? Bunlar, Isabel Allende'nin bu romanında yer verdiği ilginç olaylardan bazıları. Isabel Allende, Latin Amerika'nın yetiştirdiği en büyük romancılardan biri. Ruhlar Evi adlı bu ilk romanında, bir ailenin üç kuşağını, yetmiş yıllık bir süreç içinde, Márquez'e yaklaşan bir ustalıkla dile getiriyor. Romanda, yaşayan kişilerle geçmişin ruhları iç içe. Latin Amerika edebiyatının büyülü gerçekçilik geleneği, bu romanda da bütün görkemiyle hüküm sürüyor. Sınırsız bir hayal gücü ve anlatım ustalığı, Isabel Allende'yi çağımızın en başarılı romancılarından biri yapıyor.
**************
İsabel Allende Sevgili Aslı sayesinde tanıştığım bir yazar ve Ruhlar Evi okuduğum 2. kitabı. Daha önce Aslı'nın hediye etmiş olduğu Aşktan ve Gölgeden isimli kitabını okumuştum.
Ruhlar Evi çok güzel bir kitap. Duru ama zengin bir anlatım, akıcı bir dil. Mistik öğeleri, doğaüstü olayları, biraz dün, biraz bugün. Binlerce kilometre uzaklıktaki bir Güney Amerika ülkesinde yaşananlarda kendimi ve ülkemi buldum. Güzel bir hikayeydi, güldüm, üzüldüm. Bittiğinde ise tadı damağımda kaldı. 

16 yorum:

  1. Sanırım biraz da polisiye?
    Merak ettim.Okumak lazım.

    YanıtlaSil
  2. tadı damağında kalmış olması bende okuma isteğini arttırdı :)

    YanıtlaSil
  3. Undenied; Yok canım polisiye değil. Gerçekten çok güzel bir kitap :)

    Demet; Bende de bu ara okuma isteği azaldı, yavaşladı, hızlandırmaya çalışıyorum :(

    YanıtlaSil
  4. bazı can yayınları bana cok agır gelıyor bu oyle degıl dımı :)

    YanıtlaSil
  5. Grace; Canım bana da oluyor, uzun süre çik-lit tarzı okuyunca ağır geliyor, bayıyor ama aslında kitapların da bir suçu yok, biz diğerlerine çok alışmış oluyoruz. Ve evet, birazcık ağır :)

    YanıtlaSil
  6. Güzel bir kitaba benziyor.Tanıtım için teşekkürler.Listeme ekleyim bunuda:)

    YanıtlaSil
  7. Kitap Cumhuriyeti; Ben yorumun için teşekkür ederim. Çok güzel bir kitap :)

    YanıtlaSil
  8. okumayı çok istediğim kitaplardan biri.

    YanıtlaSil
  9. Hamide; Canım gerçekten çok güzel, sen seversin kesin :)

    YanıtlaSil
  10. ben genelde aşk romanlarını severim ama bunuda merak ettim :))

    YanıtlaSil
  11. Gurme Şirine; Çok güzel ama canım :)

    YanıtlaSil
  12. Bu kitabını okuduğunu konuşmuştuk dimi canım :) beğenmene çok sevindim, beni çok etkilemişti. Eğer bulabilirsen filminide izlemeni çok isterim.

    YanıtlaSil
  13. Aslı; Seni düşünerek okudum canım hep kitabı da. Filmini de izlemeyi isterim.

    YanıtlaSil
  14. hmmm ılgınc bı konusu varmıs ben genelde kadın-erkek ılıskılerıne yonelık kıtapları severım ama bu kıtapta ılgı cekıcı geldı bana:)

    YanıtlaSil
  15. Biricit; Çok güzel bir kitap canım :)

    YanıtlaSil
  16. herkeze tavsiye ederim okuyun gerçekten çok güzel bir kitap

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)